Jump to content

Feste av giver for ekkolodd - problemer med epoxy


Bergen dørk

Recommended Posts

Jeg gjorde slik som Mulligan... Men desverre ble det ikke helt tett slik att olja randt ut i løpet av ca en mnd. Kjøpte da stearin som jeg smelta og hellte i koppen, fungerer helt ok det. Måler dybder til ca 270 m før loddet mister kontakt med bunnen.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Da har jeg vært nede i båten for å sjekke om ekkoloddet fungerer nå etter at sikaflexen har satt seg 17-18 timer.

Nå viser ekkoloddet riktig dybde.

 

Jeg konkluderer dermed med at sikaflexen må få herdet noe før man kan forvente riktig dybdemålinger.

Ekkolodet måler riktig, i følge kart, ned til minst 150 meter. Gir forøvrig også tilsynelatende riktig dybde i hastigheter opp til 25 knop selv om grafikken ikke blir like bra.

 

Jeg vet ikke om jeg ville fått noe signal på dypere vann dersom svinger var montert med epoxy eller den andre metoden som er forklart i denne tråden, men 150 meter er mer enn nok for meg...

 

Sikeflex, en enkel og grei løsning for meg i alle fall.

Svingeren var forøvrig en Humminbird XAP-9-20

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...