Ludde30 Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Jeg kjøpte min første trebåt i fjor sommer, og det er ingenting å være redd for! Min er riktignok i god stand, men det er utrolig moro å jobbe med treverk. Selv det mest skabbete kan bli lekkert som bare det. Klin til! Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Sleipner93 Svart 21.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Men slarken i propellhodet iforhold til akslingen var litt "skummel" Kan det fek.s dreies en foring i en dreiebenk å sette inn her visst det skulle bli et problem? Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Slark mellom propellhode og aksling??? Har selv en vridbar propell på min, og den var bare å skru til litt ekstra så satt den som en kule. Byttet også Cutlass lageret samtidig. Ny båt å manøvrere. Dette fikser du helt sikkert veldig lett. MVH Optimisten Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Sleipner93 Svart 21.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Blir nok far som hjelper med å fikse slikt. Men så det skal nok ikke være noe problem? Hvordan er prisene på ny propell? Eller er det vanskelig og få tak i?? Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Ny propell er hinsides dyrt, men det er vel vanskelig å få tak i da det er vridbart anlegg. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Sleipner93 Svart 21.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Ok. Må også ha ny startemotor og det lå på 4k på en side jeg fant. Er det mulig og bruke en startmotor fra bil eller slikt? Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Er ikke veldig mekanisk av meg, men byttet startmotor på min VP MD11D for 2 år siden, og den var det ikke noen bilstarter som passet til. Fikk beskjed om at de marinestarterne går motsatt vei av bilstarterne. Har du sjekket ut prisene på Maritim.no?? De har mange forskjellige startere til en fornuftig pris. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Gabba III Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Det ser ut til at denne skulle passe: Maritim Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Mye billigere, og ett helt kurant merke. Benytter samme merke selv både på starter og dynamo. Fungerer prima. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Sleipner93 Svart 21.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 (redigert) Så ikke at Gabba III var før meg Men ja håper den skal passe. Får den også for halv pris tror jeg. Faren min eier firma kjøper han den der slipper han å betale moms! Redigert 21.April.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Ordner seg helt sikkert. Hvis ikke står det sikkert noe motornummer o.l. slik at du kan finne ut av det på motoren. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Gabba III Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Når det gjelder slark i propellen, kan det godt hende at dette blir bedre når du får presset inn nytt fett, hvis båten har stått en stund er det sikkert ikke mye igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Selger opplyste at det var derfor båten hadde sunket siden de hadde glemt å presse i fett i propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 24.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2007 Nå har jeg kjøpt båten!! :flag: Etter litt pruting ble prisen 5000,- ! Vi har funnet ut at det beste er å ha den på land og bunnsmøre pusse skroget og fikse noe ved roret som så litt suspekt ut. Problemet er bare at det svir litt i lommeboka (3000,-) For og frakte den men det får det gjøre da Kommer til å lage logg når båten er på plass! Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 24.April.2007 Link til dette innlegget Svart 24.April.2007 Gratulerer så mye med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.April.2007 Link til dette innlegget Svart 24.April.2007 Det var morro, husk masse bilder og prosjekttråd Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 24.April.2007 Link til dette innlegget Svart 24.April.2007 Gratulerer med båt og lykke til med pussing og fiksing! Blir sikkert en vakker svane dette også Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Sleipner93 Svart 25.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 Trenger litt hjelp nå. Båten kommer nå i uka eller helga tror jeg og jeg har tenkt på å begynne å lage en båtkrybbe. På første bildet ser det ut som han har lagt det veeldig enkelt. Vil dette funke?? Må jeg ha mål fra båten for å lage krybba? Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 De støttene på det bildet så vel litt spinkle ut... Jeg har brukt bukker på sidene, holder fint så lenge de ikke er råtne Det er veldig praktisk med en kile mellom bukken og båten. Det kan nok bli litt vanskelig å lage disse før du har båten på plass, men hvis du bare sørger for å ha noe til å sette den på, kan du støtte den med noe på sidene mens du snekrer Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 Slark i vingene skyldes slitne thrustringer, koster kun noen hundrelapper og er enkelt å skifte! Skiftet disse på min forrige båt med Sabb 2H, og den ble fin og fast i fisken etterpå! Tviler på om båten har sunket pga mangel på grease i propellen da! I så fall må det vel være tetningene i hylsen som er slakke!! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.