Jump to content

Sørlandstreffet 2007


LALUNA II

Recommended Posts

:sailing: TIL ALLE SOM SKAL HA HYTTER ! :sailing:

Det er puter og dyner på hyttene

men DERE må ta med LAKEN og PUTE/DYNETREKK selv

ellers er de de ustyrt med det meste til å med vaffeljern.

Alle hyttene har egen båt med årer og redningsvester

Tror vi må ha et lite honorar i år for å delta

Fint om samtlige(fam/gruppe) tar med seg 1 pose Grillkull til felles grillen

så slipper vi løpe å kjøpe det :smiley:

og god humør og ellers det som må til for at vi skal ha for å få en vellykket helg :lol:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Lurte litt på hvordan det blir med hunder på holmen i år.

Kan det være en tanke å ha et eget ommråde der de blir luftet, det hadde vært greit i forhold til allergikere.

 

Hvis det ikke blir en orden på det er det personer i vårt reseselskap som holder seg hjemme pga. allergi.

Link to post
Share on other sites

Vi har 2, mens "Fryva" har 3 hunder. Utover dette er jeg usikker på andres hundehold.

 

Det er overhode ikke problem å ta hensyn til allergikere. Etter mitt syn kan hundene luftes på egnet sted. Vi liker også normalt å ha hundene ombord store deler av tiden. Våre venner ombord på Fryva mener jeg også vil gjøre sitt for å gjøre allergikerens opphold greit.

 

Du må bare minne oss om det når treffet starter. Det er nemlig ikke alltid like lett å huske å ta tilstrekkelig hensyn så lenge vi ikke er vant med allergikere/ok ?

Link to post
Share on other sites

Takk for at du bringer dette på bane Wicma. Er selv allergiker, men reagerer ikke så veldig mye på hund.

Det gjør derimot hun jeg er gift med,hun er ekstremt allergisk mot hund, selv utendørs!

Vi setter veldig pris på om det kan gjøres noe her.

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei alle treffdeltagere :flag:

 

Ser ikke det store problemet i dette med hunder på øya.

 

Men som arrangører krever vi at de som har hund /katt tar hensyn til de som er allergikere :smash:

også for de som er redde for dyr /hunder

Vi setter her og nå at det er båndtvang og lufting på oppgitt steder.

Dette hjelper både de som er allergikere og vi som er redde for hunder.

Og dette tar hundeeiere ansvar for. OK :confused:

 

Det er båndtvang på holmen

 

Og regler har vi jo lite av på treffet så noen er jo greie og ha :yesnod:

 

Ha en god kveld :seeya:

Berit og Robert

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Kun en god uke igjen

 

håper det er flere som kan henge i selen for å få noen gaver til treffet

Vi trenger masse gaver til lotteriet der inntektene går uavkortet rett til driften av baatplassen.no :sailing:

 

Har oppdatert Hjemmesiden til treffet :seeya:

 

Noen som har fått tak i noe :confused::confused:

hadde vært greit om dere sa i fra da, enten her eller på IM

 

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Min leverandør QMI SCANDINAVIA

donerer følgende:::2 Motorbehandling, 2 Innvendig Motorvask, 2 Polish og 2 girbehandling og 2 drivstofforbedrer.

 

Kommer muligt tilbake med meir

 

Wellcraft

John Inge

www.motordeler.com

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Jeg har jo selvsagt ikke sjanse (i havet) å bli med her men ville det ikke være naturlig å flytte Sørlandstreffet til Tingvallagrunnen nå som Sørlandet har fortøyd her? :wink: Lykke til med treffet deres, hadde vert herlig om det hadde blitt noe tilsvarende på vestlandet og!

Link to post
Share on other sites

Ryktene sprer seg - et vennepar av oss syntes det hørtes gøy ut og ville gjerne få være med, De heter Tore & Gro og har to barn: Sofie på 4, Stella på 2, båten er en Bavaria 32 som ikke har fått noe navn enda....

 

Uforutsette ting kommer opp så venneparet vårt med Bavariaen kan ikke bli med alikevel... :nonod:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Uforutsette ting kommer opp

Det kan se ut som vår deltagelse også henger i en tynn tråd, ny jobb i Bergen som startet denne uken vanskeliggjør det hele... Så om noen trenger en hytte så er det en til fri benyttelse..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det kan se ut som vår deltagelse også henger i en tynn tråd, Så om noen trenger en hytte så er det en til fri benyttelse..

Det var da synd ...men det går jo flere tog/båter så det blir flere sjanser

 

 

Terje og Britt ønsker åmelde seg på til krossholmen med" BRITT 2"

vi blir 6-7 voksne

Dere er velkommen legger dere inn på siden til Treffet

 

... Kos dere som kommer :cheers:

 

Ja det kan du være sikker på :flag: ,er jo alltid koselig på treffene våre :cheers:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Men som arrangører krever vi at de som har hund /katt tar hensyn til de som er allergikere :smash:

også for de som er redde for dyr /hunder

Vi setter her og nå at det er båndtvang og lufting på oppgitt steder.

Dette hjelper både de som er allergikere og vi som er redde for hunder.

 

Og dette tar hundeeiere ansvar for. OK :confused:

 

Det er båndtvang på holmen

Vi tenkte ikke noe særlig på det som ble skrevet her før nå. Betyr dette at vi ike kan ha valpen i bånd rundt oss på bryggene ? Men kun ha den i båten, og kan kun luftes på land på egne anviste plasser ?

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

For en allergiker er det like ille om dyret er i bånn eller ikke.

Men jeg vet ikke hva treffledelsen har tenkt på.

Forstår at å holde dyret i bånd ikke hjelper for en allergiker. Vi har 2 allergikere i huset, og derfor kjøpte vi denne type hund vi har. Så vi har en viss formening om hva dette betyr.

 

Men vi har en hvalp, som vi ikke ønsker å stenge inne i båten hele tiden. Det er derfor vi ønsker å vite hvilke retningslinjer som blir lagt her denne helga.

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

I forbindelse med dyr på holmen / brygga, så mener jeg at vi må holde oss på vanlig fornuft og ta hensyn til dem som er allergikere / redde for hunder. Det er dermed ikke sagt at hundene må være i båten hele tiden og bare kan komme i land til tilmålte lufteturer. Bruk vanlig sunn fornuft og hold dyrene i bånd og ha kontroll på dem. :seeya:

mvh.

dolan59

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...