Jump to content

Nye Bavaria-modeller


bjoris

Recommended Posts

Som man ser av linken din seiler bavaria 41 "ny vind" best. Dette er en steinalderbavaria. Hvor er fremskrittet? Kjøp brukt!

 

Jeg kjøper ikke ny båt pga av at den seiler best. Jeg kjøper ny pga ny motor, nye seil, ny rigg osv. Tryggheten bak nytt/nyere utstyr.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Nå er det heldigvis ikke den jeanneau'en jeg har... :lol:

Seilte mot en på askøy rundt i fjor. Den går ikke bra. Omtrent som bav 42 cr... :smiley:

 

Jeg tror også de er like seilmessig. Massen ligger vel rundt der. Hvet du har handlet SF 43. Gratulerer med det Jeanneau(Sun Flyer).

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøper ikke ny båt pga av at den seiler best. Jeg kjøper ny pga ny motor, nye seil, ny rigg osv. Tryggheten bak nytt/nyere utstyr.

 

Hva med tryggheten ved å ha en eldre båt med høyere stabilitet? Og velprøvde løsninger som kjøl som henger skikkelig fast.. :smiley: Og konvesjonelt storseil som ikke henger seg opp halveis innrullet? Og Kraftige avlastere som ikke ryker på vei til skagen? Og rorgjennomføring som ikke kan lekke. Og yanmarmotor som er vanskeligere å stoppe enn å starte.. :smiley: (jada, stoppknappen min synger på siste verset...)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Som man ser av linken din seiler bavaria 41 "ny vind" best. Dette er en steinalderbavaria. Hvor er fremskrittet? Kjøp brukt!

Ikke til forkleinelse for de som seiler på Bav 42'ene - jeg kjenner ikke dem så godt - men "Ny Vind" er en gammel ringrev på onsdagsregattaene, de er godt over gjennomsnittlig gode til å seile :yesnod:

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Rare greier dette med hvordan Bavaria engasjerer HVER gang. Må jo være et interessant studium for en sosiolog. :lol:

 

Noterer meg at seilbåteksperten er igang igjen.

Om dette var et sleivspark rettet mot Sydvesten synes jeg det var helbom. Han er faktisk en av de som EIER en Bavaria. Skulle han ikke være meningsberettiget i en tråd om nye modeller??

Link to post
Share on other sites

Hva med tryggheten ved å ha en eldre båt med høyere stabilitet? Og velprøvde løsninger som kjøl som henger skikkelig fast.. :smiley: Og konvesjonelt storseil som ikke henger seg opp halveis innrullet? Og Kraftige avlastere som ikke ryker på vei til skagen? Og rorgjennomføring som ikke kan lekke.

 

He he Sun Flyer, ikke galt med husken når det gjelder rullestor eller avlaster :lol: .

 

Det er no dritt nå de ikke virker. Men først skyldes det dårlig spleis på runddansen. Når det gjelder rullestor, så er en

nødt til å bruke winchen for å heise det. Men som tidligere nevnt er det ikke winch på mast. Derfor burde fallene vært ført

inn i cockpit.

 

Det er mulig jeg må handle inn harken løpeblokker jeg også som Akult har gjordt.

 

Så en trenger å handle litt for å optimalisere.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Om dette var et sleivspark rettet mot Sydvesten synes jeg det var helbom. Han er faktisk en av de som EIER en Bavaria. Skulle han ikke være meningsberettiget i en tråd om nye modeller??

 

Han eier, i følge "ryktene" her på baatplassen.no utsatt av seg selv, ingen Bavaria.

 

Men selvfølgelig kan han og alle andre mene akkurat hva de vil om hva de vil uansett hvilken båttype eller båtmerke de har.

Link to post
Share on other sites

Om dette var et sleivspark rettet mot Sydvesten synes jeg det var helbom. Han er faktisk en av de som EIER en Bavaria. Skulle han ikke være meningsberettiget i en tråd om nye modeller??

 

 

Nei han har solgt. Tror ikke han maktet presset lengre. Og for virkelig å komme unna så flytter han utenlands. Det er ingen spøk å fronte Bavaria :lol:

 

Det er riktig som Akult og andre har påpekt, så har jeg solgt båten grunnet utenlandsopphold... Det morsomme med salget var at det dro seg til med skikkelig budrunde siste helgen før kontrakten ble signert, men jeg hadde da lovet båten til nåværende kjøper.... Det ble felt tårer når andre ikke fikk kjøpt båten og det var ikke noe hyggelig for meg i det hele tatt...

 

Når det gjelder det å fronte Bavaria så er det en sann glede, men så mange mere eller mindre patetiske kommentarer som enkelte lirer av seg i sin kritikk av Bavaria så blir det rett og slett morsomt.... Det at enkelte til og med tror at man lar seg irritere bare litt over kommentarene er jo rett og slett komisk, men jeg skal være så ærlig å si at jeg storkoser meg når jeg leser slike kommentarer, meget morosamt er det....

 

Det som ikke er fullt så morsomt er de som har så liten kompetanse om emnet at de må gå på person og ikke sak, der må jeg si at jeg faktisk føler med dem, føler nesten en omsorgsfølelse for sliek personer....... De som i tillegg har så liten kunnskap om emnet rett og slett må sette ut løgner om meg som person er det ennå værre med etter mitt syn. Jeg skal ikke spekulere i årsaken til dette, side det ikke er verdt det.....

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Men da er jo ikke billigbåten billigst lenger?

Man kan ha andre motiver. Vi kom ca. 630.000,- over det det man opererer med som "listepris". Men da er den faktisk utstyrt bortimot ut over det noen av de andre kunne levere.

 

Det er kanskje noe galt med oss, men vi ville gjerne ha akkurat denne båten.

Link to post
Share on other sites

Det er kanskje noe galt med oss, men vi ville gjerne ha akkurat denne båten.

 

Det forstår jeg veldig godt. Var også og tittet på den i høst. Men fikk ikke lov av halvdelen til å gå videre med det. Hun syntes den ble for stor. Dette fordi hun mener det er tids-spørsmål om hvor lenge vi har med arvingene.

 

Men innrømmer så gjerne, den kler meg :cool: .

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Det forstår jeg veldig godt. Var også og tittet på den i høst.

 

Men innrømmer så gjerne, den kler meg :cool: .

Jeg og fruen kikket også på denne da vi var innom rett føre jul, og det er ikke tvil om at den falt i smak både hos meg og fruen.... og vi hadde nok byttet om ikke det ble endring i jobbplanene... Nå har jo den nye 43 foteren dukket opp, som virker sværet så tiltelende på oss i allefall....... men innen vi skal ha ny båt så er vel denne 43 foteren vokst til 44 om trenden følges...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Man kan ha andre motiver. Vi kom ca. 630.000,- over det det man opererer med som "listepris". Men da er den faktisk utstyrt bortimot ut over det noen av de andre kunne levere.

 

Det er kanskje noe galt med oss, men vi ville gjerne ha akkurat denne båten.

 

Vision 44 er en flott båt. Det er ingenting galt med dere...

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Det er riktig som Akult og andre har påpekt, så har jeg solgt båten grunnet utenlandsopphold... Det morsomme med salget var at det dro seg til med skikkelig budrunde siste helgen før kontrakten ble signert, men jeg hadde da lovet båten til nåværende kjøper.... Det ble felt tårer når andre ikke fikk kjøpt båten og det var ikke noe hyggelig for meg i det hele tatt...

Akkurat ja. Da skjønner jeg skifte av avartar. Hadde ikke fått det med meg.

 

Ja, nei, det er ikke bare lett å være Bavaria-eier. :lol: Drar til med en egen Bavaria-historie for riktig å hisse opp stemning her inne. Traff på en på brygga som hadde gått å siklet etter en 29 sport hele vinteren. Han hadde sett min stå i opplag og lurte på om jeg skulle selge. Hadde ikke tenkt det, sa jeg. Han var villig til å gi 120.000,- over det jeg ga for ett år siden. Puhh.. ikke lett å være populær :lol: Men salg blir det ikke i år :wink:

Link to post
Share on other sites

Han var villig til å gi 120.000,- over det jeg ga for ett år siden. Puhh.. ikke lett å være populær :lol: Men salg blir det ikke i år :wink:

Det kan være greit om vi toner ned slike kommentarer, det er alltid noen vil reagere negativt på slike opplysninger.... men jeg kjenner meg godt igjen i den beskrivelse her...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Akkurat ja. Da skjønner jeg skifte av avartar. Hadde ikke fått det med meg.

 

Ja, nei, det er ikke bare lett å være Bavaria-eier. :lol: Drar til med en egen Bavaria-historie for riktig å hisse opp stemning her inne. Traff på en på brygga som hadde gått å siklet etter en 29 sport hele vinteren. Han hadde sett min stå i opplag og lurte på om jeg skulle selge. Hadde ikke tenkt det, sa jeg. Han var villig til å gi 120.000,- over det jeg ga for ett år siden. Puhh.. ikke lett å være populær :lol: Men salg blir det ikke i år :wink:

Interessant. Hvis han er villig til å gi mer enn en slik båt koster; Hvorfor kjøper han heller ikke en ny?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...