Jump to content

Utstyrshysteri blant seilbåtkvinnene på seilkurs


Sydvesten

Recommended Posts

Sente skipperfrua på dameseilkurs i Asker denne helgen, og i dag så ringer hun(etter bare 24 timer på kurs) og sier at hun må ha Musto seilklær og Henri Loyd seilerstøvler... og jeg som utstyrte henne gummistøvler fra Europris til 99 kroner og jeans fra Cubus før hun reiste på kurset..

 

I tillegg så sier hun at hun skal på nattseilingskurs....

 

Der røyk gummibåten i allefall... :confused:

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

hehe - da hadde jeg flaks, jentegjengen til madammen skulle egentlig innover om 14 dager, men så ble det avlyst og det blir kurs lokalt hos den lokale seilforeningen istedenfor. Har et håp om det er mindre hysteri her nede i provinsen i forhold til inne i tigerstaden..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Du får sende henne på kurs i regi av Nittedal SF neste gang.

Her er FK kjeledress, strikket genser alà Fredric Hauge, gummipæler fra Europris og militærlue fra Army Shop antrekket man forventer.

 

Og så sover man så mye bedre når man slipper tenke på alt man MÅÅÅ ha....,

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

... og jeg som utstyrte henne gummistøvler fra Europris til 99 kroner og jeans fra Cubus før hun reiste på kurset..

 

Jeg vurderer en rodkick til båten som julegave fra en eller annen, og lurer da om jeg trenger å bytte noen av disse festene som i dag kun har tauverk. Er det noen "eksperter" som kan uttale seg om dette?

 

Hva koster en rodkick? 99 kroner? Mindre?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Damer er jo opptatt av KLÆR og når de også kan dresse seg opp i noe de synes er fint når de er ute å seiler er vel det bare helt naturlig.

Mange vil nok missunne deg problemet dit Sydvesten og når du/dere har lagt så mye i en båt synes jeg vel kanskje det er på sin plass at madammen får litt "moteklær" til seilingen også eller hur?

Link to post
Share on other sites

Jeg regnet ikke med så mye sympati fra medlemmene her, og det fikk jeg ikke heller, er enig i at jeg vel ikke er den som minst duppedingser som er (bare) kjekke å ha og ikke særlig nyttig....

 

Sjekket litt på nettet angående Musto i går kveld, og til og med rodkicken er billig sammenlignet med disse klærne, men er enig med de som sier at det ikke behøver å være Musto. Det finnes mye annet som er bra nok til den seilingen vi driver med...

 

Er også klar over at det er luksus problem jeg "sliter" med her, og selvsagt så kjøper hun det hun vil ha av tøy og annet utstyr som vi bare må ha... huns snakket også om noe som heter Nano eller deromkring som vistnok var et vidundermiddel på gelcoaten, det måtte vi også ha..

 

Det som er positivt med hele seilkurset er at hun er meget fornøyd med det så langt, hadde hatt en flott dag på Oslofjorden i går med mye seiling. Siden dette ga mersmak og hun vil nattseilas er det nok bare å takk og bukke for meg...

 

Neste problem var at jeg fikk en tekstmelding i går kveld hvor hun signerte med den nye skipperen.. :confused: Ser ut som jeg er blitt degradert til fokkelslask. :lol:

 

Har også redigert tittelen slik at den er mere i samsvar med kommentarene her i tråden

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Neste problem var at jeg fikk en tekstmelding i går kveld hvor hun signerte med den nye skipperen.. :confused:

 

Det kan da ikke være noe problem? Ville heller sett på det som en gledelig nyhet.

 

Har gladlig spandert opp til flere Mustodresser hvis jeg kunne ligge på fordekket med en kald pils mens admiralen tok seg av seiling navigasjon, og tillegging. :lol:

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Sjekket litt på nettet angående Musto i går kveld, og til og med rodkicken er billig sammenlignet med disse klærne, men er enig med de som sier at det ikke behøver å være Musto.

 

Nå er det sjelden jeg kjøper en rodkick, men har aldri sett disse avertert på store gule eller oransje plakater på handlesentrene med 30, 40, 50 ja sågar 70% SALG, men dyre uteklær både til sommer og vinterbruk kjøper jeg regelmessig og alltid til minst 50% avslag! Dette gjelder også de beste og dyreste merkene!

 

Skal man kjøpe seiltøy i mai så må man nok regne med at veiledende pris er "take it or leave it"!

 

Planlegging er viktig såvel ved seilve seilasen som ved innkjøp forut for denne! :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...