Jump to content

Baatbygger forum


Skippern1980

Recommended Posts

Nå liker vel brorparten av medlemmene her på plassen å kline med sparkel selv. :smiley: Fåtallet bruker vel også millioner på båten, men for all del.... Lykke til!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Nå liker vel brorparten av medlemmene her på plassen å kline med sparkel selv. :smiley: Fåtallet bruker vel også millioner på båten

 

Tar vi en timepris på 100 kr, og regner all den tiden vi bruker på å snakke båt, tenke båt, drømme båt, se på båt, og bruke båt osv, er jeg redd det er noen av oss som nærmer seg millionen :lol:

 

Ellers var vel dette forumet ganske så tynt, men alt har sin start, så lykke til.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Tar vi en timepris på 100 kr, og regner all den tiden vi bruker på å snakke båt, tenke båt, drømme båt, se på båt, og bruke båt osv, er jeg redd det er noen av oss som nærmer seg millionen :lol:

..hehehe, absolut enig.

Hadde jeg fått bare 50 kr. per time for all den tiden jeg har (for-)brukt bare for å tenke bygging av båten min,

og hvis jeg hadde levert disse penge til en båtbyggery,

da ville de sikkert ha rullet ut den rødfargene teppe og servert kaffe og kake med en gang.

 

Men hvis man har lust til å bygge selv, da er gleden med selvbygging ikke til å betale med penge.

Bare at båter skjelden blir særlig billigere vanligvis.

 

Lykke til

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Det er i alle fall riktig, joerg! :yesnod:

 

Jeg driver nå med min gamle treseiler, og det er klart at med den totale renovering som jeg måtte til med, så hadde det nok vært råd med 1 rimelig Folkbåt + en annen rimelig sak...og begge disse ville nok kunne blitt kjøpt ferdig pusset på vannet. :lol:

 

Men..som det blir sagt her...mye av morroa er jo nettopp å gjøre dette selv. Og hvilken herlig følelse det er når båten sjøsettes og du for første gang kan kaste loss... ( i nesten egenbygd båt). :sailing:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Og hvilken herlig følelse det er når båten sjøsettes og du for første gang kan kaste loss...

...det kan jeg love deg fordi jeg husker det godt: nervene mine lå absolut blank ! :lol:

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

...nervene mine lå absolut blank ! :lol:

 

:seeya:

Jørg

 

:lol: :lol:

 

Det skal jeg love mine gjorde også. Jeg vandret frem og tilbake og løftet på alle luker, benkeplater, dørkplater og kikket bak etter eksosen, så over rekka etter kjølevann for så å starte det hele om igjen...utrolig at jeg ikke gikk rett på land. Styrte båten kan jeg nesten ikke huske jeg gjorde... :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Det er ikke rare greiene og skrye av på ett sånn gratis forum som det jeg har satt opp..men hvis innteressen er der og det blir et aktivt forum vil det bli satt opp en egen server med skikkelig hjemmeside og forum...

 

Det med at noen ikke får registrert seg der er en "bug" i systemet..prøver du en gang til litt senere så ordner det seg nok=)

Link to post
Share on other sites

Det med at noen ikke får registrert seg der er en "bug" i systemet..prøver du en gang til litt senere så ordner det seg nok=)

 

Fikk meldt meg inn! Her er det bare å vise interesse. Godt initiativ :flag:

Link to post
Share on other sites

:smiley:

 

HPIM0853a.jpg

Her har det gått med både tid, krefter og masse polyester! Jeg får ikke opp bildene slik jeg gjorde før, kommet litt ut av det etter et år med sparkel og polyesterdunst!

Uansett er det slik det ser ut før lakk

 

hpim0875.jpg

 

Har forøverig også bygd på styrhus og forlenget fly'en!

Redigert av Ingar (see edit history)

Livet er herlig på solkysten!

Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke det egentlig.... Husker tilbake når BP var litt nede innimellom. Da var Båtplassen på Båtmagasinet hjelpeforum for oss med tråder som " Noen som har problemer med baaplassen.no?" osv... Tror neppe noen slutter å være her, selv om det dukker opp et nisjeforum til. Tror bare det er positivt jeg for min del, og om baatplassen kan være til hjelp for båtbyggere...ja så har baatplassen.no gjort sin misjon. :smiley:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Jeg synes også man skal tenke seg om før man er med på lage flere fora. Det vil nok følges av endel barnesykdommer, som dette hadde.

For min del ønsker jeg mest mulig erfaring inn på dette forum, da blir det enklere å søke i ettertid. Istedenfor å lage nye fora har jeg heller tru på å systematisere ende mer på dette fora.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...