Sleipner93 Svart 18.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 (redigert) Har bare en motor. Forøvrig heter det Hinna :nono: Hehe. Vel jeg har jo bare 3 motorer da 1 båtmotor, en motorsag og en gressklipper motor. (Jeg er noe sprø ja, men men :P ) Blir nok oppstart av Sleipneren i morgen tenker jeg, visst det ikke regner da! Har en film på video google hvor jeg starter den. Link : http://video.google.com/videoplay?docid=40...=Sleipner+2+cyl Lyden gikk litt bananas når jeg satte opp turtallet men. Men slik som jeg forstår det syns du vel dette er litt intressant?? Redigert 18.April.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.April.2007 Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 Morsomt, jeg hadde en helt lik motor i den første snekka jeg kjøpte som 15 åring Har forresten en FM 1935 modell jeg skal restaurere når jeg får tid engang Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 18.April.2007 Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 (redigert) Hinnen er en pener måte og beskreive Hinna på :nono: Syntes jeg hørte noe motordur da jeg trasket over Hinna i dag.. Var det du som startet motoren på filmen forresten? For da "vet" jeg hvem du er.. Lagt til: Var forresten flotte lyd på motoren. Iallefall på tomgang.. Redigert 18.April.2007 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 18.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 (redigert) Haha, det var jeg som startet motoren jah! Kan jeg spørre hvordan du vet hvem jeg er og hvor du bor? Gate? Dette var riktig morsomt da Redigert 18.April.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 18.April.2007 Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 Hehe. Jeg kjenner vell igjen ungene i gata Jeg bor på Vaulen, men jeg har flere venner på hinna, så jeg er ofte oppe i "dine trakter" Jeg kan vell ikke skryte på meg for mye, men jeg husker å ha sett fjeset ditt noen ganger. Går du på Kr.lyst nå eller på Hinna? Du har ikke forresten en søster født i 90 som heter Hanne..? eller er jeg helt på gjordet nå.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 18.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 Går på Kr.Lyst nå og har en søster som heter Hanne jah! Men nå må du fortelle hvem du er så jeg kanskje vet hvem du er!! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 18.April.2007 Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 Der kan du se Jeg er ekspert på å få med meg ting som egentlig er uinteresangt. Husker det godt gjør jeg også Tja, Jeg henger i lærergangen på kl.lyst På bildet. Gik ut derfra i fjor. Jeg står øverst til venstre på det bildet. Lurer på om jeg har en rød genser på meg.. Jeg hadde iallefall ekstreme solbrillemerker rundt øynene. Så jeg burde være lett å se oppe i det hjørnet Hvilken lærer har du? Hils fra vaktmesteren, det var meg Men husjj ikke si til noen at jeg er jeg :nono: Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 18.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 (redigert) Har Aina jeg Men enda har jeg ikke fått et navn, litt lettere å finne deg på bildet da! Gjett om jeg skal sjekke i morgen Haha, hvordan klarte du å bli vaktmester!? Redigert 18.April.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 18.April.2007 Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 STAKKAR DEG!!!!!!!!!!!!!!!! Håper ikke hun leser dette. Har fått mange dårlige karakterer av henne du.. Da må du nesten ikkje hilse. For da kommer du i klubben min blandt elever hun hater.. Hun liker heller ikke norskstiler om båt... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 18.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 Hadde du også Aina!?!? Men jeg trenger navn, navn, navn :P! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 18.April.2007 Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 Sender deg Im jeg. Føler dette ikke er av allmen interesse. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 19.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Er det noen som har peiling på hva slags båt dette er? Tenker på merke. Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 19.April.2007 Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Hei! Skjønner av dine spørsmål at du ikke er noen trebåtkjenner. Alt kan fikses men et gått råd. La det være. Har stelt med trebåter i 25 år Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 19.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Blir sansynligvis kjøp. Vil nok ikke la det være. Men jeg får jo se når jeg komme til båten. Ekte er bedre enn bilder Sitér dette innlegget Link to post
Siggy Svart 19.April.2007 Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Hei! Dette kan være en grei båt, men anbefaler deg å se hvordan treverket er langs sømmen. Har erfart at det kan være sprekker her, og da må du kanskje skifte bord. Da må du regne med mye arbeid. Ellers er råte det som er farligst. Ta med skruvjern eller lignende og stikk litt på plasser der vann kan bli stående. Skal du løfte båten med kran eller lignende, må du legge noe på tvers av båten for å stive av, ellers kan du risikere at du klemmer båten og at den blir ganske så lekk. (Ja, jeg snakker av erfaring!!) Moteren er sikkert grei, forutsatt at den er blitt skyllet i ferskvann og at ny olje er fylt på. Lykke til!! Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 19.April.2007 Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 (redigert) Her har du motoren din... Også om du byr karen her 1 kasse "godt-øl" - ( øl som drikkes av de som skal inngå en kontrakt om en båt - og den drikkes sammen i båten. Husk å ha med sjåfør !!!! .... Så henter du denne, med alle deler på en henger istedet. Mye finere i veden, og ingen ubåt.... Redigert 19.April.2007 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Seilaren Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 (redigert) Hei! Skjønner av dine spørsmål at du ikke er noen trebåtkjenner. Alt kan fikses men et gått råd. La det være. Har stelt med trebåter i 25 år Ikke ta gleden fra gutten nå! :nono: Alt må læres en gang, og jeg tror dette kan bli en flott "lærebok/båt". Med baatplassen og viljen på plass, så går det alltid bra skal du se Redigert 20.April.2007 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
vivvi Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Må si meg helt enig med Seilaren. Gutten må få handle båt uten store innvendinger. Dette har med erfaringer, kunnskap, interesser og ikke minst viktigst: Tålmodighet!!!!! Dette er erfaringer jeg har med meg fra mine prosjekter. Mitt råd: Er båten grei, kjøp! Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
M/S Bastard Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Helt enig, kjøp Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Også enig! Var i lik situasjon for tre år siden. Hadde null peiling på trebåt (og seiling). Kjekkeste kjøpet vi har gjort!!!! Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Sleipner93 Svart 20.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Nå har jeg vært å sett på båten. Motoren gikk rundt og hadde kompresjon. Skroget var i god stand. Overbygget var litt skabbete. Propellen virket slitt og slarkete, er dette et stort problem? Dvs. propellhodet var slarkete iforhold til akslingen. Vingene var også litt slarkete. Er dette normalt, eller må det ny propell?? Mvh Ørjan Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Det er helt normalt med litt slark i en slik propell, ikke noe problem Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 20.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Du vet ikke hvor mye slark som er normalt? Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Det er ikke så enkelt å si hva som er normalt siden dette er vanskelig å måle, men at du kan bevege vingene litt har ingen betydning. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Slark er normalt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.