Jump to content

Utstyrshysteri blant seilbåtkvinnene på seilkurs


Sydvesten

Recommended Posts

Da har jeg noe å se fram til i dag også... Seilas kommer i posten.....

 

Konklusjon på klestesten leste jeg alt i siste nummer, selv om vi har en litt mere påkostet regndress da uten hette med halvhøy krage (bruker da Sydvest må vite)..... så jeg må nok ut på "Musto" handlerunde med fruen.... men det å kjøpe Offshore seildress når vi stort sett er innaksjærs og knapt langt til havs er vel litt overkill vil jeg tro... Det bør vel være mere fornuftig med en Costal dress.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Selv om det er en stund siden fruen var på seilkurs hos Siri, og Musto klærner er forlengst i hus, men Henri Loyd støvlene er ikke innkjøpt ennå, satser på at hun aksepterer de billige Henri Loyd "look a like" støvlene fra Seatronic... Vel nok om det, det henger det fortsatt igjen noe nykker som jeg ikke har fått plukket av henne riktig ennå.... Etter turen innom båten i dag så dro jeg frem en gammel (2000 modell Honda jeg har hatt stående i del år uten clutch og noe annet småtteri) sa jeg skulle sette den sammen og selge den slik at vi kunne frigjøre noen grunker til plotter og baugpropell... så begynte hun jaggu meg å klage, hun ville ha radar også..... jeg forklarte så pent jeg kunne at vi kanskje kunne kjøpe det også og bruke samme skjermen.... ble godtatt dog under tvil, men jeg føler fortsatt at kravet om rader henger der over meg og tynger mine skuldre....

 

Litt senere i kveld her under melodi grand prix på rikskringkastningen, så var jeg inneom sidene til Lunde en tur, det er jo åpent hus der i helgen slik at vi i "menigheten" kan komme innom og kose oss med nyhetene innen denne fronten.... Vi sjekket tilbudene som er og de hadde en utstillingsbåt av Vision 44 som vi kikket litt på, men jeg konkulderte raskt med at vi er fornøyd med den lille båten vi har... Da begynte hun jaggu meg på'an igjen.... rynket på nesen og ristet på hodet.... Det jeg har er ikke stort og godt nok for henne mere.... hun vil ha noe større... ville ha en 42 foter...

 

Hva skal en stakker gjøre, har jo ikke økonomi til dette som en fattig kar jeg er.... fikk henne med på at vi ikke skal kjøpe ny båt akkurat nå.... er jeg heldig så klarer jeg å holde henne i sjakk til over sommeren.... men da er jeg stygt redd for at noe større må inn i heimen...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg måtte bruke litt tid å tenke meg om, ca 3 sek. Men kom på at Lunde holder åpent hus i helgen. Muligheter å bli kurert. :lol:

 

 

Litt oT, men for 2 uker siden sa fruen at vi burde skifte ut Audien, var jo et pent 2003 eksemplar. Mandagen 3 dagr etter, var Audien solgt ny bil innkjøp.

Måtte hente bilen på Værnes, Møller Trøndelag var eneste som kunne levere så kjapt. Hentet forrige helt. Nå er dette mindre penger. Men uansett

 

Hold fruen fornøyd, ligger vel en brukt 44 Vision og en 42 Cruiser der.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Da begynte hun jaggu meg på'an igjen.... rynket på nesen og ristet på hodet.... Det jeg har er ikke stort og godt nok for henne mere.... hun vil ha noe større... ville ha en 42 foter...

 

Slik jeg ser det Sydvesten, har du to valg:

 

1. Kjøp større båt.

2. Kjøp mye større båt.

 

Jeg forstår at dette er vondt, men du kommer nok over det. :wink:

Link to post
Share on other sites

Kikket på denne akkurat nå.... Prisen er jo fullt ut spisbar etter mitt syn....

 

Eller denne da..

 

Tror det er best at vi holder oss hjemme i helgen.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Sydvesten:

Mulighetene er jo mange. Men båtpuss hjelper mot tre-fotssyke. Og manøvrering i trange havner (bohuslän) i juli. Men hvis du faktisk har lyst på en 44-vision er det jo bare å kjøpe en (hvis du skaffer pengene). Jeg liker vision modellene bortsett fra et par små detaljer.

 

Men siden du har ynglet frem så mange barn, kan du jo også vurdere en sun odyssey 43 ds, siden disse ofte har fire kabiner. Sjekk f.eks denne: http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=12225203

eller denne: http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=11992767

 

Det er finere båt innvendig, men styggere utvendig. Men du slipper grønn motor.

 

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Synes det var hyggelig pris på den 42 Cruiseren. De tidligere har prisen startet på rundt 1,35`-1,4 avhendig av utstyr.

 

Ellers Jeanneau

 

En bekjent av meg hentet sin 43 DS i Kroatsia for 2-3 år siden. Fin familiebåt, i og med han er ivrig seiler, så er han også en av eierne av X-fram.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

... hun vil ha noe større... ville ha en 42 foter...

 

Hva skal en stakker gjøre, har jo ikke økonomi til dette som en fattig kar jeg er.... fikk henne med på at vi ikke skal kjøpe ny båt akkurat nå.... er jeg heldig så klarer jeg å holde henne i sjakk til over sommeren.... men da er jeg stygt redd for at noe større må inn i heimen...

 

Ikke økonomi !? Hva det enn er du har hatt i drinken hennes, kan du selge for 100 000,- pr brukerdose - og markedet er stort! :lol:

Link to post
Share on other sites

Vær mann, bytt kone. Billigere.

 

WHAT????

 

Bytte kone når hun vil ha større båt... Tror vi kjører en poll på dette...

 

Sydvesten: Syns også den C42en var billig, de har ligget høyere inntil nylig. Ellers er jo Vision spennende, men tror nok kanskje en 42 er lettere å selge nesten gang mor ønsker enda større båt;) Lykke til!

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Kikket på denne akkurat nå.... Prisen er jo fullt ut spisbar etter mitt syn....

 

Eller denne da..

 

Tror det er best at vi holder oss hjemme i helgen.....

Nå er du ute på galeien sydvesten..... Men det er jo en vanvittig spennende galei å være på :wink:

Alltid gøy når man begynner å tenke på å bytte båt. Selv om det kan ta lang tid fra de første spede tanker melder seg og sitringen i kroppen begynner til man står bak rattet på ny skute så er det en fin periode åkkesom. Litt lik forelskelsene som rammet med stor kraft med jevne mellomrom i ungdommen :blush:

 

Well, nå er du jo heldig som har en kone som som drømmer båt sammen med deg. Der må jeg si at jeg sliter noe mer. Her i gården er det nok meg som må stå for den fremdriften. Kunne jeg tenkt meg å bytte henne ut for det?? Aldri!!! Båt er jo tross alt bare en liten hobby i den store sammenhengen. Men gøy er det, spesielt nå som vi går mot lysere tider.

 

En ting jeg lurer litt på i forhold til de to båtene du linket til er hvilke erfaringer har man gjort seg angående disse to båtene og forskjeller/likheter mellom dem. Er det noen som har hørt/erfart/synset noe om dette? Det var en som skrev at 42 Cruiser antageligvis ble lettere å selge enn 44Vision om noen år. Hvorfor tror man det??

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om butikker i London som har seilklær til en rimeligere penge enn her hjemme?

Du kan ta en titt i denne tråden, vi var innom Ocean Leisure på Embankment (i stasjonsbygningen inngang fra siden) og de har en del Musto og Gill, men prisene var stive og fullt på høyde med de norske prisene så det var ikke mye å spare(de holder veilendene priser fra leverandør)... Vi kjøpte vårt seiltøy i Skagen, på kaia... de var faktisk rimelig og i august var det til og med 30% på det hele så da ble det jakke og bukse for 2000 DKK... dog er det ikke offshore utgaven, men costal vi har (jakken koster 150£ og buksen ca. 100£ på Ocean Leisure i London) Dog kan det tenkes at det salg nå på vinteren da slik at en kan spare noen kroner

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nå er du ute på galeien sydvesten..... Men det er jo en vanvittig spennende galei å være på :wink:

Er vel mere eller mindre alltid på galeien når det gjelder båt... er nok totalt uhelbredelig der... Men vi blir nok å beholde den båten vi har, noen oppgraderinger i løpet av mai måned (når temperturen for glassfiber arbeid er god nok) så er den perfekt til vårt bruk...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Du kan ta en titt i denne tråden, vi var innom Ocean Leisure på Embankment (i stasjonsbygningen inngang fra siden)

 

Se der ja, jeg kunne nok ha lett litt her inne på båtplassen før jeg spurte :wink:

 

Takk for tips, da blir det en tur innom Ocean Leisure i påsken.

 

Konverterer ikke til seilbåt før i mai, så det er fremdeles god tid til å titte etter klær :yesnod:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...