Jump to content

Hva slags kaffe smaker best ombord ?

lano2

Recommended Posts

Men Lano2 da.

Nå er det strenger her om misbuk av trøstere, skramlende anker kjettinger, motorer på tomgang, fall som slår i masta, uling i masta, unger med 5 hk på jolla, folk som fester til langt på natt. hekkbølger, vikeplikt. sikkert noen flere også.

Og da vet du vel at det kun er ALI som kurer gruff

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

misbuk av trøstere, skramlende anker kjettinger, motorer på tomgang, fall som slår i masta, uling i masta, unger med 5 hk på jolla, folk som fester til langt på natt. hekkbølger, vikeplikt.

Så da trenger vi en tråd, slik at vi kan huske på hva båtlivet går ut på..... :drink:

Edited by lano2 (see edit history)

Vi foretrekker faktisk noe så urbant som espressokaffe i båten. Ikke værst med en cognac til det heller. Håper det blir noe av den sorten til helgen. værmeldinga for østlandet ser bra ut.

CBK 538

LE5871-EINARSEN

Det går på pulverkaffe i båten. Men hjemme lovpriser vi kaffen vi får fra vår Nespresso maskin. "Arpeggio" er min favorittespresso

c100.jpg

Har veldig lyst til å installere en slik en i båten :yesnod:

Er det Evergood kokekaffe som ruler ?
Er jo ikke vond den men for meg blir god kaffe snakk om variasjon. I båten begrenser utvalget seg en smule men hjemme har jeg gjerne 5-6 forskjellige sorter å velge mellom, bønner naturligvis, males når de trengs :cool: En Blå Java er et godt utgangspunkt for mange blandinger. Bremerkaffe fra Lidl er både billig og god og mikses gjerne med andre sorter for variasjon. På presskanne naturligvis :smash: Å si at f.eks. Evergood er den beste kaffen blir for meg helt feil, den kan godt være den beste periodevis men ikke alltid, det blir for ensformig.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Maler kaffen et liiite hakk grovere enn for maskin, tar den med i en pose og dytter den ned i en mokkakanne (også ofte feilaktig kalt "espressokanne"). Gir litt mer "kruttsmak" enn espresso.

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Irish Coffee er best i båt. :smiley:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Uten kone ombord = pulverkaffe, totalt ukritisk til opprinnelse.

Med kone ombord = presskanne, gjerne med en hardt brent blanding. Skåne-rost er bra, pluss mange av de mørkbrente som har dukket opp i norske butikker de siste årene.

Og bare så det er sagt; det er ikke helt sant at jeg drikker "Luxuskaffe" fra Europris, med VP kjølevann i. Men i en nødsituasjon hadde jeg sikkert gjort det og. Det er viktig å tilpasse seg forholdene.