Jump to content

Planer for sommer 2007


bliss X

Recommended Posts

Ferien blir iallfall i ukene 28-31.

 

Foreløpige planer:

 

Vestfold -> Koster -> diverse stopp -> Gøteborg -> Læsø -> Anholt -> Roskilde Fjord -> Samsø ? -> diverse stopp -> Skagen -> Kristiansand > diverse stopp -> hjemmehavn.

 

Forstår at det blir mange BP-vimpler i denne leden,

så ruta føles i utgangspunktet trygg om noe skulle skje :wink:

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi ser for oss å utforske svenskekysten i påsken, ferien blir fra st.hans og til første uken i august. rundt 6 uker +++ tenker jeg. Da blir det uten mål, men Sverige og Danmark står på agendaen, Læsø og Anholt blant annet, ellers blir det den veien vinden bringer oss

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Planer for sommeren? Langtursesongen starter vel i Påsken. Da blir det muligens Skagen, enten med egen båt eller som mannskap. I slutten av april blir det en liten tur rundt i Oslofjorden, og så flytter hele kostebinderiet til Aust-Agder og sommeren og høsten brukes vel til å finne fine uthavner og nye skjær på den kanten av landet. :yesnod: Resten av høsten blir det vel å seile fram og tilbake til Danmark.

Link to post
Share on other sites

Men siden du slipper daglig rapporteringsplikt til arbeidsgiver så bør vi kanskje pålegge deg daglig rapporteringsplikt til baatplassen i den aktuelle perioden?

Vel, den tanken har faktisk svirret rundt i hodet en tid. Men samtidig vet jeg at antallet minutter med ledig tid i løpet av et døgn er svært begrenset når lettmatrosene er såpass lette som våre er. Ambisjonene er der, så får vi se hva vi får til.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Vi skal båtferie til Kristiansand. Det blir "verdens største båttreff" for døve i Kristiansand(guiness rekord) :lol::lol:

Tror det blir mellom 15-25 døve båter :confused: Flest fra Oslo, østfold og vestfold. Også kommer vestland dit :flag: En svensk døve båten er med.(gøteborg) :flag_sw: . Ikke høre fra Danmark ennå :flag_da::nonod:

 

At-le :sailing:

Link to post
Share on other sites

blir nok å rote rundt i søgnesjærgården, etpar teltturer på en eller annen holme ( IKKE Ny-Hellesuds området)

 

vi er en gjeng som lurer på en tur rundt lindesnes og videre mot farsund, båtene vi skal bruke er min With Vitsi, en PP 315 og en River 360 XR, vi blir 4 personer hvis alt går etter planen, noe det sjeldent gjør...Risky sier noen, andre sier galskap, vi sier at det er moro...hvis det blir noe av dette før dere følge med i avisa i juli...

Link to post
Share on other sites

For oss blir det påsketur fra Molde til Moss, i ny båt.

 

Ellers står jo et Koster-besøk i april/mai på planen, som vanlig. I sommerferien blir det 4-5 uker på sørlandskysten, til Kristiansand. Vi gleder oss som unger til påsken, og ikke minst til sommerferien, etter å ha vært uten båt i to seseonger.! Sørlandet er spesielt, og unikt, med et fluss av flotte uthavner.

Link to post
Share on other sites

Det er vel lov å drømme her på BP.....

 

Drømmen er en ny seilas innom Helgoland - den forrige turen glemmer jeg ikke....

 

Ingen nordmenn, svensker eller dansker som skapte uro - bare fredelig.

 

Fantastisk mat og naturskjønne opplevelser.

 

Bra at ikke nordmenn har fått sansen for denne øya.

Link to post
Share on other sites

Det er vel lov å drømme her på BP.....

 

Drømmen er en ny seilas innom Helgoland - den forrige turen glemmer jeg ikke....

 

det drömmer jag oxo om Helgoland o sen Holland.......

(men kokken säger att i år skall vi hålla oss i hjemmevann =skagerak/kattegat)

 

så jag håller på o ser på en litt kortere tur.....

Gbg-Tbg-Kr.sand-Thyborøn/Limfjorden o så hjem til Marstrand

 

her er några bilder fra Helgoland som vi var för ett par år sedan

 

Gunga_Din_paa_Helgoland.jpg

 

Gunga_Din_paa_Helgoland_2.jpg

 

hvor2004-2.jpg

 

fyr2.jpg

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Har lyst på 4 uker i Bohuslen til sommeren, men jeg regner med å måtte ta ferie i juli, og da er det nokså tettpakket. :diving:

Samme med oss. Bikkja skal på hotell 4 uker i juli. "Vi" har bare planlagt 3 ukers båttur - men det har ikke jeg :smiley: 4 uker blir det om været er bra. Bohuslän - med mulig avstikker til Verdens Ende om vi blir lei av å snakke svensk Har tenkt å utforske en hel del uthavner - bortsett fra de obligatoriske dagene i Tanumstrand. Det blir jo morro om de fortsatt har vannscootere der

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi må nok nøye oss med 3 uker, hvorav mesteparten går med på svenskekysten. Skal en tur over til sørlandskysten også mot slutten av ferien. Kommer til å bli veldig spennende, siden vi skal dra med ny båt, som er en del større enn den gamle. Ender vel opp på kjente steder nedover kysten, som Tanumstrand slik at barna får kose seg litt ekstra, samt Gullholmen, Väderöarna og Gluppö tenker jeg.

 

Har ambisjoner om mer uthavn i år enn i fjor, men på den annen side.......den ambisjonen har vi hvert år. :smiley:

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Det blir nok mest dagsturer rundt i Lillesand/Kristiansand skjærgården (hvorfor skal vi reise vekk-vi er jo her :lol:)

 

Dagsturer i Blindleia med venner og familie, litt vannsport, turer til Lillesand, en og annen overnatting (Lillesanddaene?). Sikkert en tur til Arendal eller kanskje til Risør. Så har vi også lyst på en tur vestover. Kanskje til Mandal eller til venner med hytte i Farsund.

 

Kanskje 3-4 overnattinger i båten i løpet av sesongen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da er ferien spikret for i år. Vi starter med Hortenstreffet helgen før St.Hans. Etter avsluttet treff drar vi sørover. Mot Bestkusten og kanskje en tur over til de danske pølser, om været og fruen er på min side.

Med oss nedover har vi Escada med Rolf og Vivian. Noen gjestehavner og noen uthavner. Har faktisk aldri vært på Vaderøarna. Det blir mulig sjansen til det denne gangen.

 

Med 14 dager til rådighet vil vi ha rikelig med tid til å se på steder som ikke har vært med i planene før. Og det fine er at vi slipper å ligge i kø så tidlig på sesongen.

Vi er tilbake på Sætre søndag 1. juli.

 

Flere som har tidlig ferie?

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Etter to år i Danmark og ett år nordover er planen nå å utforske nærområdet. Delvis påvirket av svigermors kommentar etter en "lengre" dagstur i området: "Hvorfor reiser dere så langt, når det fineste stedet så allikevel er der dere bor?" Så får vi se om det å ligge i uthavn innen et par dagsmarsjer hjemmefra gir samme feriefølelse. Når man er i fasen hvor juniormannskapet på tre plutselig ikke har uendelige skoleferier, men alle har lærlingenes 2-3 sammenhengende uker, så er det kanskje riktig å være tilgjengelige.

 

(Men kanskje sniker vi oss rundt Stadt på en god dag)

 

Når dette er sagt: Det fineste området er selvsagt sør for Jæren (så kan vi andre ha god plass her lenger nord)

Laholm

Link to post
Share on other sites

Vel. i år blir det kun båtferie på oss. Vanligvis er vi på hytta 3 uker og dra på båt tur i tillegg. Men i år har det seg slik at "vi" er gravide". Dvs det kommer enda en lettmatros til i Juni en gang. ( Begynner å ha full besettning nå :lol::lol: ) Så hytteturen er avlyst til fordel for fødsel, og båttur planlagt i August. Regner da med en 4 ukers tur med alle guttene ( de blir da 3 stk) + jenta på 16 ( Hvis hun gidder å være med da :rolleyes: ) Og vi drar nordover denne gang..

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Sesongen blir vel aldri akkurat sånn vi legger opp til om vinter'n, men noe er vel ganske bra spikret:

Hvaler/kanskje Koster i påsken, Lyngør i langhelg månedskiftet april/mai, 17.mai-langhelg m/venner på Koster, en tidlig ferieuke i slutten av mai/begynnelsen av juni, fire uker fra slutten av juni med tur nedover svenskekysten, en sen ferieuke i august når de fleste andre er på jobb .......

 

Ett er i allfall sikkert - det blir mye båtliv. I fjor kom vi ikke igang før StHans da vi hentet ny båt. Mye å ta igjen med andre ord. :lol::lol:

 

Håper vi treffes der ute.

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Vi skal båtferie til Kristiansand. Det blir "verdens største båttreff" for døve i Kristiansand(guiness rekord) :lol::lol:

Tror det blir mellom 15-25 døve båter :confused: Flest fra Oslo, østfold og vestfold. Også kommer vestland dit :flag: En svensk døve båten er med.(gøteborg) :flag_sw: . Ikke høre fra Danmark ennå :flag_da::nonod:

 

At-le :sailing:

Det er bare naturlig at man ikke hører fra Danmark når man er døv, at-le :wink:

Link to post
Share on other sites

Sesongen blir vel aldri akkurat sånn vi legger opp til om vinter'n.........

Du sier noe der. Har vel biti over så mye prosjekter denne sesongen at det blir neppe noe sjøsetting før langt uti juli! Men det er helt topp, man får Vestfolsskjærgården omtrent helt alene i aug-sep og skulle det bli en tur på Svenskekysten må en slåss om plassene kun med Gapet og Lars H. En tur i Telemarkskanalen blir det helt sikkert før de stenger for sesongen, og blir været en gjentakelse av fjoråret blir det ikke opptak før i des-jan. Jul og Nyttår ombord er målet i år.

Link to post
Share on other sites

Men i år har det seg slik at "vi" er gravide". Dvs det kommer enda en lettmatros til i Juni en gang. .... båttur planlagt i August. ..... Og vi drar nordover denne gang.

Gratulerer! Skal si det går unna med dere. Greit å ha en skikkelig romslig båt når det blir så stort mannskap.

 

Nå vet ikke jeg hva du mener med "nordover", men vi kommer nok til å befinne oss på Helgelandskysten i august. Kanskje vi kan treffes et sted?

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...