Jump to content

Nye Bavaria-modeller

bjoris

Recommended Posts

Interessant. Hvis han er villig til å gi mer enn en slik båt koster; Hvorfor kjøper han heller ikke en ny?

Kan være båten er oppdatert med mye kostbart utstyr.

Ellers er Bavaria synonymt med kjente malerier. Blir bare mer og mer verdt. :lol::lol:

Eller??

Vi sees!

Jeg solgte nå min båt for mere enn jeg ga for den, så det som Swande opplever er nok mere regelen enn unntaket for Bavaria vil jeg tro.. Skjønner også at dette kan være noe sårende for de som ikke har en Bavaria "å selge", men at noen gjorde et "feil" valg tidligere i livet bør ikke gå utover de av oss som gjorde det rette valget....

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Skjønner også at dette kan være noe sårende for de som ikke har en Bavaria "å selge", men at noen gjorde et "feil" valg tidligere i livet bør ikke gå utover de av oss som gjorde det rette valget....

:lol::lol::lol: Du kan få skrevet det.

Vi sees!

Jeg solgte nå min båt for mere enn jeg ga for den, så det som Swande opplever er nok mere regelen enn unntaket for Bavaria vil jeg tro.. Skjønner også at dette kan være noe sårende for de som ikke har en Bavaria "å selge", men at noen gjorde et "feil" valg tidligere i livet bør ikke gå utover de av oss som gjorde det rette valget....

Så bav'ene stiger i pris? :lol: Den var god.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Helt klart! Når man kjøper en båt til f.eks 900' og legger inn ytterligere 500' i rigging, stoffing, levering og diverse utstyr for deretter å selge det hele for den nette sum av 1,1 mill. så har verdien av båten steget i pris, sågar med 200'. Er det så vanskelig å forstå da? :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

For interesserte, her er regnestykket for min forrige båt:

Bavaria 38

Kjøpspris 953 000 (inkl div utstyr, varme, stoffing, rigging, frakt m.m.)

Ettermontert utstyr (montert selv):

kartplotter 10 000

Autopilot 24 000

Foldepropel 11 500

VHF 2 500

CD 2 000

Anker 1 000

Battmann 2 000

Lader 1 800

Sum kjøpspris 1 007 800

Solgt for 1 040 000

"Fortjeneste" 32 200

Redigert av TMS (see edit history)

TMS

Interessant. Hvis han er villig til å gi mer enn en slik båt koster; Hvorfor kjøper han heller ikke en ny?

Nå var du litt kjapp her Sun Flyer. Jeg kjøpte ikke min ny men brukt i ett år og skal innrømme at jeg gjorde et god handel. Budet var omtrent det prisforlangende for tilsvarende modell er på de som skal ha mest på Finn.no.

Nå var du litt kjapp her Sun Flyer. Jeg kjøpte ikke min ny men brukt i ett år og skal innrømme at jeg gjorde et god handel. Budet var omtrent det prisforlangende for tilsvarende modell er på de som skal ha mest på Finn.no.

Det du sier er at båten ikke har steget i verdi likevel? Ikke noen bombe. For min egen del solgte jeg en jeanneau 35 med 100 000,- i fortjeneste for 4 år siden. Men det var pga flaks med kronekursen. :wink:

Skjønner også at dette kan være noe sårende for de som ikke har en Bavaria "å selge", men at noen gjorde et "feil" valg tidligere i livet bør ikke gå utover de av oss som gjorde det rette valget....

Så du gikk bevisst inn for å såre oss som ikke har valgt verdens billigste seilbåter? Selv velger jeg båt ut fra hva jeg vil ha og ikke ut fra hva andre vil ha. :yesnod: Det trives jeg med. Foreløpig har det ikke blitt spesielt dyrt heller... :wink:

Nå er vel ikke Bavaria lenger et billig merke... ser at nå dras svenske båter frem for å finne et godt sammenlignings grunnlag, eller retter sagt for å finne noe å kritisere Bavaria på.... og det er jo et godt tegn etter mitt syn.... Siden nye Jeanneau og Beneteau lenger ikke er noe reelt sammenligningsgrunnlag for Bavaria av den enkle grunn at det som er viktig for de som kan dette med seilbåter, tenker da på seilareal, kjølvekt osv. er dårligere på disse båtene..

Jeg kan ikke se noen annen fornuftig grunn for å sammenligne Bavaria med Orust båter enn at de de andre merkene i Bavarias prissegment ikke er noe reelt sammenlignings grunnlag..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Selv velger jeg båt ut fra hva jeg vil ha og ikke ut fra hva andre vil ha. :yesnod:

Det burde vi alle gjøre. Da jeg gjorde mitt valg, var jeg godt kjent med bavariadiskusjonene (de har pågått lenge). Men heldigvis hadde jeg en kompis med helt ny B38. Eieren er en erafren seiler og har eid egen seilbåt i mer enn 20 år. Jeg var fra før skeptisk til om det kunne være noe i denne bavaria-hetsen. Etter noen turer med min kompis ble jeg overbevist om at så ikke var tilfellet.

Jeg mener at en Orust båt kanskje er mer delikat og mer forseggjort enn en Bavaria. Bl.a. treverket innvendig og en del løsning på dekk er bedre - etter min mening. Spørmålet blir alikevel - er Orustbåtene verdt prisforskjellen?

Da jeg valgte Bavaria kom jeg til at NEI var svaret på spørsmålet ovenfor. Nå er jeg på tredje sesongen med min egen Bavaria og jeg kan gjøre opp status syntes jeg. Svaret er fortsatt NEI, og nå ganske ettertrykkelig. Men...hvis prisene på HR og Najad synker, eller at bruktprisene blir gunstigere etterhvert.....vel da kan det jo bli interssant. Jeg er villig til å gi noe mer for en slik båt selvsagt. Det innrømmer jeg.

Men inntil videre: Bavaria er båtmerket jeg foretrekker - er båten jeg selv velger ut fra hva jeg vil ha og ikke ut fra hva andre vil ha........

Den nye modellen er omtalt på VG nett også.....

1212134524246_913.jpg

1212134613950_635.jpg

salong.jpg

1212134722607_438.jpg

De som finner dette innlegget for slitsomt å forholde seg til kan bruke "back" kanppen på nettleseren sin...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Jeg skal diskutere litt med Lundebåt på båtmessen i Sandefjord til helgen, det jeg kunne tenkt meg var en bedre løsning på "benken" akterut, det kan se ut som den fremdeles er av typen "løs".... Det hadde vært greit om de fant en bedre løsning her slik en bare kunne vippe den opp/bort på en måte og ikke fjerne hele "benken" når man skulle bruke akter passasjen... Ellers så må jeg si at jeg liker den nye båten båten med det nye "looket" meget bra... og kjærringen ble helt "gira" på båten... falt selvsagt rett i smak der i gården også......

Synd vi ikke er i markedet for en ny seilbåt akkurat nå...

Jeg skal diskutere litt med Lundebåt på båtmessen i Sandefjord til helgen, det jeg kunne tenkt meg var en bedre løsning på "benken" akterut, det kan se ut som den fremdeles er av typen "løs".... Det hadde vært greit om de fant en bedre løsning her slik en bare kunne vippe den opp/bort på en måte og ikke fjerne hele "benken" når man skulle bruke akter passasjen.

Bavaria 37 av årsmodellene sånn ca 2002-2004 hadde et klappe-sammen system på rormannssetet hvor det mer eller mindre forsvant ned i badeplatformen. Så en løsning finnes om Bav velger å sette den i produksjon igjen.

(Jeg har dessverre "løst" sete på min - setet blir litt i veien mens det ikke er montert).

S/Y Surprise

Helt klart! Når man kjøper en båt til f.eks 900' og legger inn ytterligere 500' i rigging, stoffing, levering og diverse utstyr for deretter å selge det hele for den nette sum av 1,1 mill. så har verdien av båten steget i pris, sågar med 200'. Er det så vanskelig å forstå da? :lol:

sånn er det.....var o en blir salig i sin tro.... :smiley: :smiley:

du glemte transport ut til sjöen..... :wink:

se link i Bavariatråden 39 vad det koster innan båten er utstyrt for sejling..... :lol:

S/Y Gunga Din

Jeg skal diskutere litt med Lundebåt på båtmessen i Sandefjord til helgen, det jeg kunne tenkt meg var en bedre løsning på "benken" akterut, det kan se ut som den fremdeles er av typen "løs".... Det hadde vært greit om de fant en bedre løsning her slik en bare kunne vippe den opp/bort på en måte og ikke fjerne hele "benken" når man skulle bruke akter passasjen...

Du får vise de disse bildene:

hekk1.jpg

hekk2.jpg

Når de bayerske ingeniører ikke klarer å finne på noe skikkelig selv, kan de jo ta en titt på hva de franske klarte allerede i forrige årtusen... :wink:

Det du sier er at båten ikke har steget i verdi likevel? Ikke noen bombe. For min egen del solgte jeg en jeanneau 35 med 100 000,- i fortjeneste for 4 år siden. Men det var pga flaks med kronekursen. :wink:

Litt kjapp igjen, Sun Flyer :lol: Har aldri sagt at jeg har tjent i forhold til ny-pris. Det ville jo virkelig vært en bombe :lol: . Mitt innlegg var et tilsvar på at en del mener at Bavaria er dårlig investering med tanke på 2. håndsverdien. Nå har vi to eksempler av 3-4 eier her på det motsatte. Hvem tjente ikke penger på båtene sine for 4 år siden da? Jeg solgte med 120.000,- i fortjeneste for 3 år siden.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...