Jump to content

Tilbud fra Redningselskapet


JRK

Recommended Posts

Som eier av en tilårskommen båt, og motor, vurderer jeg den dyreste. Spørsmålet er om hjelpen gjelder i hjemmehavn eller ikke. Ikke like lett å dytte ut båten, som det var med bilen. :smiley:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Mitt medlemsskap er betalt frem til 31.oktober så jeg syntes at det var litt tidlig å få regning. Forklaringen var at de la om sine regnskapsrutiner og dessuten så skjønte visst ikke "folk" dette med at medlemskapet gikk fra dato til dato og ikke fulgte året så nå har NSSR bestemt seg for at medlemsskapet skal gå fra februar til februar! :confused:

 

På mitt spørsmål om hva som skjer hvis jeg ikke betaler regningen så svarte de at da får jeg purring. Hva de mente om mitt motargument m.h.t. at det er litt urimelig å betale for noe som jeg beviselig har betalt for frem till 31. oktober så fikk jeg til svar at de var kun to som betjente telefonene og de hadde stor pågang - ja det skal du få meg til å tro! :headbang:

 

Nå har jeg (også) bestemt meg for å kutte ut NSSR og vil registrere båter hos Securmark og melde meg inn i Sjøassistanse!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke denne uviljen mor NSSR. De gjør jo en kjempejobb på sjøen, og disse bagatellene av adminstrativ art er det helt uforståelig for meg skal føre til utmeldinger.

At Sjøassistanse skal være et alternativ er helt uforståelig. Hvor mange båter har de på sjøen? Et supplement javel. Men ikke noe mer.

 

Ta dere sammen godtfolk!!!

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Merkelig å merklig , regninga er jo der etter da . Betalt i mai i fjor jeg , så regninga nå var bare på 412- for det vanlige (basis) . Så betaler jo ikke hverken mer eller mindre , men etter når du betalte sist for nå går det som sagt fra feb til feb .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg foreslo for dem at de kanskje kunne vente med å sende ut denne regningen til september siden den jo ikke kan forfalle før 31.oktober (?), men det øret valgte de å være døve på!

 

Blanco - jeg har ingen uvilje, som sådan, mot NSSR sine tjenester og den jobb som gjøres ute i feltet, og har ofte tatt dem i forsvar på dette forumet, men nå har jeg også gått lei av NSSR sin administrasjon!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Regningene jeg har fått er på enten 550 eller 795, +/- 10 kr. Jeg vil nok fortsatt være medlem, men jeg synes de er noe uklar i hva som er forskjellen på de tilbudene. De skriver at tidligere hjalp de båter når de ikke var på oppdrag ute på sjøen. Logisk det. Men vil dette forandre seg om man betaler det dyreste alternativet. Neppe. For å si det rett ut så virker dette på meg som at de som nå betaler litt mer en forrige medlemskap får mindre rettigheter og de som betaler 795, får omentrent det samme som tidligere.

Eller har jeg missfortått noe her?

Link to post
Share on other sites

Kuttet dem ut sist sommer.

Betaler jeg et meddlemsskap forventer jeg å få det jeg betaler for.

 

Mener personlig at hele holdningen til redningsselskapet har svekket seg de siste åra.

 

Se bare på konvoi tilbudet.

Hvis det ikke er x antall båter påmeldt, så går de ikke.

 

Finner heller noen å ga sammen med, så hjelper vi hverandre.

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke denne uviljen mor NSSR. De gjør jo en kjempejobb på sjøen, og disse bagatellene av adminstrativ art er det helt uforståelig for meg skal føre til utmeldinger.

At Sjøassistanse skal være et alternativ er helt uforståelig. Hvor mange båter har de på sjøen? Et supplement javel. Men ikke noe mer.

 

Ta dere sammen godtfolk!!!

 

Sjøassistanse har vel flere båter på sjøen enn Redningselskapet når vi setter det på spissen...

Sjøassistanse benytter selv Redningselskapet sine båter i tillegg til sine egne og Norges Rødekors hjelpekorps sin sjøredning.

Tror Sjøassistanse er et vel så godt tilbud rent sikkerhetsmessig , men jeg er helt enig at Redningsselskapet gjør en fabelaktig jobb og at vi trenger dem.

Selv har jeg foreløpig valgt Sjøassistanse siden jeg føler jeg får mest igjen for det med VHF innstallert i båten.

For 550,- får man medlemskap og abbonnement på Båtliv/Seilas , men kan godt tenke meg å være støttemedlem hos Redningselskapet i tillegg , jeg får se...

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Sjøassistanse har vel flere båter på sjøen enn Redningselskapet når vi setter det på spissen...

Sjøassistanse benytter selv Redningselskapet sine båter i tillegg til sine egne og Norges Rødekors hjelpekorps sin sjøredning.

 

 

Du som er så godt opplyst, hvor mange egne båter har sjøassistanse ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg valgte den billigste løsningen.Fant ut at det var mest likt det som var tidligere.

Skulle båten begynne og ta inn vann ved kai så er det vel en forsikringsak og da er det vel håp om og få hjelp uansett medlem eller ikke.

Startproblem:må da vel være en båt i nærheten som man kan låne et batteri av vist man er strømtom.

Redningselskapet har jeg brukt en gang under motorhavari og en gang med plast på propellen som jeg måtte ha hjelp til og fjerne,de stilte villig opp så av meg får de skryt. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Du som er så godt opplyst, hvor mange egne båter har sjøassistanse ?

 

Suzuki

 

Siden det er godeste Suzuki som spør regner jeg med at du vil ha meg til å beklage at Sjøassistansen ikke har helt egendiftede fartøyer og at jeg desverre ordla meg feil :smiley:

Antallet båter som er oppført som ressursfartøy hos Sjøassistanse vet jeg nok desverre ikke , der tok du meg nok Suzuki. :wink:

Men jeg er nok opplyst til at jeg vet Rødekors sjøredning disponerer ca 125 fartøy som alle er disponible for Sjøassistansen.

I tillegg er et stort antall ressursfartøy klare for oppdrag i følge Sjøassistanse , deriblandt Redningsselskapet sine fartøy.

Er du veldig interressert i det eksakte antallet fartøy som Sjøassistansen disponerer vil jeg foreslå at du tar en telefon til Sjøassistansen selv Susuki :cheers:

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Denne diskusjonen rundt Sjøassiistanse og redningsselskapet har vi hatt et utall ganger og man sammenligner epler og felger.

 

Sjøassiistanse har ingen båter de formidler kun hjelp.

 

Redningsselskapet gjør langt mer enn å slepe fritidsbåter,

 

- søk etter savnede personer

- Standbye langs kysten

- hoppere fra bro ol.

- syketransport

 

Tilstedeværelse, er man noen og femti år, et tungt anker, så kan det være greit at det finnes noen hjertestartere plasert i båter som kan rykke ut.

 

Så løsninger som sjøassistanse driver er det samme som å sage greinen vi sitter på

 

Jeg er medlem i Redningsselskapet fordi jeg ser verdi av at det er menesker og båter plasert ut langs vår kyst og jeg ønsker at "alle for en, en for alle" mentaliteten skal leve videre på sjøen.

Link to post
Share on other sites

Denne diskusjonen rundt Sjøassiistanse og redningsselskapet har vi hatt et utall ganger og man sammenligner epler og felger.

 

Sjøassiistanse har ingen båter de formidler kun hjelp.

 

Redningsselskapet gjør langt mer enn å slepe fritidsbåter,

 

- søk etter savnede personer

- Standbye langs kysten

- hoppere fra bro ol.

- syketransport

 

Tilstedeværelse, er man noen og femti år, et tungt anker, så kan det være greit at det finnes noen hjertestartere plasert i båter som kan rykke ut.

 

Så løsninger som sjøassistanse driver er det samme som å sage greinen vi sitter på

 

Jeg er medlem i Redningsselskapet fordi jeg ser verdi av at det er menesker og båter plasert ut langs vår kyst og jeg ønsker at "alle for en, en for alle" mentaliteten skal leve videre på sjøen.

 

Er enig i nesten alt , men siden du nevner at dette har vært diskutert utallige ganger skal ikke jeg bidra til å fortsette det.

Vil bare avslutte med hva jeg mener.

Jeg mener helt klart at det er greit med en viss konkkuranse som hindrer prisene i å ta helt av eller at det blir en sovepute for videre utvikling av tjenester for oss brukere.

Er vi som sauer og bare fortsetter med alt slik vi har gjort i hundrede år , så får vi ikke fremdrift i utviklingen av tjenester fra slike gode tiltak som Redningsselskapet og Sjøassistanse.

Uansett hvem av disse man velger pr. dags dato , så er man sikret hjelp.

Tviler på at Redningsselskapet sier til Sjøassistanse at de nekter å redde en båt i nød fordi de er medlem av Sjøassistanse og ikke hos dem.

Redigert av opas (see edit history)

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

For meg er alt annet enn full pakke uaktuelt, de få hundrelappene som dette koster er en liten investering i mitt totale sikkerhetsprogram og ikke minst kostnaden ved båtlivet. Er medlem i Sjøassistanse også, og ser ikke at disse to kommer i konflikt med hverandre på noen måte.

 

Hvorvidt det er andre som utøver enkelte av oppgavene som inngår i totalepakken bekymrer meg svært lite, ei heller kverluerer jeg så mye om forfallsdato, det overlater jeg til de med slik interesse.. :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Dersom jeg hadde betalt for ett år og hadde fått nytt krav et halvt år etterpå ville jeg også reagert. Det er ikke å kverulere.

Man får fradrag for dette, alt etter når en hadde forfall.

For meg ble total pakka på 428.-

Basis ble på 183.-

Ser igrunnen ikke noe galt i det.

 

 

Link to post
Share on other sites

Ser igrunnen ikke noe galt i det.

Det gjør ikke jeg heller, men andre gjør jo åpenbart det...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...