Patnyg Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 (redigert) Bruker denne tråden litt, siden dere snakker om epoxy sparkel på skader under vannlinjen. Jeg hadde noen hakk som gikk igjennom gelcoat og stoppet ved glassfiberen, jeg la på stålplast. Avfetta først. Og nå skal jeg smøre på med epoxy primer og deretter bunnstoff. Er stålplast greit og bruke som tettningsmasse under epoxyprimer? Gratulerer med ny båt forresten Redigert 13.April.2007 av Patnyg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Litt sent kansje, men gattis med ny skute da..!!! Kjører du den maskinen litt snillt vil den nok være god i tjenesten i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Sven Erling Svart 13.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Litt sent kansje, men gattis med ny skute da..!!! Kjører du den maskinen litt snillt vil den nok være god i tjenesten i mange år. Jeg er veldig fornuftig når det gjelder bruk og vedlikehold av alle motorene jeg har. Passer på å kjøre dem riktig varme før jeg gir skuv. Skikkelig høst service med å kjøre ferskvann gjennom systemet og sørger for at alt er i god stand. Har hatt på epoxy sparkel på de plassene under vannlinja og gelcoat over. Fant flere sår som jeg tok med det samme. Pusset også med 1000 våtslipepappir på de værste stripene langs siden. Vaske over hele båten. I morgen skal jeg pusse ned sparklet og ha på seajet primer på de plassene jeg har hatt på epoxy samt der det er slitt ned til plasten. I morgen kveld (hvis primer har tørket) skal jeg ha på bunnstoff der det er slitt og der jeg har på seajet. Sitér dette innlegget Link to post
Sven Erling Svart 13.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 (redigert) Bilder fæl plassering av vinterlagring. Hørte båtene kjørte forbi kaia når jeg pussa i dag. Redigert 13.April.2007 av Sven Erling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sven Erling Svart 14.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2007 Fikk pusset ned sprklet i dag og begynt å lagt primer under båten. Satser på godt vær i morgen også. Så får jeg pollert under lista og bunnsmurt. Pollerte også chrommet på båten i dag. Samt oljet teaken. Sitér dette innlegget Link to post
Sven Erling Svart 17.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2007 Kommer bilder i morgen. Ferdig pollert å fin. Fant flere skader enn jeg hadde sett når jeg gikk over den etter kjøpet. Dårlig med tilbakemeldinger på hva dere synes. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 17.April.2007 Link til dette innlegget Svart 17.April.2007 Du må legge ut bilder så vi får se hvordan det ble. Hva veier båten din, og hva ligger marsj og max på? Eller, kanskje du ikke har fått testa sjøl ennå? Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Sven Erling Svart 17.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2007 Er ikke hjemme akkurat nå. Men bilder av resultatet kommer i morgen. Har ikke teste selv enda. Men maxfarten skulle visst ligge på 32 knop. Marsjfart blir vel da på rundt 25-27? Skal kjøpe meg stålprop så kommer maxfart opp i 35knop og en roligere gange etter jeg har hørt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2007 Link til dette innlegget Svart 17.April.2007 Skal kjøpe meg stålprop så kommer maxfart opp i 35knop og en roligere gange etter jeg har hørt. Den skrøna har jeg også hørt. Funket ikke da jeg gjorde det på min 690 med samme motor. Fikk kanskje 1 knop mer - men ble vanskeligere å trimme. Bortkasta penger - bruk de heller på damer og sånn Sitér dette innlegget Link to post
Sven Erling Svart 17.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2007 Hehe ;) De går vel heller med på annet utstyr :) Må å se på priser på ekkolodd og div strømnett til båten i morgen. Skal montere større musikk anlegg. Så trenger tips om hvordan jeg kobler om startmotor etc så jeg får et eget startbatteri. Sitér dette innlegget Link to post
Sven Erling Svart 19.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 stressa masse, så har helt glemt å knipse når jeg har vært ved båten. Fikk den ut i dag. Flere kompisser som hjalp til. Så det ble årnings :) Testa den sammen med to av de. Angrer på at jeg ikke kjøpte en med mere motor. Hvilket turtall bør jeg ligge på rundt marsj? Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Den skrøna har jeg også hørt. Funket ikke da jeg gjorde det på min 690 med samme motor. Fikk kanskje 1 knop mer - men ble vanskeligere å trimme. Bortkasta penger - bruk de heller på damer og sånn Eller på en ekstraprop som du kan ha liggende i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 (redigert) Sven Erling - Fortsatt fornøyd med båten? Fungerer bra? Jeg har nettopp kjøpt samme type båt. Har ikke fått den hjem enda, men gleder meg til å sige rundt på fjorden i sommer. Redigert 4.Mai.2010 av Sjørøveren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 (redigert) Fant ut nå at denne også kommer snart i/for påhengsmotor (yamaha og suzuki) med da rekonstruert sittegruppe akter. Har ikke funnet bilder av denne enda.. Noen andre kanskje? Redigert 6.Mai.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Sjørøveren Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Jeg har også sett at de annonseres med utenbordsmotor, men forstår at de første båtene ikke er kommet fra fabrikken enda. Ser at de skal leveres med opp til 300 hk, og oppgitt hastighet 50 knop. Rått! Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Bilder fra skadene etter de er reparert? Har selv ett par slike som må utbedres. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 løfter denne.. hvordan gikk det med baugskadene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.