Jump to content

Sørlandstreffet 2007

LALUNA II

Recommended Posts

Absolutt ingen negativ kritikk til dere som arangerer dette treffet. Dere gjorde og gjør en kjempe

jobb. Ingen kan på forhand vite hvilke mennesker som kjem. Håper eg ikke trødde dere på tærne for det var ikke meningen. Vi er blitt gode venner og håper det fortsetter. Vart bare så inmari skuffa av desse folka som laget krøll og spesielt nå fremmede rettet fæle utsagn mot min forlovede som var med for å bli kjent med alle dere. vel, eg koste meg da veldig mye. det tror eg dolan59 og laluna gjorde og lørdagsnatta med den mobile puben :cheers:

john

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Det er helt greit at de som var på treffet sier sin mening om treffet, og det er noe de som skal arrangere treff i fremtiden må ta til etterretning,

men at folk som ikke var der kommer med komentarer og synsing osv. syntes jeg er helt på tryne.

Kan si som guttungen... "har du hørt om han som kom syklende inn i samtalen ?"

Synes LALUNA skal ha all ære for å ha dradd dette igang - og også i havn på en måte som det høres ut som de fleste er godt fornøyd med. Ansvar for andres handlinger kan ingen ta. At vi som ikke var innom denne gangen ikke skal kunne følge med i debatten og kommenterer, høres litt rart ut, men bare å beklage om det det ble oppfattet sårende. :smiley:

Ingen sure miner fra oss og er fullstendig enig med innlegget min kone postet tidligere i dag

Men syntes ikke at det er riktig at folk som ikke har vært tilstede på treffet skal rote opp i det som skjedde.

Meningen med treffet er å ha det sosialt og koselig

og at det dukker opp uromenter det kan skje og denne gangen skjedde det hos oss

Vi gjør alt vi kan for at det ikke skjer igjen ved å utestenge de som laget kvalm denne gangen

De er ikke ønsket neste gang så er det sagt og regner med de kjenner seg selv igjen og tar det til følge og ikke prøver å melde seg på neste gang.

Ellers så var treffet vellykket og de fleste storkoste seg også vi .. :seeya:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Her var det mye hårsårhet og jeg velger rett og slett å overse Lalune sine ønsker om at tråden/temaet kun er åpen for dem som var tilstede på treffet.

Vi har hatt x antall tråder som har gått på manglende holdninger/oppførsel blandt båtfolk. Vi har hatt tråder om hvor sosialt og godt miljø det er blant båtfolk og vi har hatt tråder om at harrygjenger overtar havner osv.

I den sammenheng har erfaringene dere fikk på treffet faktisk en allmenn interesse det må gå an å være med å diskutere selv om vi ikke var tilstede.

Så til saken:

1) Når noe slikt skjer på et lukket familiearrangement kan det vel ikke forundre noen at det blir ubehaglelig for noen og enhver i havner rundt om kring. Tror dette problemet er kommet for å bli, men med et par knep er det lett å forhindre det på lukkede arrangementer i framtiden.

Tror faktisk det er noen som trenger en vekker for å innse at båtmiljøet ikke er det samme som for ti - femten år siden. Egoismen har inntatt sjøen også.

2) Alkohol (ikke fyll) og båtliv virker å høre tett sammen. Mitt inntrykk er at det jevnt over nytes mye mer alkohol i båtmiljøet enn i de fleste andre familiemiljø. Kommer faktisk bare på ett miljø som etter mitt inntrykk er sammenlignbart og det er caravanmiljøer.

Når det lekes med ilden ... osv. Kanskje det er behov for alle å tenke gjennom hvordan en flagger alkoholbruken?

3) At noen tar på seg en slik jobb for at båtplassens sørlandsavdeling++ skal kunne treffes og kose seg er utrolig prisværdig. Mist ikke motet, stå på og vær flinke til å fordele oppgaver slik at dere ikke sliter dere ut.

Lykke til med treffet neste år!

1:

Til dels enig tidene forandrer seg.

2:

Der arangeres mange "Familie"treff i diverse farger rundt om. Feks.. Amcar... og der er sikkert fleir også

3:

Håper og tror ingen ble avskremt..

PErsonlig skreiv eg innlegga for eg håper vedkommende leser det sjøl og tar det til seg.. Mente ikke noe negativt om treffet i da heile..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

At noen tar på seg en slik jobb for at båtplassens sørlandsavdeling++ skal kunne treffes og kose seg er utrolig prisværdig. Mist ikke motet, stå på og vær flinke til å fordele oppgaver slik at dere ikke sliter dere ut.

Robert & Co, beklager at vi ikke kunne stille i år, men vi er garantert på plass til neste år!

Vi treffes sikkert på sjøen i løpet av sesongen.

Mvh

Haber

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Legger ut noen stemningsbilder fra treffet

img_8846.jpg

img_9023.jpg

Potetløp

Regn ute tørt inne snart lotteri :rolleyes:

img_9005.jpg

Tautrekking guttene mot jentene

img_9067.jpgimg_9068.jpg

Utdeling av Diplomer og Cdmapper etter konkuransene alle var verdige vinnere :seeya:

img_9076.jpg

Her er noen av bildene :sailing:

flere vil bli lagt ut på treffsiden når jeg får tid har det litt travelt om dagen med båten på land så må få den ut i sjøen igjen før St.Hans

oppfordrer andre til å poste noen stemningsbilder her :seeya:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

• 3 uker senere...

Legger inn endel bilder tatt på turen til treffet og fra selve treffet.

baatplassentreff1517.2007_003.jpg

Må ha riktig utstyr når man drar på tur.

baatplassentreff1517.2007_006.jpg

Et bilde i fra Randesund

baatplassentreff1517.2007_010.jpg

Her er sundet inn til stokken, på denne fine dagen lå det ikke båter inn i sundet.

baatplassentreff1517.2007_015.jpg

Her er et bilde i fra Maløya inne i Kvåsefjorden, en fin og trygg havn.

baatplassentreff1517.2007_016.jpg

Her et bilde av sundet mallom fastlandet og Maløya.

baatplassentreff1517.2007_020.jpg

Her er nåløyet midt inne i Kvåsefjorden, det er friareal til høyre på bildet.

Bilde er tatt mot øst.

En liten snutt filmet ette nåløyet på vei ut til indre ulvøysund

baatplassentreff1517.2007_022.jpg

Her er et bilde av Kåsefjorden tatt i fra indre Ulvøysund, det som er oppe til høyre på bildet er Randesund.

Her forsetter bildeserien.

baatplassentreff1517.2007_027.jpg

Krossholmen til stybord, målet for turen.

Krossen til babord.

bilde029.jpg

Ventebua på Krossholmen.

baatplassentreff1517.2007_032.jpg

Her er bilde i fra utsikten på den hytta vi disponerte. bilde er tatt i retnig mot Blikksund.

baatplassentreff1517.2007_033.jpg

Noen få båter er kommet, enda tidlig på dagen.

baatplassentreff1517.2007_036.jpg

Her har vi fylt bensin, Wellcraft passer båten.

baatplassentreff1517.2007_038.jpg

Her annkommer Perlen med mannskap.

baatplassentreff1517.2007_041.jpg

Da er det fylt opp med båter.

baatplassentreff1517.2007_042.jpg

En sulten sjel har fått pølsene på grillen.

baatplassentreff1517.2007_045.jpg

Små og store koser seg med grillmat i det fine været.

Legger inn litt bilder i fra lørdagen.

baatplassentreff1517.2007_064.jpg

Fra lørdagens fotballkamp

Det gjelder også å være annonym

baatplassentreff1517.2007_065.jpg

baatplassentreff1517.2007_073.jpg

Grillen er satt inn da det reinte noe helt forferdelig.

baatplassentreff1517.2007_072.jpg

Legger ved et bilde hvor man ser røyken i lokalet, alle vinduer og porter er opp for lufting.

Guttene i røyken!

untitled1.jpg_hytte_ryker01.jpg

Her grilles det!!!!!!

Som dere ser er det ikke mye aktivitet på brygga, vannet kommer jevnt og trutt ned i fra oven.

Resten av bildene ble så mørke at det er ikke noen vits å poste flere.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...