Jump to content

Sørlandstreffet 2007


LALUNA II

Recommended Posts

:sailing: Er vi klare til TREFF :sailing:

er det noe dere lurer på så kom med det nå

Vi reiser utover i morgen og regner med

å være på plass rundt 12-1400 tiden

 

Trefftelefon 41313850 VHF treffkanal 77

 

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Hei igjen

Takker for en hyggelig ettermiddag og aften på Krossholmen. Et trivelig arrangement som både jeg og ungene gjerne vil oppleve flere ganger.

Fikk ikke søndagsmorgenen der da båten skulle være i Høllen igjen for klubbdykk søndag kl 1100, men fikk derimot en nydelig hjemtur før vi overnattet i Olavsundet.

 

Takk for oss

 

Steinar ,Odin og Signe

Mons

Link to post
Share on other sites

Atter en gang et glimrende utført arbeid fra Laluna, Berit, Dolan59 etc for et flott arragement.

 

Helgen har værmessig ikke vært så bra, men med diger sjøbu er ikke dette noe problem.

 

Det var i år mange nye deltakere, og de fleste er flotte båtfolk som jeg gleder meg til å møte igjen.

 

Andre derimot ser jeg definitivt ikke frem til å møte igjen. Enkelte har tydligvis sett for seg baatplassentreffet som en mulig fyllefest, hvilket det definitivt ikke er! Makan til oppførsel skal man lete lenge etter. Igjen ser vi at `en person er nok til å ødelegge en ellers flott stemning.

 

Der var også en annen episode som ikke er båtfolk verdig.

 

"Perlen" lå longside på fjellet på treffstedet. Utpå siden hadde vi ytterligere 2 andre, herav en 42 foter. Lørdagen var meget vindfull, og disse skulle dra. Kapteinen på denne spurte meg om jeg kunne hjelpe med å dra dem ut med jolla vår.

 

Jeg gjorde meg klar, bant fast tau til dems akterende, og dro så godt jeg kunne. Dette gikk meget bra, og de kom etterhvert i "sikkert" område.

 

Jeg sier da i fra til personen som står ved tauet mitt at han skulle knyte opp.

 

Plutselig gir kapteinen full gass, med de 2 svære motorer han har. Se for dere ei lita jolle med akterspeilet i mot den propellstrøm som kommer.

 

I løpet av 2 sekund spretter jeg opp på tiljene, brølende på kapteinen, vannet fosset over påhengsmotoren slik at jolla sto delvis under vann (motoren ble innkjøpt for 1 uke siden!!!, og vi har siden episoden hatt irriterende problemer med denne). Kapteinen oppdager leeeenge etter alle andre hva som skjer og skrur av gass.

 

"oppsann, jeg trodde du var løs..." ------- "Hadet".

 

Ikke spør tullingen om hvordan det gikk.

 

Ikke spør tullingen om hvordan det gikk med motor.

 

Ikke gidder fysakken å bry seg om at han kunne ødelagt for oss en del verdier.

 

Jeg kom da meg inn til bryggen, fikk lensa denne og heldigvis kunne Steinar/Jarle hjelpe meg litt med å smøre motoren og gi råd. Dog skal motoren inn og sjekkes. Den sviver rett og slett ikke bra.

 

Det jeg reagerer på, er at ikke denne kapteinen i det minste spør om det er noe han kan gjøre, gjerne levere fra seg tlfnr for eventuelt å høre hva som skjer med motoren eller lignende.

 

Der er vel ikke tvil om at jeg kommer til å oppspore denne kaptein og vedkomende skal værsågod få lov til å dekke omkostninger til service etc.

 

Håper ikke der er mange andre på sjøen som ville finne på å stikke av slik på dette viset ?

Link to post
Share on other sites

Takker alle for en flott Treff helg på Krossholmen

Vi er kommet oss tilbake i heimen og fått pakket ut det meste igjen

Rekker ikke å få ordnet med noen bilder i dag men det kommer et par stk.. om et par dager

Vi var jo litt uheldige med været hele lørdagen striregnet det :cryin: Men stemningen var jo bra

bortsett fra det som Perlen nevnte over her ..det er jo ikke godt å forutse at sånt skjer så vi får bare håpe at dette var første og siste gang vi får sånne elemeter som lett ødlegger litt av den gode stemningen som vi skal ha på treffet ..håper bare at skipperen på overnevnte båt ordner opp på en skvær måte med Perlen .

 

Ellers vil jeg bare takke sponsorer og alle som bidro til lotteriet hvor inntektene går uavkortet til drift av baatplassen etter finregning fikk vi inn Kr 2955,- og solgt en vimpel

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Hei,vi takker også for en koselig helg på krossholmen,noe uheldig vær,men det ble jo alikavell helt topp,da vi kunne sitte inne i bua,med varme i taket og musikk.Veldig koselig å bli kjent med nye båtintreserte folk,og det var spesielt at noen hadde tatt turen helt i fra kvinherad,for å delta på sørlandstreffet,selv om dem kom i bil. :smiley:

Vi ser frem til neste treff på Krossholmen.

Ekstra gøy med lotteriet,med mange flotte gevinster.Og mange leker for barna.

Hilsen Mariann,Jan Erik,og Sondre.

Fører av Båten

Link to post
Share on other sites

Takker for et utroligt kjekt treff i år også. Været la ingen demper på treffet til sist. Vi hadde det gøy heile helga. Avsluttet helgen med en tur til Grimstad med Perlen. Tusen takk for fantastisk opplevelse.

Fradagen fekk eg være med ein liten With og "leke" i havgapet. Morro, ja bare utrolig morro.

 

Som nevnt over var der et par tilfeller med dårlig oppførsel. Noe som strider totalt med sunn fornuft er dette som Perlen måtte oppleve fra ein "Bonde,Landkrabbe,knehøne,knåhove" Personlig tror eg at eg hadde tiltet i vidvinkel.

 

Var også et medlem som gjorde livet surt for min forlovede med div sjofle uttalelser. Velkommen igjen neste år NOT!!!!

 

Vi lot derimot ikke dette ødelegge humøret for oss.

 

På søndagen gjekk altså turen til Grimstad med Perlen. Det tilbrakte vi noen timer med prat til vi måtte vende nesen hjemover. Det var utrolig tungt å måtte reise hjem. Vil alle likte oss veldigt godt.

Takk Perlen og Fru Perlen

 

Vi kjørte Søndag kveld ca 2215 og var ikke hjemme for 0630 Mandag morgen.. Da var eg utslitt.. hihi

 

Takk for ein flott helg.

 

Litt info til slutt..

 

Til alle dere som vant QMI produkter.

Jeg var nok ikke heilt i lodd når eg tok imot lappene og har derfor ingen kontroll med hvem som fikk hva med seg og hva hvem mangler. hehe

Kan dere dette gjelder sende im med navn slik at eg klarer nøste opp i dette... Sorry..

 

Mvh

John Inge

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Det var i år mange nye deltakere, og de fleste er flotte båtfolk som jeg gleder meg til å møte igjen.

 

Andre derimot ser jeg definitivt ikke frem til å møte igjen. Enkelte har tydligvis sett for seg baatplassentreffet som en mulig fyllefest, hvilket det definitivt ikke er! Makan til oppførsel skal man lete lenge etter. Igjen ser vi at `en person er nok til å ødelegge en ellers flott stemning.

 

Vurderte å stikke innom treffet, men været gjorde at vi stod over. Hyggelig å høre at det stort sett ble hyggelig. Likevel interessant å observere at også Baatplassentreffene er innhentet av harry-fylla som jeg startet en annen tråd om. Og det er det samme som går igjen; en eller noen få som gjør livet surt for alle andre. Foreslår at dere til neste år understreker akkurat dette, at treffet IKKE er noe sted for de som vil rølpe og harry-feste.

Link to post
Share on other sites

Det siste forslaget er ikke dumt, nå skal ikke jeg legge meg opp i å definere harry fylla men jeg vil tro at når en "lokker" med leker for barn og aktiviteter for hele familien så er det opplagt at det ikke er diskotek en inviterer til. På en annen side ser jeg ikke noe grunn for å invitere til "diskotek" ved andre anledninger. Jeg er med på begge deler jeg, ikke vanskelig sånn sett :smiley: Kjekt å høre at dere likevel storkoste dere, jeg venter fortsatt på vestlandstreff!

Link to post
Share on other sites

Vi hadde også i år en fin tur til Krossholmen. Hyggelig å treffe igjen gamle og nye deltagere på treffet. Barna koser seg, og da koser forelderene seg også. Denne holmen er en ideel plasså ha dette treffet på. Været var ikke det beste, men i sjøbua har vi det godt, i godt selskap.

 

 

Vi håper det blir flere treff i fremtiden, men da må vi informere bedre om hva vi ønsker oss av dette treffet. "Folk i båt" som melder seg inn i baatplassen.no kun for å bli med på treffet for å få seg en fyllekule på en holme er ikke det vi ønsker å treffe på et evt treff til neste år. Så en kritisk gjennomgang av deltagerlista til neste treff er på sin plass for oss ihvertfall. Vi voksne kan fordøye mye, men barna våre ønsker vi skal slippe å møte "harry fylla" allerede ved ankomst på fredagen.

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Må inrømme at jeg nesten fikk sjokk etter å ha lest Perlens rapport fra treffet. Det er viktig å merke seg at BP treffene selvfølgelig skal være familietreff, og alkohol bør inntaes i begrensede mengder.

 

Jeg tror det kan bli vanskelig å noen "kritisk gjennomgang" av deltagerlista. Hvordan skule det i tilfelle gjøres?

 

Håper Perlen får sporet opp folkene og får ordnet med motoren sin.

Siden det var en helt ny motor og den tydligvis tok skade, burde han vel nesten fått en ny?

Link to post
Share on other sites

Jeg tror det kan bli vanskelig å noen "kritisk gjennomgang" av deltagerlista. Hvordan skule det i tilfelle gjøres?

Med en kritisk gjennomgang mener jeg at vi kan vurdere om vi i det heletatt ønsker å stille der til neste år hvis noen få av de som var her i år, også stiller på lista til neste år. Treffet er etter vår mening en plass man treffer likesinnede båtinteresserte, og ikke sitter i sin egen båt 90% av tiden og stupdrikker. De resterende 10% av tiden ble brukt til sleivete kommentarer, klønete båtkjøring, fyllekjøring, krangling m.m. Slik ønsker ikke vi det.

Er dere sikker på at rølperne var deltakere på BP treffet da? Hvis de var burde det vel være lett og finne ut hvem det var. Vedkommende burde kanskje komme med en unnskyldning?

De var deltagere på treffet ja. Men personlig så tviler jeg på at vi kommer til å se noe aktivitet fra dem her på forumet, utenom den påmeldingen de la inn i forkant.

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Joda - det var et hyggelig treff, men som mange andre fikk vi litt sjokk av fylla på fredagen, og la oss tidlig. Barna øsket seg sandstrand, og vi voksne lurte vel i vårt stille sinn på hvordan lørdags kveld skulle bli... Vi valgte å reise hjem på Lørdag kl 1900, av flere grunner. Håper vi kan treffe hyggelige folk på sjøen i sommer uten å måtte forholde oss til folk som er så møkk fulle at de har problemer med å holde seg på bena...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Takk for et hyggelig treff, det var trist det som skjedde med motoren til Perlen,

beklagelig at 3 personer ødela for de fleste.

 

Har nå sittet og sett på innleggene som har kommet inn her,

og blir veldig trist og lei meg for at det blir så mange negative utalelser.

Vi gjore vårt beste med å forberede og skaffe ting til lotteriet osv. og få lov i det hele tatt til å få leie hytter, så vi kan være der ute.

 

Dette er jo en privat øy og vi kommer ikke ut dit uten doland sin interesse, og han har ikke båt selv så det er kun for å være snill og for at han er broren/mannskap på LALUNA han gjør dette.

 

Det at 3 av 70 ødela for oss kunne vi ikke forutse,

men føler meg ansvarlig for dette, siden vi arrangerte det.

Det er helt greit at de som var på treffet sier sin mening om treffet, og det er noe de som skal arrangere treff i fremtiden må ta til etterretning,

men at folk som ikke var der kommer med komentarer og synsing osv. syntes jeg er helt på tryne.

Kan si som guttungen... "har du hørt om han som kom syklende inn i samtalen ?"

 

Vi hadde nå satt opp program som skulle tilsi at dette var et familietreff, men leker osv.

Men noen tok litt feil der og håpte og trodde at dette var en holmefest.

 

Hvist det blir treff til neste år, blir de 3 personene som ødela i år bedt om å holde seg vekke, men negativ omtale som det blir diskusjoner utover av de som var på treffet,

ødelegger bare treffmoralen, og tror de fleste vil kvie seg med å arrangere treff da, det samme med å komme på treffet.

 

 

Ha en god dag

Berit

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Jeg må komme med 2 korreksjoner :

 

Motoren var for ungene ny, men er bruktmotor Bliss. Bare så her ikke er misforståelser. Den ble innkjøpt på båtsenter 1 uke før treffet. Jeg har fått tak i tlfnr samt navn på vedkommende, men har rett og slett ikke hatt tid til å ta kontakt med ham enda.

 

Laluna, uheldige episoder under treffet kan overhode ikke dere lastes for, ei hellere kunne dere forutse at så kunne komme til å skje. Dere gjør en enorm jobb forbundet med treffet, og samtlige jeg vet som deltok vet at dette kunne ikke dere forutse uansett. Jeg er bare lei meg for at enkelte ødelegger for dere som arrangører.

 

Flatfyll var der (spesielt 1 person), en som "lekte" konge med en humor som hørte hjemme i barnehagestadiet, en som ønsket alle skulle ta på puppene hennes MENS småbarn/tenåringer så på etc. I tillegg til "min" episode med en som ikke kan oppføre seg på sjøen. Neste år bør man derfor være strengere, og bortvise uromomenter. Hvis ikke er ikke jeg eller min familie tjent med å delta på nytt neste år.

 

Jeg håper derfor Laluna, at dere som arrangører får en uforbeholden unnskyldning fra de som forsøkte å ødelegge et ellers flott arragement.

Link to post
Share on other sites

Kjære LALUNA !

 

Eg vil på vegne av borna og meg sjølv samt min mr , få takke for ei flott helg , sjølv om 3 stk var det me her vest , omtaler som knåhåver , ser me fram til eit treff neste år også .

Opplegget var suupert , borna storkoste seg og fekk mange nye venner og opplevelser , som minsten (4år) som padla avgarde på eiga hand..... :smiley::flag: Borna fekk utfolde seg og nøyt turen sjølv om det regna ein smule på lørdagen.

Veit frå andre typer treff her vest at det trengs ikkje mange for å lage uro , men likevel vart lørdagen ein strålande dag og kveld . Dumt fru Laluna vart dårleg. Gler meg veldig til eit nytt treff og hjelper gjerne til m det .

Dere laget eit kjempe opplegg og all ære til dere for det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flag::seeya::yesnod:

Kvil på lauvbæra dåke , dåke gjorde ein mega jobb og fortene all honnør for det .

Håper me sjåast att snart .

Helsing

ms Wellcraft

Mette m maven :wink:

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...