Jump to content

Trebåt, hva skal jeg se etter?

Sleipner93

Recommended Posts

Har bare en motor. Forøvrig heter det Hinna :nono: Hehe. Vel jeg har jo bare 3 motorer da 1 båtmotor, en motorsag og en gressklipper motor. (Jeg er noe sprø ja, men men :P ) Blir nok oppstart av Sleipneren i morgen tenker jeg, visst det ikke regner da! Har en film på video google hvor jeg starter den. Link : http://video.google.com/videoplay?docid=40...=Sleipner+2+cyl Lyden gikk litt bananas når jeg satte opp turtallet men. Men slik som jeg forstår det syns du vel dette er litt intressant??

Redigert av Sleipner93 (see edit history)

Hinnen er en pener måte og beskreive Hinna på :nono:

Syntes jeg hørte noe motordur da jeg trasket over Hinna i dag.. :crazy:

Var det du som startet motoren på filmen forresten? For da "vet" jeg hvem du er.. :wink:

Lagt til: Var forresten flotte lyd på motoren. Iallefall på tomgang.. :lol:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Hehe. Jeg kjenner vell igjen ungene i gata :lol:

Jeg bor på Vaulen, men jeg har flere venner på hinna, så jeg er ofte oppe i "dine trakter" Jeg kan vell ikke skryte på meg for mye, men jeg husker å ha sett fjeset ditt noen ganger. Går du på Kr.lyst nå eller på Hinna?

Du har ikke forresten en søster født i 90 som heter Hanne..? eller er jeg helt på gjordet nå.. :confused::crazy:

Fritjof Brandt

Der kan du se :wink: Jeg er ekspert på å få med meg ting som egentlig er uinteresangt. Husker det godt gjør jeg også :smash:

Tja, Jeg henger i lærergangen på kl.lyst :lol: På bildet. Gik ut derfra i fjor. Jeg står øverst til venstre på det bildet. Lurer på om jeg har en rød genser på meg.. Jeg hadde iallefall ekstreme solbrillemerker rundt øynene. Så jeg burde være lett å se oppe i det hjørnet :lol:

Hvilken lærer har du? Hils fra vaktmesteren, det var meg :cool:

Men husjj ikke si til noen at jeg er jeg :nono: :lol:

Fritjof Brandt

STAKKAR DEG!!!!!!!!!!!!!!!! Håper ikke hun leser dette. Har fått mange dårlige karakterer av henne du.. :lol:

Da må du nesten ikkje hilse. For da kommer du i klubben min blandt elever hun hater.. :lol: Hun liker heller ikke norskstiler om båt...

Fritjof Brandt

Hei!

Dette kan være en grei båt, men anbefaler deg å se hvordan treverket er langs sømmen. Har erfart at det kan være sprekker her, og da må du kanskje skifte bord. Da må du regne med mye arbeid. Ellers er råte det som er farligst. Ta med skruvjern eller lignende og stikk litt på plasser der vann kan bli stående.

Skal du løfte båten med kran eller lignende, må du legge noe på tvers av båten for å stive av, ellers kan du risikere at du klemmer båten og at den blir ganske så lekk. (Ja, jeg snakker av erfaring!!)

Moteren er sikkert grei, forutsatt at den er blitt skyllet i ferskvann og at ny olje er fylt på.

Lykke til!!

Her har du motoren din... :lol:

Også om du byr karen her 1 kasse "godt-øl" - ( øl som drikkes av de som skal inngå en kontrakt om en båt - og den drikkes sammen i båten. Husk å ha med sjåfør !!!! :crazy: .... :lol::yesnod::cheers:

Så henter du denne, med alle deler på en henger istedet. Mye finere i veden, og ingen ubåt.... :wink:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

rolf-eigil skrev:
Hei!

Skjønner av dine spørsmål at du ikke er noen trebåtkjenner.

Alt kan fikses men et gått råd. La det være.

Har stelt med trebåter i 25 år

Ikke ta gleden fra gutten nå! :nono:

Alt må læres en gang, og jeg tror dette kan bli en flott "lærebok/båt".

Med baatplassen og viljen på plass, så går det alltid bra skal du se :flag:

Redigert av Seilaren (see edit history)

Fritjof Brandt

Må si meg helt enig med Seilaren.

Gutten må få handle båt uten store innvendinger. Dette har med erfaringer, kunnskap, interesser og ikke minst viktigst: Tålmodighet!!!!! Dette er erfaringer jeg har med meg fra mine prosjekter.

Mitt råd: Er båten grei, kjøp!

Nå har jeg vært å sett på båten. Motoren gikk rundt og hadde kompresjon. Skroget var i god stand. Overbygget var litt skabbete. Propellen virket slitt og slarkete, er dette et stort problem? Dvs. propellhodet var slarkete iforhold til akslingen. Vingene var også litt slarkete. Er dette normalt, eller må det ny propell??

Mvh Ørjan

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...