Jump to content

Solgt båten - og kjøpt ny (Aquador 25 WAe)


KOB

Recommended Posts

Hei gamle og nye båtvenner. Etter snart 2 års fravær er jeg tilbake på Båtplassen. Kommer nok ikke til å være like ivrig som i forrige runde, men skal følge med og poste når det passer slik.

 

Etter en 2006-sesong som ble enda dårligere enn 2005-sesongen mht. båtbruk krøp erkjennelsen sakte men sikkert inn over meg i høst. Endret familiesituasjon gjorde at det eneste fornuftige og realistiske var å selge Hannah III. Det satt langt inne, men beslutningen føltes riktig når den først var tatt. Medvirkende for beslutningen var at det heller ikke er helt billig å sette admiralinner på land.... :rolleyes: Kontrakt er nå signert og levering av Hannah III til ny eier (en dame) skjer i mai.

 

Men båt må vi jo ha. Bruksområdet og behovet er endret, så valget falt på en Aquador 25 WAe. Etter planene skal den leveres 18. mai. Med siste helgs forsmak på sommeren gleder jeg meg som en unge til fine turer i Kragerøskjærgården, nedover Sørlandskysten, og kanskje litt opp i Oslofjorden og Hvaler/Koster om været vil.

 

Forhåpentligvis får jeg oppdatert hjemmesiden også i løpet av våren.

 

En god båtsommer ønskes dere alle :cheers:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Velkommen tilbake KOB og gratulerer med ny båt...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Først og frems KOB: Velkommen tilbake!!!

 

Og Nybåten ser jo ut til å ha mange fine løsninger! Jeg kjenner ikke typen, men bildene av den viser i alle fall en lekker båt med fikse detaljer: Godt med håndrekker, en fin targabøyle + overnattingsmuligheter i en skjærgårdsjeep! Herlig!

 

Og, mye raskere å legge ned kalesjen en det var på din forrige båt!

 

:-) steinar

Link to post
Share on other sites

Hyggelig å se deg tilbake på Båtplassen, KOB! Velkommen tilbake! Båtlivet må alltid tilpasses livet ellers, men med den nybåten kan dere få mye moro langs sørlandskysten. Har vært en av tilhengerne av nettsidene dine, men ser at dere de siste årene ikke har rukket å oppdatere så mye. Reisebeskrivelselsene og dokumentasjonen var flott. Får du tid til oppdatering er det jo supert!Kanskje vi sees på Kjeholmen i Blindleia igjen :flag:

Link to post
Share on other sites

Joda, Blindleia er på planen, Swande, skal få opp en vimpel, så ser du en blå Aquador m/Båtplassen-vimpel vet du hvem det er. Mest blir vi nok i Kragerøskjærgården, Pjolter. Kommer nok forbi Skåtøy mange ganger, og skal se etter deg. Og inne i Kragerø bør du kjenne igjen båten og jeg regner med du tar kontakt... Har planer om å oppdatere hjemmesiden, men PCen krasjet i sin tid (er fikset og jeg har backup, men dataene er en ting, programvaren må sikkert installleres på nytt. Gruer meg så mye at jeg ikke har fått begynt....)

 

Tømte Hannah III i kveld for alle personlige etterlatenskaper. Trodde jeg tok med mye i høst, men båten var jo ikke akkurat tømt for salg, da (og den er lagret inne). Så stasjonsvogna ble fylt med alt fra servise, bestikk, glass, båtlitteratur, solstoler, servietter, førstehjelpsutstyr, luer, hansker, gensere, flyteveseter, grill, solbriller, mengder av solkrem og jeg vet ikke hva.... :wink:

 

Trodde det skulle bli litt vemodig, men det var egentlig helt greit. Satte igjen en ubrukt kullgrill, alt av tauverk, fendere og litt annet ekstra som egentlig ikke skulle være med. Håper den nye eieren blir glad for det. Skal selv overlevere båten og gi den nye eieren en del gode råd og tips. Ellers sitter jeg igjen med gode minner fra mange flotte opplevelser i en fantastisk båt. :smiley:

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny og flott båt. Det blir sikkert en perfekt "hyttebåt" :smiley:

 

Etter en 2006-sesong som ble enda dårligere enn 2005-sesongen mht. båtbruk krøp erkjennelsen sakte men sikkert inn over meg i høst. Endret familiesituasjon gjorde at det eneste fornuftige og realistiske var å selge Hannah III.

 

Det hender jeg (for moro skyld :yesnod: ) surfer litt rundt blant bruktbåtannonser, og for en måneds tid siden dukket det opp en lekker 2004-modell W37GM (m/2*KAD300) på Aaby sine sider - den minnet vedlig om Hannah III, så jeg regnet med at det var din som var til salgs....

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

Mest blir vi nok i Kragerøskjærgården, Pjolter. Kommer nok forbi Skåtøy mange ganger, og skal se etter deg. Og inne i Kragerø bør du kjenne igjen båten og jeg regner med du tar kontakt...

 

:yesnod::yesnod::cheers:

 

Mvh

 

Pjolter med Båtplassvimpel på Polar`n

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Da er første del unnagjort. Hannah III ble levert til nye eier i går. Det var et veldig hyggelig kjærstepar som overtok båten. Hun som reder, han som skipper :smiley: Men hun blir nok å finne bak roret hun også. Været var med oss - sol og nesten vindstille med flatt hav da vi møttes på Holmen Fjordhotell. Vi tok oss god tid og gikk gjennom båten fra baug til akter, innvendig og utvendig. Selvsagt blir det "information overflow", men de taklet det veldig bra. En koselig prøvetur i sola, et stykke ut på fjorden, så en runde gjennom Middagsbukta og ut i fjorden og tilbake igjen. Perfekt tillegging av skipperen (det var trangt og dyrere båter enn Hannah III der). Like bra gikk det da de forlot brygga på egen hånd.

 

Det er ekstra hyggelig å oppleve så trivelige og positive mennesker som kjøper av en båt en selv har et veldig spesielt forhold til, og som har gitt meg og mine så mange fine opplevelser men også utfordringer. Jeg ønsker de nye eierne lykke til - jeg er sikker på at de blir kjempefornøyd med båten.

 

Og for min del - Hannah IV leveres i Kragerø 18. mai. Det rare er at jeg gleder meg like mye til det som da jeg skulle hente Hannah III i Arendal i 2004.

 

Et bilde avHannah III ved Holmen Fjordhotell, klar for overlevering. Kalesjen kom raskt av. Er det åpen båt så er det åpen båt :smiley:

 

img_0324_edited1.jpg

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Dette høres bra ut, KOB. Salg og kjøpt av båt er noe rare greier. Når en først har bestemt seg for salg, kjenner jeg meg igjen i at det nesten kan være like ok opplevelse å overlevere som å kjøpe. Båtlivet har sine faser - tipper dere får minst like mange flotte dager neste "båtfase". :flag:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Litt vemodig synes jeg det er KOB at Hannah III er solgt. Da du kjøpte din W37 var det stor inspirasjon for oss i vårt valg av båt også. "The Lady" som Windy 37 av og til kalles er en klassisk og vakker båt man blir glad i. Jeg er sikker på at de nye eierne blir like fornøyde som du har vært og som jeg er med sin W37.

 

25WA som du snart får er også en lekker båt. Har en bekjent med en slik med KAD 300, og han er veldig fornøyd (selvom båten hans nesten konstant ligger på FInn - han er en stor kremmer :wink:) Håper vi treffes på sjøen i sommer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...