Jump to content

Trebåt, hva skal jeg se etter?

Sleipner93

Recommended Posts

Jeg kjøpte min første trebåt i fjor sommer, og det er ingenting å være redd for! Min er riktignok i god stand, men det er utrolig moro å jobbe med treverk. Selv det mest skabbete kan bli lekkert som bare det. Klin til!

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Slark mellom propellhode og aksling??? Har selv en vridbar propell på min, og den var bare å skru til litt ekstra så satt den som en kule. Byttet også Cutlass lageret samtidig. Ny båt å manøvrere.

Dette fikser du helt sikkert veldig lett.

MVH

Optimisten Vivvi

Er ikke veldig mekanisk av meg, men byttet startmotor på min VP MD11D for 2 år siden, og den var det ikke noen bilstarter som passet til. Fikk beskjed om at de marinestarterne går motsatt vei av bilstarterne.

Har du sjekket ut prisene på Maritim.no??

De har mange forskjellige startere til en fornuftig pris.

Nå har jeg kjøpt båten!! :flag: :flag: :flag: Etter litt pruting ble prisen 5000,- ! Vi har funnet ut at det beste er å ha den på land og bunnsmøre pusse skroget og fikse noe ved roret som så litt suspekt ut. Problemet er bare at det svir litt i lommeboka (3000,-) For og frakte den men det får det gjøre da :wink: Kommer til å lage logg når båten er på plass!

Trenger litt hjelp nå. Båten kommer nå i uka eller helga tror jeg og jeg har tenkt på å begynne å lage en båtkrybbe. På første bildet ser det ut som han har lagt det veeldig enkelt. Vil dette funke?? Må jeg ha mål fra båten for å lage krybba?

De støttene på det bildet så vel litt spinkle ut...

Jeg har brukt bukker på sidene, holder fint så lenge de ikke er råtne :smash:

bukk.jpg

Det er veldig praktisk med en kile mellom bukken og båten.

Det kan nok bli litt vanskelig å lage disse før du har båten på plass, men hvis du bare sørger for å ha noe til å sette den på, kan du støtte den med noe på sidene mens du snekrer :smiley:

Slark i vingene skyldes slitne thrustringer, koster kun noen hundrelapper og er enkelt å skifte! Skiftet disse på min forrige båt med Sabb 2H, og den ble fin og fast i fisken etterpå!

Tviler på om båten har sunket pga mangel på grease i propellen da! I så fall må det vel være tetningene i hylsen som er slakke!!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...