olpi Startet 17.April.2007 Del på Facebook Startet 17.April.2007 (redigert) Tok noen bilder av Hurtigruten Finnmarken på vei i dokk idag. De som er kjent i farvannet vet at det ikke er store marginer å ta fartøyet på denne størrelsen inn hit for egen maskin. De trengte bare litt hjelp til å trekke hekken inn mot dokka. De bakket nemlig inn i dokka. Redigert 18.April.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Olpi - hvor ligger Finmarken dokket hen da? Er det denne skuta som gikk på grunn i Antarktis? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 (redigert) Dokket hos FMV, problemer med en azimuth thruster. Det var Nordkapp som hadde grunnberøring i Antarktis. Mvh, Kjell Redigert 17.April.2007 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Astor Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Bldene av Finmarken er fra vesterelva i Fredrikstad. Flotte bilder!! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
olpi Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 (redigert) Ja, de er tatt fra båthavna på Gressvik. Det er Huthholmen man ser i bakgrunnen. Bak der igjen er Kråkerøy. Jeg angrer litt på at jeg ikke tok mer bilder senere da de snudde og bakket inn. Der er det ganske trangt. Redigert 17.April.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 (redigert) Er moro å se at slike store flotte skip faktisk går i dokk her i lille Østfold... Veldig flotte bilder OLPI Redigert 17.April.2007 av vivvi (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
olpi Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 (redigert) Da vil jeg gi deg et tips. Dra å se på Finnmarken når den ligger i dokken på gamle FMV. DU vil bli overrasket hvor liten den virker i den dokka. Redigert 18.April.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Vet du hvor lenge Finmarken skal ligge der? Må jo være en god grunn til at de ikke dokker nærmere sine hjemtrakter Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Må nesten prøve å få reist ned en tur da. Skal innom båtbua en tur denne uka så det kan jo taes i samme slengen. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
olpi Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 Vet ikke. Visste ikke at de skulle i dokk en gang før jeg så den kom inn. For noen dager siden gikk en annen ferje ut av dokka. Tror det var den som en gang gikk mellom Bergen og Newcastle, het Jupiter tror jeg. Har blitt litt aktivitet i dokka i det siste. Tror det er Drammen skipreparasjon som leier dokka, men er ikke sikker. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 Må nesten prøve å få reist ned en tur da. Skal innom båtbua en tur denne uka så det kan jo taes i samme slengen. Hvis du gjør det så ta med fotoapp. og ta noen bilder som du kan legge ut her. Jeg har glemt det når jeg har vært der. Vær forsiktig der borte da. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Fotoapparat skal taes med, hvis ikke har en da kamera på mobilen... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Merte Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Det kunne jeg også tenke meg å se! Kanskje jeg må ta en tur over fjorden for å glo? Aldri vært ombord Hurtigruta før... men det er kanskje ikke mulighet for det når den ligger i dokk? Sitér dette innlegget Link to post
dieseldyret Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Finnmarken her webkameraer ombord,her er bilder tatt ut fra båten .http://www.bt.no/kamera/article221466.ece Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Finnmarken her webkameraer ombord,her er bilder tatt ut fra båten .http://www.bt.no/kamera/article221466.ece Er de to store bildene fra Fredrikstad. Er ikke veldig kjent på FMV... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
dieseldyret Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 ja det ene bildet er av en bygning på fmv og det andre er mot vesterelven med gressvik i bakgunn. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 Ja, på det nederste ser man at det er god plass i dokken bak fartøyet. Det er sikkert like god plass foran. Skal sjekke det i morgen i dagslys så ser man det bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Man skal jo være ille gla i Frekstad for å se skjønnheten i de bildene fra web kameraet Håper ho ligger i dokk når jeg er på vannet også. hadde vært morro å tatt en kikk. Er det i nærheten av utlastingskaia til skraphandleren? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 (redigert) Man skal jo være ille gla i Frekstad for å se skjønnheten i de bildene fra web kameraet Så du ikke bilden mine da Håper ho ligger i dokk når jeg er på vannet også. hadde vært morro å tatt en kikk. Er det i nærheten av utlastingskaia til skraphandleren? Ja, det er like bortenfor. Da vil du se kaien og kraner på gamle FMV på din bb side hvis du kommer S/V fra inn vesterelva, og innerst er dokkporten. Til venstre for dokka er gamle slippen parallellt med dokka. Det er fra land man må se fartøyet i dokken. Fra sjøsiden får man ikke noe inntrykk av det når det ligger i dokken. Redigert 17.April.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieseldyret Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Like på nordsida av stene stål(skraphandlern) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Nordsida er vel tvers overfor på andre siden av elva eller? Før eller etter når jeg kommer utenifra? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 Nordsida er vel tvers overfor på andre siden av elva eller? Før eller etter når jeg kommer utenifra? Etter på samme side som Stene Stål Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Flott - takk! Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 (redigert) Du vet, FMV (gamle) - nå FFK stadion ligger på Kråkerøy, og på motsatt side er det Gressvik. Når jeg skrev at kaien lå på din BB side så tenkte jeg at du hadde svingt 60 grader stb etter Stene Stål. Det er hvis du kommer på innsiden av Huthholmen. Drar du på utsiden av (mot Gressvik) Huthholmen så har du nesten kurs rett mot kaien og dokken når du passerer Yanmar forhandleren Marin Elektro på Gressvik Bruk. Du ser et åpent område med vann foran dokken. Du ser jo dessuten styrhuset (broa) på Finnmarken. Tillagt: Ser du på webkamera (nederste bilde) så ser du rett mot Marin Elektro, på odden ved Gressvik bruk. På mitt 2. bilde i neste innleg er Marin Elektro det blå bygget. Det røde lange brukes de til båtopplag (kaldtlager). Redigert 18.April.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 18.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2007 (redigert) Var en tur nedom og tok noen bilder fra dokken. De var da snart ferdig med å pumpe ut alt vann. Det tar ca 8 timer å tømme dokka og 4 timer å fylle den iflg naboen som kjører kran der nede. Bildene er tatt med telefonkamera. Jeg gikk ikke så langt ut på kanten av dokka. Det er sperret der på den siden jeg gikk. Man får vel likevel et bilde av dimesjonene håper jeg. Her er en liten video: http://home.online.no/~olpjohan/hurtigrutenidok.3gp . Redigert 18.April.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.