Ingar Startet 24.Februar.2007 Del på Facebook Startet 24.Februar.2007 Tatt i dag. Solta båthavn, Høllen Båten til Søgne dykkerklubb, i midten med kalesje. Forfra Denne veltet pga at båten til venstre veltet... (Rettet opp nå) Fra Høllen Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Steike, nå må dere vel snart ha fått nok snø! Hører på nyhetene nå at det begynner å bli problemer med strømmen enkelte steder også. Ikke noe trivelig dette her. Var innom en tur på brygga i Høllen i sommer, og du verden for en forskjell! Da så ikke Snorkel 3? (var det det det stod på den tro?) sånn ut... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Jeg har lurt mye på hvordan båtene på Sørlandet har klart seg de siste dagene - ut fra bildene til Ingar kan det desverre forventes at flere båteiere får noen strie timer fremover. Er nok redd for at vi får se flere sørgelige bilder fremover på denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Stemmer GeirFrode, det er Snorkel 3. Her er den forrige båten, Snorkel 2.... (mons på dekket, fra denne tråden) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 ser ut som om bikkja koser seg da Ingar. Du får sørge for at den holder seg på grunna Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Har vært uten gatelys i to dager, men det gjør ikke noe for da blir det triveligere inne. Her er bilde av båten min i dag, den lider ikke noen nød. Men de som har båtene på vann og ikke kikket til de bør få opp farten. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 ser ut som om bikkja koser seg da Ingar. Du får sørge for at den holder seg på grunna Ja, han synes dette er bare gøy..... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Finner du en hund som ikke liker å være ute så er det noe feil med den. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Mulig, men litt medfølelse burde han klart å vise.... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Det virker ut fra prognosene som at det kommer ytterligere 20 mm nedbør i form av snø i Grimstadområdet i helga - klarer de mindre båtene oppdriften av denne nedbørsmengden i tillegg til det de har fra før? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 35mm sier de nå. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Nye 35mm i fast form tror jeg ikke det er plass til her nede. Kl 11 i dag ble alle bussruter i Kristiansand innstilt, og Sørlandsenteret ble stengt. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Vi hadde et stort snefall her oppe for 14 dager siden, men den snøen var fjærlett. Kjenner blodsmaken i munnen bare av bildene her. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Mulig, men litt medfølelse burde han klart å vise.... Nei, det er ikke hans jobb. Han har ikke de følelsene. Skal ikke ha det heller. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Ispapirshredderen har gått helt bananas i snøen de siste dagene... Medfølelse når jeg småker? Nope.. Godter han seg fordi jeg ikke har pels? Jepp! Står båten trygt under verandaen? Jepp! Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
roesok Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Nye 35mm i fast form tror jeg ikke det er plass til her nede. 3,5 cm til må dere da tåle... Hvor mye er det ca på flat mark? Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
classic fiberglass Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Er oppriktig bekymret, har to båter liggende på vann i et gammelt båthus, MÅ komme meg ned for å sjekke taket på båthuset snarest.. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
roaldbj Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 (redigert) Vel, la oss si 35 mm med nedbør (komprimert vann) på en båt med lengde litt over 5 meter og bredde omlag 2 meter, slik at arealet blir grovt forenklet 10 kvm, så vil dette faktisk utgjøre en tyngde på 350 kg - tilsvarende omlag 5 voksne personer. Dersom man fra før av har "umåkte" 5 personer ombord - vil dette nå bli 10 perosner - og da begynner det å bli tungt. Redigert 24.Februar.2007 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 3,5 cm til må dere da tåle... Tja, 35mm nedbør betyr vel ytterligere en meter eller 2 med snø..? Hvor mye er det ca på flat mark?Aner ikke, pga vinden er det ingenting noen steder, mer andre steder.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 (redigert) Jeg har hørt at man kan gange mm nedbør med 10 for å få mm snø Redigert 24.Februar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Det som bekymrer meg noe i forhold til åpne båter, er at snøføyke kan føre til sideveis oppsamling av snø ombord. Varmen fra havet vil kunne føre til smelting av snøen som faller ned og gi plass til mer snø. I tillegg vil det kunne inntre nedisingseffekter og påfølgende skjevstilling av skrog, slik at GZ-armen kan bli stor, jfr. stabilitetslæra for skip. Jeg vet ikke hvordan forsikringsselskapene forholder seg til dette. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Været dere har i sør nå er helt vilt ja når de stenger E18 og ber folk holde seg hjemme la bilen stå, Det vil vel ta en uke og rydde opp etter at snøværet har gitt seg.undefined Her er en link hvordan været blir de neste dagene Mandag og dagene fremover blir det Kiroprakternes og fysoterapautenes store dag tro Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Snakket med broderen i Kristiansand i kveld. Han kjører drosje og i løpet av en 30 min. samtale hadde han kjørt seg fast 3 - 4 ganger. Hadde rimligt mye å gjøre............... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Lurer dere på hvor dere skal gjøre av snøen der nede på Sørlandet? Se til å bær den inn i hus så dere får tint den opp. Og dere må komme i gang litt kjapt for det kommer mer. Og ikke minst dere må bli ferdig til ferien for da har jeg tengt meg sørover med båten. Og jeg har ikke tenk meg å ta med skia. En annen ting jeg lurte på.; Blir det brøyta i den nye Spangereidkanalen etter St.Hans tro ? Spøk til side. I fjor vinter var det østlandet som fikk all snøen, og året før var det vell Marvin og Trøndelag som fikk det. Ja det svinger det j.... været. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
hifo Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 gjør som ungene . spis mere snø Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.