Jump to content

En eller to komponents primer / anti pest?


olle62

Recommended Posts

Har en plastsnekke hvor det er brukt Jotun Non stop tidligere og har tenkt å forsette med det.

Har tentk å smøre alt gammelt bunnstoff med en runde Jotun Penguin Primer før jeg legger på Non stop.

(har veldig bra erfaring med dette - ikke noe groe de siste årene)

 

Men, har noen plasser hvor gelcoaten viser gjennom. Hva skal jeg på disse områdene ?

 

Noen sier at en komponents primer ikke er bra nok !

 

Holder det med 2-3 strøk med primer eller bør jeg ta et strøk med anti pest før primer evt bruke to komponetns primer ?

 

OJ

Link to post
Share on other sites

Bruk helt klart Anti-Pest primer først. Denne stopper eventuelle pest plager. Fordelen med Non-Stop er at du slipper helstoffing hvert år. Behøver bare å flekke over på bare felter.

Link to post
Share on other sites

Antipest gjør det jo tettere, men om det er nødvendig, hvis du har 2-3 strøk med to komponent primer, det er jeg ikke så sikker på...

 

Trodde at antipest og to-komp primer egentlig er det samme, men forskjellige produsenter bruker forskjellige navn, primer hos f.eks Hempel og Antipest hos f.eks Jotun?

 

Skal du ha den "vanntett" så holder det ikke med en-komp primer, så bruker heller to-komp primer eller Antipest og flekk ove de stedene det er nødvendig. Det gjør nå ihvertfall jeg. Les bruksanvisningen nøye og hold deg til de tider, temperaturer osv som produsenten anbefaler.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...