Jump to content

forsikring av båt, hvilket selskap er best?


froesak

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Vil bare advare som sterkt jeg bare kan MOT Norwegian Broker, :smash: jeg har meget meget dårlig erfaring med dette selskapet når det kommer en skade.

Selskapet bruker såkalte uavhengige takstfolk som er kjøpt og betalt av selskapet.

Jeg hadde en skade på 34 000,- som jeg tilslutt måtte gi opp å få dekket, jeg orket ikke å gå til rett sak.

Så da taper lille meg mot makteliten, selv om jeg er 100% sikker på at jeg skulle ha dekket skaden.

 

SÅ SKYGG UNNA NORWEGIAN BROKER, OG DET GJELDER UANSETT TIL HVILKEN PRIS DE LOKKER MED. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Se på denne også:

 

www.qualitymaritime.no

 

For meg var det overlegent den beste løsningen.

 

Quality Broker er ikke forsikringselskap, men det er forsikringsmeglere. Det selger forsikringen din til dem som kjøper den billigst, og blir videre kjøpt av andre selskaper.

Ved skade må en betale takstmann etc selv, og bruke advokat for å nå igjennom.

Min forsikring ble solgt fra Quality til Seilpartner i Sverige og videre solgt til Gothart i Tyskland. Det forlangte skademeldingen skrevet på tysk fra meg.

ved advokat hjelp fikk jeg utbetalt halve summen på arbeidet for utbedringen på båten.

 

Styr unna disse selskapene som megler forsikring.

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post
Share on other sites

Hadde en telefonrunde til tre selskaper i dag for en "ny" båt jeg kanskje ender med. Vesta skulle ha 13500,- Gjensidige 6500,- og KLP 4400,-. Sistnevnte forsikret ikke kun båten, jeg måtte ha en annen hovedforsikring der også. Så en liten ringerunde kan være verdt en del

Redigert av nordan family 27 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ikke sjekket alle svar her, men Liveo.no gir meget god pris. Jeg er en hai på forsikring (les: billig), og kunsten er egentlig å presse eget selskap. Det gjorde jeg via Liveos tilbud.

 

Er du god kunde, dvs har og har hatt en del forsikringer oppigjennom åra, og ikke særlig med skader, så vil ikke selskapet ditt bli kvitt deg. Da forteller du dem rett og slett at du har fått et betydelig bedre tilbud av annet selskap og at du flytter forsikring om de ikke møter vilkår/pris på ditt nye tilbud. Det gjør de garantert. Du kan eventuelt bruke pris/e-post fra tilbydende selskap som "bevis". En del selskap kan komme til å spørre om det.

 

Liveo er forøvrig bra på bil også...

 

Norske Sjø, Gjensidige og Norwegian Brooker er selskaper jeg ser er blitt nevnt her. De klarte ikke å matche Liveo noen av de.

 

Lykke til!

 

(ps: jeg betaler 2900, full kasko for min Nidelv 610 - 05 modell...)

Redigert av Dannyboy11 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...
  • 1 år senere...

Etter søking og innhenting av priser endte jeg med å forsikre min

Viksund 360 StCruz 2007 modell med VP D6 435HK med fast aksel hos Atlantica. Der betalte jeg ifjor NOK 7.330, i år NOK 7.085.

Dette dekker Helforsikring (01.04 til 15.10.) samt Motor Ekstra (dekker skade på motor/drev, motorinstrumenter og ditto kabler forårsaket av plutselig og uforutsett hendelse inkludert innsatte vanninntak).

 

Har rabatt for søkesystem, VHF-lisens, fullservice hvert år, og bevoktet havn.

Ser av andre innlegg at dette er en meget akseptabel premie å betale. Og ikke minst - forsikringsselskapet holder hus i Norge.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...