Jump to content

Tilbud fra Redningselskapet


JRK

Recommended Posts

Slik jeg forstod det så fikk Mouche krav på full avgift - uten fradrag for de månedene som allerede er dekket opp, og det er jo ikke så genialt.

Jeg fikk også krav på full avgift, men har ikke sjekket når jeg sist betalt, så det kan godt hende det stemmer for mitt vedkommende. Uansett går jeg for full pakke.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Slik jeg forstod det så fikk Mouche krav på full avgift - uten fradrag for de månedene som allerede er dekket opp, og det er jo ikke så genialt.

 

Mitt medlemsskap er betalt i oktober 2006 for et medlemskap som dekker perioden 1.11. 06 og frem til 31.10.07. Hadde de da sendt meg regning i september/oktober i år med forfall 31.10 og da gjerne for periode helt frem til 31.1.09 så hadde det vært greit.

Jeg ser ingen grunn til å måtte betale for en medlemsperiode som dekker perioden 1.11.07 til 31.1.08 nå i mars '07. Dessuten så vurderer jeg å melde meg ut av NSSR, men dette vil jeg da ikke ta endelig stilling til før til høsten, og ikke nå!

 

Greit å være uenige om dette og det er jo også grunner for, og ikke tilfeldig(?), at noen blir filologer, noen blir økonomer og noen blir ingeniører. :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med deg Mouche. Det er urimelig å betale for ny periode et halvt år før utløpet av den forrige, spesielt siden du i tillegg er i tvil om du vil fortsatt være medlem i NSSR. Jeg anbefaler deg å IKKE betale denne siste regningen. Hva kan NSSR gjøre??? Sende purregebyr?? Nei vet du hva. Du har dokumentert betalt avgift frem til november. Du kan jo gi beskjed om at du ikke ønsker å være medlem lengre. Ombestemmer du deg i oktober, vel så melder du deg inn igjen :flag:

Link to post
Share on other sites

Hva kan NSSR gjøre??? Sende purregebyr?? Nei vet du hva. Du har dokumentert betalt avgift frem til november.

 

På mitt spørsmål om dette så bekreftet det at; ja, de vil sende purring! Og hvis jeg da ikke betaler denne purring heller så vil de anse meg som utmeldt!

 

Når/hvis jeg får en purring så vil jeg ta meg bryet å sende dem et brev og nettop forklare dem at jeg vil, eventuelt, fornye mitt medlemskap når inneværende medlemstid løper ut, ikke før.

 

Godt å se at noen andre heller ikke betaler regninger seks måneder før de forfaller! :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det som Mouche behendig unngår å si noe om, er beløpene som står på hans regninger. Det er nok ikke hverken 550,- (basis) eller 795,- (total). Det han har fått regning på er perioden fra det eksisterende medlemskapet går ut til 31/1-08. Hvis jeg tar feil, beklager jeg. Hvis det stemmer det jeg skriver, synes jeg Mouche bør beklage sine besværelser over folk som forsøker å få til et system som er enklere å administrereog derved vil virke bedre overfor medlemmene.

Link to post
Share on other sites

Slik som Mouche har ordlagt seg i denne saken så tar jeg det for gitt at han har fått krav om full avgift uten noen redusksjon for tidligere betalt avgift. Noe annet kan jeg vanskelig se for meg, med mindre intensjonen med innleggene skal ha noe annet for seg enn å kritisere NSSR eller kverulere om saken.

 

Jeg fikk i allefall fradrag på regningen fra NSSR og ser ikke problem med den saken. Det fikk jeg imiderltid ikke på TV lisensen.

 

Redigert litt med tanke "filolog" kommentarer

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nei, det handler jo om retten til å ha det allerede betalte medlemskapet tom. oktober i år og retten til deretter eventuelt å ikke fortsette medlemskapet. Slik de nå opptrer må han jo betale for nov. og des. 2007 for å få allerede betalte medlemsskapsfordeler for de 10 første månedene av 2007.

Link to post
Share on other sites

Båter i hundretusenkronersklassen. Forsikringer til mange tusen kroner. Diesel i titusenkronersklassen.

Vi tester ikke de automatiske redningsvestene, for patronene koster 119,-. Vi ringer lite med VHF for vi betaler for 2 minutt.

(Dessuten har vi GSM til 1 kr.-)

 

Og vi skal i hvertfall ikke ha noe av at Redningsselskapet legger på premien, utvider tilbudet, og sender ut noen utidige regninger og endrer de vanene vi har lagt oss til.

 

Og for alt i verden; Les ikke mellom linjene...... det kunne komme et tog :wink:

J

Link to post
Share on other sites

Nei, det handler jo om retten til å ha det allerede betalte medlemskapet tom. oktober i år og retten til deretter eventuelt å ikke fortsette medlemskapet. Slik de nå opptrer må han jo betale for nov. og des. 2007 for å få allerede betalte medlemsskapsfordeler for de 10 første månedene av 2007.

Dette er feil, har du betalt, er det selvsagt at du får det du har betalt for. Derom hersker ingen tvil. Det er nok mer for å "diskutere".

Link to post
Share on other sites

Jeg skal ikke krangle om retten til hverken det ene eller det andre, men om en slik omlegging vil føre til reduserte adminsitrative kostnader for NSSR så anser jeg det som en fordel for oss medlemmer som da kan få mere igjen av det som etter mitt syn er kjerneaktiviteten til NSSR.

 

Forøvrig så er det etter min oppfatning fullt frivillig å være medlem i NSSR, og en har jo det gamle medlemskapet som fortsatt er gyldig frem til og med utløpsdato, og vil man unngå purringer så kan man enkelt si opp sitt medlemskap fra den dato det utløper.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet er da:

Hvis man ikke betaler, til tross for purringer, vil man da få assistanse t.o.m. oktober?

 

PM

Jeg synes det må være tillatt å ta opp slike problemstillinger uten å bli beskyldt for kverulering. Det har da ingen hensikt å prøve å trekke opp stemningen her på bp. ved å slenge unødvendig med leppa.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Nei, det handler jo om retten til å ha det allerede betalte medlemskapet tom. oktober i år og retten til deretter eventuelt å ikke fortsette medlemskapet. Slik de nå opptrer må han jo betale for nov. og des. 2007 for å få allerede betalte medlemsskapsfordeler for de 10 første månedene av 2007.

 

Per telefon så sa de at hvis jeg ikke betaler (etter purring) så anser de at jeg ikke lenger er medlem. Fra hvilket tidspunkt det skulle gjelde ville de ikke diskutere!

 

Til alle som har spurt; beløpet de vil ha meg til å betale er for perioden nov/feb - de har selvfølgelig ikke forlangt dobbel betaling, et sted går jo grensen!

 

Båter i hundretusenkronersklassen. Forsikringer til mange tusen kroner. Diesel i titusenkronersklassen.......

 

At du ikke skjønner poenget er ikke mitt problem!

 

Forøvrig så er det etter min oppfatning fullt frivillig å være medlem i NSSR, og en har jo det gamle medlemskapet som fortsatt er gyldig frem til og med utløpsdato, og vil man unngå purringer så kan man enkelt si opp sitt medlemskap fra den dato det utløper.

 

Ja selvfølgelig er det frivillig, det er heller ikke det dette dreier seg om, eller hva jeg diskuterer! Jeg anser det som min selvfølgelige rett å si opp medlemsksapet når dette er i ferd med å gå ut, å bli avkrevd å måtte gjøre det seks måneder på forskudd aksepterer jeg selvfølgelig ikke - ville du?

 

Spørsmålet er da:

Hvis man ikke betaler, til tross for purringer, vil man da få assistanse t.o.m. oktober?

 

PM

Jeg synes det må være tillatt å ta opp slike problemstillinger uten å bli beskyldt for kverulering. Det har da ingen hensikt å prøve å trekke opp stemningen her på bp. ved å slenge unødvendig med leppa.

 

Takk!

 

I all enkelhet mener jeg at NSSR gjør feil, andre mener noe annet, verre er det ikke. At enkelte mener at det rettferdiggjør å slenge med leppa i hytt og pine får de mene hva de vil om. Sikkert flere her som mener at jeg gjør også det, og det har de sikkert litt rett i? :wink:

 

Så får man jo tåle litt selv og (hvilket jeg gjør)!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet er da:

Hvis man ikke betaler, til tross for purringer, vil man da få assistanse t.o.m. oktober?

 

PM

Jeg synes det må være tillatt å ta opp slike problemstillinger uten å bli beskyldt for kverulering. Det har da ingen hensikt å prøve å trekke opp stemningen her på bp. ved å slenge unødvendig med leppa.

 

Jeg beklager, Nils Pils, men for meg er det umulig å skjønne at noen i det hele tatt stiller et slikt spørsmål. Man er selvsagt medlem med fulle rettigheter til medlemskapet utløper.

 

Jeg har ingen problemer med å forholde meg til regningen fra NSSR. Jeg synes rett og slett at det var et fornuftig tiltak.

 

mvh Bern

Link to post
Share on other sites

For å oppklare:

Hvis du allerede har betalt KystPatruljemedlemskapet til f.eks oktober og fått ny faktura nå, så gjelder medlemskapet uansett til oktober selv om du ikke betaler fakturaen. Med andre ord: Hvis Mouche ikke betaler fakturaen blir han utmeldt fra 1. november, ikke før.

 

I tillegg vil jeg påpeke at man ikke betaler dobbelt medlemskap. Mouche, som har betalt medlemskap ut oktober skal ha fått tilbud om å fornye medlemskapet til redusert pris, tilsvarende perioden april-oktober.

 

--

Jonas

Link to post
Share on other sites

Takker for oppklarende informasjon jonaslep... Det er utrolig hvor mange her som klarer å lage en enorm diskusjon ut av ingenting, og jeg er litt i tvil om diskusjonen ansees som avsluttet fra disse personene...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

For å oppklare:

 

I tillegg vil jeg påpeke at man ikke betaler dobbelt medlemskap. Mouche, som har betalt medlemskap ut oktober skal ha fått tilbud om å fornye medlemskapet til redusert pris, tilsvarende perioden april-oktober.

 

--

Jonas

Er også i samme situasjon, men ikke for så mange måneder. Kan bekrefte at på vedlegget til krav om kontigent står det at når medlemskontigenten ble betalt på et senere tidspunkt i fjord, "vil årets medlemskontigent automatisk korrigeres".

 

Dette stemmer ikke med den tilsendte giro på kontigenten, der er oppført kontigent for et helt år. Ser ikke noen opplysninger om hvordan den skal korrigeres. :confused:

 

Så stor sum er det jo ikke snakk om, så jeg vil uansett fortsette som medlem.

:seeya:

Link to post
Share on other sites

For å oppklare:

Hvis du allerede har betalt KystPatruljemedlemskapet til f.eks oktober og fått ny faktura nå, så gjelder medlemskapet uansett til oktober selv om du ikke betaler fakturaen. Med andre ord: Hvis Mouche ikke betaler fakturaen blir han utmeldt fra 1. november, ikke før.

 

I tillegg vil jeg påpeke at man ikke betaler dobbelt medlemskap. Mouche, som har betalt medlemskap ut oktober skal ha fått tilbud om å fornye medlemskapet til redusert pris, tilsvarende perioden april-oktober.

 

--

Jonas

 

 

ryddigt svar Jonas, på måten du svarer så kan det kan virke som om du representerer redningsselskapet stemmer det?

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Det var jo jeg som startet tråden og jeg føler ikke at spørsmålene mine er besvart enda, så om den øvrige diskusjonen om redningselskapet er ferdig, prøver jeg meg på nytt.

 

 

Regningene jeg har fått er på enten 550 eller 795, +/- 10 kr. Jeg vil nok fortsatt være medlem, men jeg synes de er noe uklar i hva som er forskjellen på de tilbudene. De skriver at tidligere hjalp de båter når de ikke var på oppdrag ute på sjøen. Logisk det. Men vil dette forandre seg om man betaler det dyreste alternativet. Neppe. For å si det rett ut så virker dette på meg som at de som nå betaler litt mer en forrige medlemskap får mindre rettigheter og de som betaler 795, får omentrent det samme som tidligere.

Eller har jeg missfortått noe her?

Link to post
Share on other sites

Slik jeg forstod det på den tilsendte informasjonen, så er det billigste medlemsskapet - basis - tilsvarende det gamle. Den utvidede tjenesten - til kr 795,- pr. år - går ut på at NSSR har knyttet til seg Falck i et samarbeid, slik at disse yter deg assistanse fra en av sine mange landstasjoner når du ligger ved kai med eventuelle problemer.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

(...)jeg synes de er noe uklar i hva som er forskjellen på de tilbudene.(...)

Sakset fra Redningsselskapets side om medlemsbetingelser for KystPatruljen:

KystPatruljen Basis - Medlemsfordeler

 

Assistanse på sjøen og i uthavn

Assistanse ved driftsstans inntil 3 timer tur/retur eller 25 nautiske mil fra bemannet skøytestasjon

* Slep til nærmeste havn med veiforbindelse

* Assistanse ved driftsstans

* Dykkerassistanse ved driftsstans

 

Ekspresslevering av deler og rekvisita i Norge

* Ut samme dag hvis bestilt før kl. 14.00

* Bedriftspakke over natten

* Oppfølging av forsendelse med SMS-varsling

* Kan sendes poste restante til nærmeste postkontor eller post i butikk

 

Andre fordeler

* KystPatruljens servicetelefon 02016

* Havneguiden ”Ferie og Fritidshavner”

* Medlemsbladet Redningsskøyta 4 ganger pr. år

* Redningsselskapets nettbutikk med spesialtilbud til medlemmer i KystPatruljen

* Rabatt på båtforsikring i Gjensidige, If, Sparebank1 SR-Bank og Vesta

* Redningsselskapet samarbeider med svenske Sjöräddningssällskapet

 

KystPatruljen Total - Medlemsfordeler

Samme som KystPatruljen Basis, pluss:

 

Assistanse mens du er i havn

Inntil 3 timer tur/retur Falck-stasjon i Norge, Sverige og Danmark :flag::flag_sw::flag_da:

* Starthjelp

* Pumping og lensing

* Tom drivstofftank

* Hjemtransport av mannskap ved havari

 

Andre fordeler

* Transport av båt på medlemmets egen henger til medlemstakster, be om tilbud

* Telefonbeskjed viderebringes til pårørende om sykdom, havari, forsinkelse eller landgang på grunn av hardt vær

* Dykking utenom driftsstans til medlemstakst

 

--

Jonas

Redigert av jonaslep (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er utrolig hvor mange her som klarer å lage en enorm diskusjon ut av ingenting, og jeg er litt i tvil om diskusjonen ansees som avsluttet fra disse personene...

 

Vel, en rask telling (tall er jo din greie) viser at jeg har hatt seks innlegg i en sak som har opptatt meg (enig eller uenig), mens du har hatt fem innlegg om noe som du synes ikke er noen sak! Tallenes tale! :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Andre fordeler

* Transport av båt på medlemmets egen henger til medlemstakster, be om tilbud

* Telefonbeskjed viderebringes til pårørende om sykdom, havari, forsinkelse eller landgang på grunn av hardt vær

* Dykking utenom driftsstans til medlemstakst

 

--

Jonas

 

Hei

 

Jeg vil presisere at jeg er medlem av redningsselskapet og vil fortsette med det, da jeg syntest de gjør en god og viktig jobb.

 

Men jeg syntest det er betenkelig når redningsselskapet setter punkt 2. (Telefonbeskjed viderebringes osv.) opp som en medlemsfordel som bare gjelder for pluss kunder. Dette burde være en selvfølge at de gjør for alle medlemer... :confused: :nono:

Redigert av seilbåt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...