lano2 Startet 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2007 (redigert) Er det Evergood kokekaffe som ruler ? Redigert 30.Mai.2007 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Men Lano2 da. Nå er det strenger her om misbuk av trøstere, skramlende anker kjettinger, motorer på tomgang, fall som slår i masta, uling i masta, unger med 5 hk på jolla, folk som fester til langt på natt. hekkbølger, vikeplikt. sikkert noen flere også. Og da vet du vel at det kun er ALI som kurer gruff Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
avsluttet Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 friele kokemalt, synes posene ser delikat ut. Og sjokolade-cookies til. Sitér dette innlegget Link to post
silentia Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Vi kjører den enkle varianten - Nescafé. Smaker godt når man er på båt, men det gjør jo det meste som er varmt eller inneholder gift... Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 30.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 (redigert) misbuk av trøstere, skramlende anker kjettinger, motorer på tomgang, fall som slår i masta, uling i masta, unger med 5 hk på jolla, folk som fester til langt på natt. hekkbølger, vikeplikt. Så da trenger vi en tråd, slik at vi kan huske på hva båtlivet går ut på..... Redigert 30.Mai.2007 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grisli Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Mørk Ali (den brune posen) eller den nye svarte evergooden er det eneste som gjelder. I presskanne seff!!! Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 30.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Her går det i neskaffe (pulver) som hjemme.......... har ALLTID med termosen så jeg får en kopp mens vi tøffer ut fra kai og blir det tomt er det bare å fyre gassen og lage mere vann!! Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
avsluttet Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 kan gjerne ha en skvett congac i også, for å roe ned. Jeg har det i kaffekoppen da har jeg en hånd fri til å styre båten. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Er det XANTE jeg ser........ mmmmmm yndlings ankerdrammen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
lano2 Svart 30.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Er det XANTE jeg ser........ mmmmmm yndlings ankerdrammen Husker ikke .... Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Husker ikke .... Jeg er nesten avholds men XANTE er unntaket...... en slags "kjerring" cognak noen kaller det likør men det står cognac på flasken Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
lano2 Svart 30.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Ja, tror det vat Braastad XO og Xante til blondinene den kvelden.... ( Pæresmak er for blondiner ) Sitér dette innlegget Link to post
Pee49 Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Vi foretrekker faktisk noe så urbant som espressokaffe i båten. Ikke værst med en cognac til det heller. Håper det blir noe av den sorten til helgen. værmeldinga for østlandet ser bra ut. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
lano2 Svart 30.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 espressokaffe i båten ? Har du en god oppskrift ? Sitér dette innlegget Link to post
SpaceCab Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Er det Evergood kokekaffe som ruler ? Uten tvil Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Det går på pulverkaffe i båten. Men hjemme lovpriser vi kaffen vi får fra vår Nespresso maskin. "Arpeggio" er min favorittespresso Har veldig lyst til å installere en slik en i båten Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Er det Evergood kokekaffe som ruler ?Er jo ikke vond den men for meg blir god kaffe snakk om variasjon. I båten begrenser utvalget seg en smule men hjemme har jeg gjerne 5-6 forskjellige sorter å velge mellom, bønner naturligvis, males når de trengs En Blå Java er et godt utgangspunkt for mange blandinger. Bremerkaffe fra Lidl er både billig og god og mikses gjerne med andre sorter for variasjon. På presskanne naturligvis Å si at f.eks. Evergood er den beste kaffen blir for meg helt feil, den kan godt være den beste periodevis men ikke alltid, det blir for ensformig. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Dupp Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Jeg må innrømme at min personlige favoritt er Evergood Dark Roast. Med presskanne synes jeg denne er skikkelig nice! Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 All kaffe som ikke er pulverkaffe er best , hvis den serveres med en god Cognac. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Xtian Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Maler kaffen et liiite hakk grovere enn for maskin, tar den med i en pose og dytter den ned i en mokkakanne (også ofte feilaktig kalt "espressokanne"). Gir litt mer "kruttsmak" enn espresso. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
SuperGnisten Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 tar no helst en god og sterk FRIELE eg... =) ellers så mikser jeg den sjøl, det e tingen det Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
vikers Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Irish Coffee er best i båt. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Wannskrækk Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Uten kone ombord = pulverkaffe, totalt ukritisk til opprinnelse. Med kone ombord = presskanne, gjerne med en hardt brent blanding. Skåne-rost er bra, pluss mange av de mørkbrente som har dukket opp i norske butikker de siste årene. Og bare så det er sagt; det er ikke helt sant at jeg drikker "Luxuskaffe" fra Europris, med VP kjølevann i. Men i en nødsituasjon hadde jeg sikkert gjort det og. Det er viktig å tilpasse seg forholdene. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Min erfaring: ALL kaffe smaker best i båten! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.