Avmønstret4 Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 ja var der i går og jobbet litt med båten min og fikk sett propellen og den stod: H 17x11.. Var ned i båten idag, og det eneste jeg greide å lese ut det som var stemplet ut var: -RADICE lega MILLE-B -6 79 E13 RH (type E13 og Høyregående) -Diameter 45 cm = 17" Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 18.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Var ned i båten idag, og det eneste jeg greide å lese ut det som var stemplet ut var:-RADICE lega MILLE-B -6 79 E13 RH (type E13 og Høyregående) -Diameter 45 cm = 17" Hei. Ser sånn ut at du har stigning på 13 og eg har på 11......men eg vet ikke hvilken girutveksling eg har pga skiltet som står på girkassa er vekke, mulig ligger i kjølsvinnet Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 18.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 Hei Dette blir ikke et lett valg, Hei. ja det er ikke lett nei,og pengene vokse ikke på treet , men uansett så må eg bestemme meg snart og ikke vente til de siste dagene før ferien starte , eg må visst tenker mer på denne saken , til uken som kommer, Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Mix Svart 18.Februar.2007 Del på Facebook Svart 18.Februar.2007 (redigert) E13 har ingenting med stigning på propell å gjøre. E13 er en Eliche Radice typebetegnelse. Målene på en Eliche Radice propell sitter stemplet bak propell mutteren. Du må faktisk av med mutteren for å finne mål på propellen. Redigert 18.Februar.2007 av jolo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 En motor i god tilstand er godt å vite i forkant av en langtur, er alle sikkert enige om her. Det er to ting du også kan tenke på: 1) Motoren kan overhales eller repareres enkelte steder mot en rimelig penge hvis du får den i god tilstand og aksepterer marsjfarten på kun 7 knop. 2) Er marsjfarten også betenkelighet for deg fordi du ønsker litt raskere, dvs. 11-12 knop, da må du vurdere samtidig om å bytte motoren med det samme. En ny motor og som går 4-5 knop raskere er sikkert drøm for deg. Penger bestemmer her til slutt og spesielt hvis du tenker å beholde båten ganske lenge. (ikke så enkelt) Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
bert Svart 3.Mars.2007 Del på Facebook Svart 3.Mars.2007 Jeg har også min gamle 4108 fra 1978 i min tresfjord 28.Den ble også litt varm men etter litt rens blei den bra. den har gått 4200timer hilsen bert. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 27.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2007 (redigert) Hei, ville bare fortelle litt på hva eg har gjort med min perkins, tok av -topp del, skiftet topp pakning og slipt ventiler -byttet diesel pumpe -dyser overhalt -ny starter -vasket dieseltanken og fant ene tanken lekker, så eg bruker bare den andre tanken. -malte motoren dette kaller eg for halv overhaling prøve startet i går og tok liten prøve tur fungerte fint, bedre enn før, den går rolig og jevn, bedre kjøling no enn før. nå bare litt elektrisk arbeid som må gjøres. ser fram til sommeren med båttur Redigert 28.Mai.2007 av torbi (see edit history) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.