Jump to content

Nye båtplasser på Østlandet


Bitteliten

Recommended Posts

Nei Contraband, der tar du feil, det er kun to måter å bli rik på i Norge som anses som akseptabelt, vinne i Lotto eller sparke en ball langt og hardt i.e. bli fotballspiller!

 

bliss x - mitt "forslag" er 20.000. Selvfølgelig kommer det også mye an på hvor dette er, parkeringsmuligheter, servicetilbud i området osv osv, egentlig et nokså vanskelig spørsmål å gi et allmengyldig og fornuftig svar på!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Nei Contraband, der tar du feil, det er kun to måter å bli rik på i Norge som anses som akseptabelt, vinne i Lotto eller sparke en ball langt og hardt i.e. bli fotballspiller!

:sailing:

 

Sikkert riktig det Mouche :lol:

 

Nå tror jeg nok ingen blir rik av å leie ut båtplasser heller men litt pålegg på maten blir det dog. :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Det skal bygges ny båthavn i Knutvika på Larkollen, ca 15 minutters kjøring fra Moss sentrum. Dette ligger ca 5 minutter fra Larkollen Camping. Det er stor pågang etter plasser for støre båter her :yesnod: men mindre båter er hjertlig velkomne.

 

Stedt skal også bygges ut med flotte sjøboder.

 

Kontaktperson er Pia Bye, i Orionprosjekt. Mob. 91 71 38 83

 

Det tilbys både innskuddsbasert leie og årlig leie. Jeg synes leien er på et OK nivå for et nytt bryggeanlegg

 

Takker for tipset, var i kontakt med de i våres men da var det kun inskuddsbasert leie og jeg hadde ikke 120k til forskuddsleie så da skrinla jeg hele saken. Ordnet med en båtplass i dag. Skal bli godt å få båten på 5 min sykkelavsand i forhold til 45min i bil. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

På grunn av få båtplasser ift etterspørsel så har prisene på båtplasser økt betydelig de siste år. Dette har påvirkning på stort sett alle som har båt i disse områdene. Båt er fritids syssel nr 1 og betyr mye for svært mange av oss. Dette er noe som burde være et tema for lokalpolitikerene rundt omkring :headbang: . I Oslo opplever jeg en total stillhet fra de forskjellige partiene rundt temaet. Jeg skal være såpass ydmyk at jeg muligens ikke har fulgt godt nok med når det gjelder alle partier. I allefall det er valg, og det vil være interessant å høre om det er partier som har tenkt å gjøre noe med situasjonen i Oslo området. :smiley:

Redigert av Haarek (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette er et konkret svar på et konkret spørsmål, men hvis de høye herrer i rådet mener at det blir politkk så bare slett innlegget!

 

I Asker har partiet Høyre i sitt program at de skal jobbe for/medvirke til at det blir bygget tusen (1000) nye båtplasser i Asker, noen bedre? :rolleyes:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Jeg løfter denne tråden igjen.

 

Båtsesongen nærmer seg - og da blir nok jakten på båtplasser også større.

 

Knutvika brygger i Larkollen er i ferd med å bli utsolgt, men jeg tror at de fortsatt har noen ledige plasser. Mulig også at plassen vi har der blir ledig om vi finner annen plass litt nærmere hjemme.

 

Moss Marina legger ut brygger på Værven i Moss (nord for Kanalen). Her legges det ut 35-40 plasser. Prisene er helt OK synes jeg - en 4 meter koster 14.000 i året.

Link to post
Share on other sites

Båtsesongen nærmer seg - og da blir nok jakten på båtplasser også større.

Til og med på Storsjøen er det mangel på båtplasser! Her er det 5 organiserte båtforeninger, pluss en haug med private brygger. Og når det er mangel på plasser, går prisene opp, selv om vi snakker om hundrelapper her i innlandet!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Mulig at noen etter helgens messe har planer om å bytte opp til større båt :smiley:

 

I Knutvika i Larkollen er det noen få ledige plasser. Det er bla ledig en 5 meter bred (lysåpning ca 4,6m) plass til større motorbåt opptil 40- 45 fot og en del plasser til motorbåt rundt 30 fot. Dybden i havna er ca 2 meter - så store seilbåter med dyp kjøl passer ikke inn her p.t. Havna har låste porter og vakthold. Jeg kan formidle kontakt om det er ønskelig - send meg IM.

 

knutvika.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...