Sleipner93 Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Dette bør jeg jo få med meg... Selges båtmagasinet i vanlige butikker (Kiwi, Prix, Rema osv?) Eller må jeg innom en Narvesen sjappe eller lignende?? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Kanskje prix Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Seilaren Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Prix på Hinna er jo byens slappeste butikk, butikkene der nede generelt er vel ikke de med det beste utlavget... OBS på Mariero har. Koster jo 80kr så jeg pleier og bla fort gjennomi butikken.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 (redigert) Kiwi, Prix og Rema er flotte butikker det Seilaren. Du er vel en snobb som går på Helgø du? Forøvrig å bla fort igjennom i butikken er genialt, gjør det selv ofte! :lol: Redigert 29.Februar.2008 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Gjør en god jobb med potta, så får du god pris når du skal selge igjen. Trenger penger når man skal konvertere til plast vet du Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Jøss, er det rederen av en plastsnekke som har tatt turen innom? :puke: :lol: Skal nå få lappet det isammen igjenn... (Håper jeg ) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Jekkestropper er fint Neida, gjør en god jobb med potta. Selg og avanser til noe bedre, det som er greia Som man reder, så ligger man. Sliter med utslett om dagen, kan det være plastpest Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 "Potta" tenker du på overbygget da eller? Får se om jeg ikke selger for å kjøpe noe nytt i senere tid... Men har nå blitt litt glad i båten da... :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Bastarden begynner og lærer og har fått seg skikkelig snekke. Gratulerer. (Melken og brødet er billigere på Helgø enn på obs, så det handler vi der. Dessuten har de gratis poser. Ultra er også en skikkelig butikk.) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Nå sklir vi litt ut, men hva betaler du for brødet på Helgø da? First price Kneip/fransk-brød koster bare 3,50 på kiwi! Melken aner jeg ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Nå er det ingen personer som kan leve på kneipbrød heller. Steinbakt grovbrød er det som er både sunt og du blir mett av. Og det koster rett over 10kr brødet Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Kneipbrød kan man fint leve på, jeg har levd på kneip og fransk hele livet jeg... Riktignok litt grovbrød her og da... Og halve livet mitt har det gått i nugatti :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Lever et sunt liv Sleipner..:P hehe.. Nugatti faktisk.. Men ikke la meg gjøre det mer OT enn det er.. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 1.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 (redigert) Nå er motoren vel ute og det gikk helt uten problemer (nesten :lol: ). Brukte enkelt og greit en tautalgje og sekketralle! Tidligere hadde vi bygget et stilas over båten, oppå dette la vi et jernrør slik at vi kunne skyve/trille det og få motoren over rekka. Det fungerte ypperlig.. Så festet vi enkelt noen tauer rundt motoren og løftet opp. Så var det å skyve/trille røret til siden og fire motoren ned. Deretter fikk vi den på sekketralla og bort i bilen. Det ble litt komplisert med tanke på at jeg står på en slipp. Denne fungerer på at båtene trekkes opp, så er det forskjellige rader hvor man skyver båten inn på. Båten blir da stående på noen "betongkanter". Og når jeg står på 2. rad må vi altså få motoren over betongkantene på 1. rad... Men det gikk med bare et uhell (som gikk bra). Her henger den da over rekka.. Og så var det bare og fire ned, her er motoren kommet trygt på bakken. (Du ser også den "betongkanten" jeg beskrev.. ) Her er "stilaset" også! : Så måtte vi da få motoren over disse betongkantene og inn i bilen. Det gikk greit med den første kanten men med den andre knakk bjelken vi trillet sekketralla på. Det gikk heldigvis godt med armer, bein og motor.. : Og slik så det ut under motoren (her må det renskes! ) : Men nå står motoren innpakket i presenning bak huset! Når det blir skikkelig opphold en dag skal jeg ta og vaske av all olje og graps som er på den. Så skal jeg sansynligvis sandblåse hele motoren og male! Kanskje tar jeg opp stempelet for sjekk av ringer og honing av sylinder men er ikke sikker på det enda.. Forøvrig har jeg fått løsnet akselklossen fra akslingen. Den forrige var loddet fast så det er kanskje like greit og lodde den nye også på. Redigert 1.Mars.2008 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Patnyg skrev: Lever et sunt liv Sleipner..:P hehe.. Nugatti faktisk.. Men ikke la meg gjøre det mer OT enn det er.. Gutten har jo sunne interesser, så da er det vel ikke så farlig hva han spiser... tenk om han hadde vært en sånn datafreak istedet, som deg og meg... Meget bra sleipner, flotte bilder og kjekt å se at det skjer ting hos deg Vengsøyfjord Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Sleipner93 Svart 1.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Hehe... Bra du ikke kjente meg før jeg fikk båt du.. Da var jeg nemlig en av disse datafreakene... :lol: Men ja, endelig begynner det å skje litt, har liksom ikke skjedd noe i det siste... Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Der ser du.. Lykken er en båt med lokk Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Jawik Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Vengsøyfjord skrev: Lykken er en båt med lokk Eller med presenning Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Sjarkens venn Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Eller styrehus..... Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 jawik skrev: Eller med presenning ja, okei da, siden det er lørdag... Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Sjarkens venn Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 bare gøysaft til deg... Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Sjarkens venn Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Hvorfor ikke brus???? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Vengsøyfjord skrev: gøysaft med noe sterk oppi fra Harstadhavn Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Brus e nesten like usunnt som nugattien til sleipner... Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.