Jump to content

Solgt båten - og kjøpt ny (Aquador 25 WAe)


KOB

Recommended Posts

SF , Jeg ser du har en "norsk" kalesje på din Sea Ray 240 Sundancer, slik som vi hadde på vår. Mye penere enn den orginale amerikanske. Vi slet ofte og lenge med å legge sammen denne kalesjen, derfor var praktisk løsning på dette ekstremt viktig i valg av ny båt. Windy 37 uten Hardtop har uten tvil det fineste skroget i sin klasse etter min mening, men desverre er ikke prisen like fin (ofte en sammenheng der). Vi var fast bestemt på å kjøpe en ny Bavaria 35 sport, men etter å ha sett en demonstrasjon hvordan de la ned kalesjen på en Gobbi 345 SC EVO, noe som tok under 2 min da endret valget seg. Denne båten blir selvsagt litt dyrere, men det tror jeg vi får igjen i praktiske løsninger og god kvalitet.

Link to post
Share on other sites

Det ble så mye lovprising av hardtop her at jeg følte behovet for å komme med noen synspunkter og egne erfaringer. Jeg har hatt en Windy 32 og har nå en Windy 37, begge uten hardtop, og det var en klar forutsetning for å velge disse båtene.Jeg syns også linjene på disse båtene blir helt anderledes (les mye lekrere) uten hardtop, og en så vakker dame som W37 fortjener virkelig å vise frem de smekre linjene.

:yesnod: Bare enig. En båt til 3 mill. der former, design og finsh er hovedargumentet for kjøp, "ødelegger" du mye ved å putte på HT, slik jeg ser det. Selvsagt praktisk - og vi er jo alle lei av å kneppe kallesjer, men "frihetsfølelsen" med åpen båt er jo halve poenget - kjenne vind i håret (er det ikke derfor de heter Windy da :lol: )

Link to post
Share on other sites

Heldigvis har vi alle ulik smak. Jeg vet jo at jeg er en sær jævel når det kommer til hardtop. Jeg vil jo ha det på seilbåt om jeg en gang konverterer dit også. Men jeg anser fordelene som større enn ulempene. Kan jo også skyldes at familien ikke er de ivrigste soltidlbederne som absolutt skal se ut som grilla sommerkoteletter :wink:

 

Det som er interessant er å se på Windy, Fairline, Sessa, Princess sine sportscruisere fra 40 fot og oppover. Samtlige kommer nå med hardtop.

 

9180841.jpg

Fairline 44 Targa

 

mainpic.jpg

Sessa 46

 

Princess_V45_main.jpg

Princess V45

 

HT blir jo mer og mer integret inn i designen slik at de ser litt smekrere ut enn hatten på båten vår :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Da er første del unnagjort. Hannah III ble levert til nye eier i går. Det var et veldig hyggelig kjærstepar som overtok båten. Hun som reder, han som skipper :smiley: Men hun blir nok å finne bak roret hun også.

 

Tenkte bare jeg skulle si at Hannah III ble observert på Skjærhalden da jeg tok en ettermiddagstur dit på lørdag. Damen var selvfølgelig havnas vakreste båt, og det så ut som både Hannah og de nye eierne koste seg i det herlige været.

Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic

Link to post
Share on other sites

Jeg likte den helt til jeg begynte å kikke bak fasaden og sjekket ut tykkelsen på madrasser mm. Også liker jeg ikke lukten ombord i Nimbusene - vet ikke hva det er - og det er en bagatell. Men jeg blir uvel av å være ombord i båtene selv når de ligger på land

Jeg har ikke kjent noe spesielt lukt i Nimbus. Sengen forran i 350 Coupe er bedre en i GS 37.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Var i går og besøkte min kusine og hennes familie på hytta deres i Lindesnes. De hadde kjøpt en ny Aquador 25 WAe, og kjørt den fra Bergen hvor de bor på 10,5 timer. Flott båt, god plass i kabinen, fine linjer...

 

Sprekt av bergensere å uttale at de vil ha en åpen båt, for å kjenne på vær og vind.

 

Mange har sammenlignet åpen båt med fyrrig elskerinne, og hardtop med traust kjerring. Selv skal vi i morgen gå fra Lillesand til Arendal. Og selv om det er meldt regn skal jeg kjøre uten kalesje, og stående. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...