trlar Startet 17.April.2007 Del på Facebook Startet 17.April.2007 Heisann, lurer på om det er noen som har erfaringer med ettermontering av badeplattformer. Går i tanker om å kjøpe meg en annen snekke(Nidelv 24, eller Marex 24). En badeplattform er et av ønskene vi har ved en nyere båt, derfor er jeg ute etter råd. Ser i annonser at det koster ca. 5-6000 å kjøpe seg en ny plattform. Hva med moneringen? Hvordan festes dette på baksiden/innsiden av båten ? Er dette noe som fint kan gjøres med båten hengende i en båtkran? Noen tips til å få merket av/boret riktige hull? osvosv. mvh trond Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Hei løfter opp denne litt jeg.Du kan nok montere den men den henger i kran men da går jeg ut fra att krana er din for det tar nok litt tid .Nei du for nok sette denne på moderjord så denn står stabilt,for du må ha denne likt på begge sider,ikke hengende og dingle.Skal monter selv jeg,ta deg en tur og titt på andre båter så ser du hvordan dette er gjort riktig.Kommer nok mange tips her av de trofaste regner jeg med.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
vivvi Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Har en kompis som monterte dette på ei tresnekke i fjor. Han lagde da vel og merke plattforma selv, men vil tro at monteringa vil bli det samme på en plastbåt. Virket som en helt grei og kurant jobb. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
mor Amica Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Monterte plattform for snekke fra Maritim på Amica sist vår. Tror den kostet vel 4000 kr, guttene i rederiet monterte den selv, så jeg regner med at en av dem kan fortelle deg litt om hvordan de gjorde det. Her følger et par bilder av hvordan det ble seende ut. Foreløpig har den fått bare jukseteak, men etterhvert skal den få ekte teakstaver også. Her er et bilde tatt før sidestøttene ble satt på Så er sidestøttene også kommet på (beklager dårlig bilde med masse rot og skygger) Nå slipper jeg å stå i badeleideren når jeg skal dusje. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
vivvi Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Ser jo veldig bra ut. Godt gjennomført arbeid ser det også ut som. Plattform er høyt oppe på ønskelista på den nye båten. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Skipper Worse Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Til alle Nidelv 24 passer det perfekt med badeplattformen fra den nyeste modellen. Den er i hel bredde. Forskjellen på modellene er at dekket p åden nyeste er hevet med 5-10 cm, badeplattformen passer da ikek helt i høyden (dvs. stigen fra akterdekket) men dette løses ved å få laget til et par nye fester til å forbinde nedre del av stigen til kanten på plattformen. Jeg gjorde dette på min N24 for mange år siden, 1992 eller 1993 -- "verdens første" med den nye plattformen -- resultatet ble mega-bra om jeg skal si det selv. Her et bilde fra Cutty Sark i 1993: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.