Jump to content

Volvo Penta MD11D soter


vivvi

Recommended Posts

Har en MD11D stående i snekka, men den soter noe jæ....i :headbang:

Dette gjør desverre at den nylakkede og blanke skrogsiden min blir veldig svart. :cryin: Har lest her påforumet ett sted at det finnes en dieseltilsettning som reduserer sotet, men jeg er ikke kar omå finne det igjen.

 

Er det noen som kan hjelpe????????

 

Kommentar fra moderator:

Emnetittelen er endret, var opprinnelig Volvo Penta soter.

 

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Luftfiltrene ble rengjort i fjor og nå i forrige uke. Samt at dysene er sjekket.

Tror nok ikke dette er noe av problemet, for motoren går som en klokke, og jeg oppnår fullt turtall iallefall på tomgang. Er usikker på belastningsturtallet.

 

Hva kan symptomene være hvis motoren jobber for tungt?

Link to post
Share on other sites

Du må sjekk turtall under full belastning, det er dette som vil avsløre om den jobber for tungt.

Symptomet er sort røyk siden motoren får for mye diesel ift luft. Oljetemp kan også bli høy.

Maks tomgangsturtallet viser bare at turtallsreguleringen fungerer. (ruseturtall)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...