Jump to content

Båten er sjøsatt.


Knut T.

Recommended Posts

Båten vår går i vannet torsdag eller fredag. Det skal bli sinnsykt deilig. Har benyttet tiden før sjøsetting til montering av tv antenne i mastetopp(broderen fikk æren av å henge 19m over asfalten i et par timer), vask, polering og voksing av skrog og dekk. Forrige helg ble det montert baugplattform og baugstige(så nå er admiralinna fornøyd).

Nå er det kun små koseting igjen som vask innvedning og trekking av antennekabel i fra mastefot til der jeg finner den beste plasseringen av tv'en.

Legger ved et bilde av baugplattformen.

bilde030.jpg

Link to post
Share on other sites

Er så og si ferdig med vårpussen. Fellesuttak her i båthavna er 2. mai. Hadde håp om å komme ut tidligere, men her blir båten utenfor meg liggende. Noen har vært i båtene (hele 11 stk) i havna og sparyet dem full med branslukningsapparatene, dette inkludert båten ved min side. Disse båtene blir nå selvsagt liggende i påvente av demontering av utstyr rens etc etc etc etc..... :nonod::nonod: Stakkars båteiere får en si. Så da får en vente på den STOOORE krana som kommer 2. mai.

Link to post
Share on other sites

Båten ble satt på vannet torsdag forrige uke. Jeg var en tur ute og sjekket at alt var OK i går. Kjørte en liten tur i Sandefjordsfjorden før jeg la båten pent tilbake i havna til Framnæs Maritime. Nå gjenstår bare at de pusser og vasker båten før jeg henter den siste helgen i april. Det var deilig å kjenne at skipperns ferdigheter ikke var altfor rustne for havna på Framnæs er ganske trang.

 

Det har ikke hendt så mye med båten siden i høst, bortsett fra at den motoren som ikke startet i høst nå er i orden etter å ha fått ny hjerne, har satt inn et par ekstra dieselfiltre (sånne magnetfiltre fra VP som skal fjerne dieseldyr) og noen ekstra spotter til belysning. Skal opp til Vollen Båtservice og få satt inn et ekstra vindu og vindusspylere senere. Har fundert på en masse andre greier også - men stoppet der.

 

 

Snart er det sommer igjen :yesnod:

bitteliteniv_forfra_litet.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er en lang historie om hvorfor båten heter som den gjør. Den er kort fortalt her

 

God historie på navnet. Må vel si at navnet ikke står til båten her, men navnet skjemmer ingen :wink:

Link to post
Share on other sites

Båten gikk på vannet lørdag og masta reist søndag (i regnet). Har aldri vært så tidlig på vannet før! Fantastisk følelse. Til og med er mesteparten av "må" listen gjennomført. Gleder meg til å få satt på seil, lagt nedi putene og få begynt med bruken av båten. :smiley:

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Da var båten sjøsatt, endelig. Da det har blitt utsatt flere dager på grunn av vind. Idag var det helt vindstille og sol så det ble en liten tur på sjøen også :wink:

 

Her er noen bilder.

 

Her står båten på land klar til løft!

DSC02768.jpg

Da hang båten i stroppene.

DSC02770.jpg

DSC02771.jpg

DSC02772.jpg

DSC02773.jpg

DSC02774.jpg

Kranen til Jacobsen Marineservice er stor! :cool::flag:

DSC02775.jpg

DSC02776.jpg

:cool: :cool: :cool: :cool: :cool:

DSC02777.jpg

DSC02778.jpg

DSC02779.jpg

DSC02780.jpg

DSC02781.jpg

 

 

Det var det og første tur blir nå til helgen ! :yesnod::cheers:

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Gratulerer til dere som allerede har sjøsatt. Våren er jo så tidlig i år at det sikkert blir fine helger framover :smiley:

 

Skibsplasten skal sjøsettes 14 mai, ferdig stoffet fra båthotellet. Deilig å kunne hente den liggende ved brygga, klar til en 5 minutters tur til hytta der den har sin hjemmehavn :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Da var båten sjøsatt, endelig. Da det har blitt utsatt flere dager på grunn av vind. Idag var det helt vindstille og sol så det ble en liten tur på sjøen også :wink:

Hei!

 

Jeg og jorhei har båten samme sted som deg!

 

Har sett båten din flere ganger. Ligger du fast her, eller har du kun opplag innerst i Bunnefjorden?

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg og jorhei har båten samme sted som deg!

 

Har sett båten din flere ganger. Ligger du fast her, eller har du kun opplag innerst i Bunnefjorden?

 

Det er bare vinteropplag. Den ligger ellers i Oslo. Du må komme bortom å ta en prat!

Redigert av prin435 (see edit history)

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Planen var at båten skulle sjøsettes til mandag, men kl. 13.15 ringte de fra marinaenb og sa at nå er vi igang. Da var det en fyr som forsvant fra jobben fortere en svint, og satte avgårde til båthavna. Da jeg kom frem sto den i stroppene på trucken. Tok inn bra med vann og lensepumpa gikk på heltid. Flere trebåtkompiser har også opplevd at båtene har tatt inn veldig mye vann i år pga av den tørre vinteren og våren. Båten hang i stroppene i en drøy time før vi dro den til en bås like ved ved. Etter en god time til til startet jeg opp og førte båten, som nå har blitt hetende Ludde, bort til egen bår i andre enden av havna. Det var også første lille tur med nytt propellanlegg, så spenningen var stor. Tok en litt lenger tur et par timer senere for å sjekke om jeg fikk nok turtall med den nye propellen. Alt fungerte perfekt. Det var deilig etter så mye jobbing.

 

Det trutner seint nå. For en time siden var jeg i båten og lensepumpa slår inn regelmessig ennå, men det blir nok betraktelig bedre over natta. Endelig er sesongen igang :sailing:

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...