Jump to content

Windy på båtmessen: skuffende erfaring


Falx

Recommended Posts

Hei folkens

 

Det ble en litt annerledes erfaring på båtmessen i år enn tidligere. Vi tok en tur etter jobb igår, og tok selvfølgelig med pjokken på 3 mnd med oss.

Det ble noen sure miner i baksetet etter 11/2 time på E-6'en i kø, men stemningen allikevel overraskende bra når vi kom frem til messen, og gledet oss til det som ventet.

 

Har vel egentlig alltid syntes at Windy-båtene har noe eget over seg. Og gleden var stor når vi så deres 52-fot var utstilt.

Etter at pjokken endelig fant et stille øyeblikk med smukken og saueskinnet i vognen, gikk vi spent mot utstillings-skranken. Beskjeden var klar: står dere ikke på noen liste over besøkende, blir det heller ingen visning.

 

Det pussige var: det var ingen rundt oss som ventet. Ikke fikk vi se noe liste heller. Klokken var nesten 8, og ingen andre i nærheten. Windy-representantene stod i bakgrunn og pratet sammen, ingen av dem hadde interesse av et ekte-par i ola-bukser og en noe eldet Skibum vinterjakke fra 80-tallet.

 

Skuffende måte å bli behandlet på. Etter samtale med flere kolleger i dag på jobb, var det visst ikke bare meg som hadde hatt samme erfaring.

 

Derfor holder vi oss til det vi føler oss mest komfortable med: grilling på brygga med likesinnende. Inntil videre ihvertfall ;)

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Link to post
Share on other sites

Dette er jeg enig i, selv om båter blir solgt på messen bør de kunne sees. Så lenge dette er en messe som det betaler for å komme inn, bør det være tilgjengelig for alle. Send gjerne inn 2 og 2. Lange køer helt ok.

 

Windy er for mange "top of the line". Er derfor int for mange. Men jeg tror ikke det er kles-stilen som gjør at folk blir nektet.

 

 

 

Princess hadde samme skilt, jeg spurte om det var greit. Helt ok sa de. Men de har altid vært mer positive.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Jeg spratt rett inn i Windyene etter bare å ha nikket til utstillerne. Jeans og t-skjorte. Hadde sneakers til 1800,- kroner, da. Kanskje det gjorde utslaget :confused: Nuvel, hvem som står i skranken har sikkert litt å si. Forøvrig ingen store overraskelser fra Windy, så vidt jeg kunne bedømme...

Link to post
Share on other sites

Messa virker som bransjens form for bryggeprat, og gamle venner og kollegaer får nå og da mer oppmerksomhet enn en nysgjerrig besøkende. Enkelte steder der det selges millionbåter ser man gjerne etter folk som ser ut som de har råd når man nedlater seg til å prate med ukente besøkende. Ikke noe stort problem, egentlig, men det kan være litt irriterende dersom det tar for lang tid å få litt oppmerksomhet når man faktisk har dratt på messa for å handle.

Link to post
Share on other sites

Tilbrakte seks timer på messa igår og traff en masse hyggelige selgere! Dog virker det som om jo større/dyrere båt jo mindre interesse har selgere av deg som (potensiell) kunde, merkelig!

 

At jeg følte meg vel mottatt/ivaretatt av mange selgere kan jo skyldes at det stod "båtkjøp" i panna for jeg endte opp med å skrive (under på) en kontrakt. :rolleyes:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hadde man bare hatt penger slik at man kunne kjøpt nabo båten i forbannelse og latt de sett dette. Episoden får meg til å tenke på da broren minskulle ha seg ny firmabil og kunne velge mellom volvo og saab. Han var først inne hos volvo og så på en V70. Selgeren ga han full oppmerksomhet helt til det kom inn en annen kunde som sto og kikket på en eller annen sportsutgave av en eller annen volvo. Denne var til alt overmål også billigere en den broren min så på. Han som så på denne ga og beskjed om at han skulle vente så selger kunne bare gjøre seg ferdig med broren min. Selgers fokus var allikevell flyttet over på denne personen og da han flyttet seg fra sportsbilen over til en annen fulgte selger etter og forlot min bror. Broren min ga da klart utrykk for hva han mente om servicen og hva han ville gjøre med den. Gikk så over gaten til saab og kjøpte en saab 95.

 

Sto nok igjen en selger med lang maske da kan jeg tenke meg :discuss::yesnod:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Da jeg var på båtmesse sist, i 2000 var det vel, stusset jeg på at Windy-standen virket en tanke snobbete og de som sto der overlegne.

 

Noe helt annet å komme på Hansvik-standen , der sjefen sjøl, Finn Hansvik sto å ønsket folk velkommen ombord. - "Nei, bare ha skoene på , denne båten tåler å brukes."

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Da jeg var på båtmesse sist, i 2000 var det vel, stusset jeg på at Windy-standen virket en tanke snobbete og de som sto der overlegne.

Noe helt annet å komme på Hansvik-standen , der sjefen sjøl, Finn Hansvik sto å ønsket folk velkommen ombord. - "Nei, bare ha skoene på , denne båten tåler å brukes."

 

Jeg synes også de på Windystanden virket noe snobbete.. i år. I 2006 var vi også innom der og da spurte vi om vi kunne få se på 37GM og da ble vi vist rundt, forklart ting +++. I år virket de helt uinteresserte i oss som en kunde og det har de helt rett i også da vi er ikke en potensiell kunde, før om noen år.

 

"Nei, bare ha skoene på , denne båten tåler å brukes.", denne fikk vi også, fra folket på Viknes standen. Flott båt den den 1030n forresten og folket der gadd å ta en prat med oss i likhet med alle andre, selv Princess folket viste oss litt interesse.

 

Jeg tipper vi husker litt av dette når vi en gang tar oss råd til noe større.

Link to post
Share on other sites

Tror nok heller aldri jeg drar på messe og kjøper meg ny båt....... Jeg går der idag for å se på det jeg kanskje kommer til å kjøpe om 5-10 år...brukt. Har falt for Forbina og der var vi velkommen ombord selv om standardteksten lyste imot oss "Kun ombordstigning etter avtale".

Messa i år var 97% lik den i fjor....men det er jo stemningen rundt ordet "messe" og "båt" som får meg til å føle at det snart er sesong.

Redigert av Jorg-1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg var også innom Windystanden på messa og opplevde i år, som i fjor, en arogant holdning som gjorde at jeg fikk en antiholdning til hele windy.

 

Spurte en av dokkene som sto ved en av de mindre båtene om å komme ombord. Men neida, dette er en båt som er solgt, må vite. Vi kan ikke slippe ombord folk her. Hvordan tror du det vil bli seende ut da.

:puke:

Hva har egentlig windy å gjøre på en messe som heter `Sjøen for alle`

Skulle det hete` Sjøen for de utvalgte` isteden

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg skjønner disse utstillerne på en måte, spesielt på de dyre store båtene, på en messe som sjøen for alle er 99% av de som som besøker de store dyre båtene ute for å glane og titte og kommer aldri til å kjøpe noe som helst, på den annen side er det ingen problem å gjøre en avtale om visning på disse båtene, men det går glattest hvis du ringer å avtaler på forhånd.

Link to post
Share on other sites

Mnjo, med litt erfaring avtaler du visning for å være sikker på og ikke stå i en laaaaaang kø eller bli avvsist

 

Vel det er ikke snakk om laaaaaaaang kø eller bli avvist. Men at det er ombordstigning etter avtale. Her står Windy hardt på kravene. Hadde jeg ringt Aaby å spurt om visning før, hadde sikkert ting ordnet seg. Men jeg er av den formening at

betaler du for å komme inn på en messe, bør det innenfor være tilgjengelig.

 

Nå er jeg tidligere kunde av Aaby, så jeg kunne sikkert fortalt det, men så int er jeg ikke. Men Windy er flotte båter, så en

titt er altid fornøyelig.

 

Når det gjelder bekledning, så har det noe hvor en har kundegruppen sin. Windy er high-end, og følger dette til punkt og

prikke. De er proffe. Har ingen neg bemerkninger om personalet.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...