Jump to content

ettermontering av badeplattform på snekke

trlar

Recommended Posts

Heisann, lurer på om det er noen som har erfaringer med ettermontering av badeplattformer. Går i tanker om å kjøpe meg en annen snekke(Nidelv 24, eller Marex 24). En badeplattform er et av ønskene vi har ved en nyere båt, derfor er jeg ute etter råd. Ser i annonser at det koster ca. 5-6000 å kjøpe seg en ny plattform. Hva med moneringen? Hvordan festes dette på baksiden/innsiden av båten ? Er dette noe som fint kan gjøres med båten hengende i en båtkran? Noen tips til å få merket av/boret riktige hull? osvosv.

mvh

trond

Hei løfter opp denne litt jeg.Du kan nok montere den men den henger i kran men da går jeg ut fra att krana er din for det tar nok litt tid :rolleyes: .Nei du for nok sette denne på moderjord så denn står stabilt,for du må ha denne likt på begge sider,ikke hengende og dingle.Skal monter selv jeg,ta deg en tur og titt på andre båter så ser du hvordan dette er gjort riktig.Kommer nok mange tips her av de trofaste regner jeg med.MvhBjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Monterte plattform for snekke fra Maritim på Amica sist vår. Tror den kostet vel 4000 kr, guttene i rederiet monterte den selv, så jeg regner med at en av dem kan fortelle deg litt om hvordan de gjorde det. Her følger et par bilder av hvordan det ble seende ut. Foreløpig har den fått bare jukseteak, men etterhvert skal den få ekte teakstaver også.

ferdig_flaps.JPG

Her er et bilde tatt før sidestøttene ble satt på

badeplattform.jpg

Så er sidestøttene også kommet på (beklager dårlig bilde med masse rot og skygger)

Nå slipper jeg å stå i badeleideren når jeg skal dusje. :wink:

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Til alle Nidelv 24 passer det perfekt med badeplattformen fra den nyeste modellen. Den er i hel bredde. Forskjellen på modellene er at dekket p åden nyeste er hevet med 5-10 cm, badeplattformen passer da ikek helt i høyden (dvs. stigen fra akterdekket) men dette løses ved å få laget til et par nye fester til å forbinde nedre del av stigen til kanten på plattformen. Jeg gjorde dette på min N24 for mange år siden, 1992 eller 1993 -- "verdens første" med den nye plattformen -- resultatet ble mega-bra om jeg skal si det selv.

Her et bilde fra Cutty Sark i 1993:

Valkyrien_-_1.jpg

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...