JonnyBoy Startet 4.Juni.2007 Del på Facebook Startet 4.Juni.2007 (redigert) Vi har hatt et par fantastiske bilder på Vestlandet, så jeg tar meg den frihet å poste et bilde av min hekksjø i solnedgang. Bildet er tatt med mobilkamera over skulderen i 24 knop, så kvaliteten er bare sånn passe. Dersom noen andre har noen gledesbilder de ønsker å dele, så er det bare å poste i vei. Redigert 4.Juni.2007 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
roaldbj Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Nydelig bilde, nydelig hekksjø, flott natur. Slike bilder er nydelige å betrakte med bedre oppløsning. Ut fra kjølvannet synes det som om du styrer manuelt med liten ROT (rate-of-turn)? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 (redigert) Ut fra kjølvannet synes det som om du styrer manuelt med liten ROT (rate-of-turn)? Ja, det blir fort mye ROT når jeg er på tur.... (men ellers har du helt rett ) Noen som vil gjette hvor bildet er tatt, eller er kvaliteten for dårlig??? Redigert 4.Juni.2007 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Har du Stord rett forut? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 (redigert) Nei, du må nok lenger inn i fjorden Redigert 4.Juni.2007 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Skipper Worse Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Utgående fra Norheimsund, kanskje? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
JonnyBoy Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Utgående fra Norheimsund, kanskje? Det er så nærme, at det får vi godta! Bildet er tatt utgående fra Herand, i retning Norheimsund. Ikke mye hekksjø å skryte av, eller hva Worse?? Må nok stige litt i gradene før jeg kan titulere meg hekksjøgeneral Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Skipper Worse Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Fin hekkbølge det der, flott Y-form som gir de rette assosiasjoner selv om den som du sier mangler litt dybde Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
lano2 Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 flott Y-form som gir de rette assosiasjoner ehh antenne ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 (redigert) Denne er riktignok fra i fjor - men nesten en like stor klassiker som Elg i solnedgang. Baatplassen vimpel i hekkbølge Redigert 4.Juni.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Bitteliten - var fokuseringen din bra? Henter et par bilder - vent på de neste som tar for seg en avtand på flere 10-talls nm mellom veipunktene. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Jeg kommer aldri til å begripe noe av disse hekksjøfetisjistene. Ikke om jeg blir hundre år. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Den ventet jeg på..... Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Legger inn et dårlig telefonbilde bare for å runde 500..... Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Her er et greit eksempel på en sensuell hekkbølge: Spesielt symmetrien og de runde formene er svært tiltalende. Dette er det båtlivet egentlig handler om! Ekstrapremie til alle som vet hvor bildet er tatt. Roaldbj? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 (redigert) Bitteliten - var fukuseringen din bra? Henter et par bilder - vent på de neste som tar for seg en avtand på flere 10-talls nm mellom veipunktene. Mobilkamera, småkvapsete sjø, 30 knop - tatt baklengs mens jeg balanserte i førerstetet - tja - utifra forutsetningene var det helt supert synes nå jeg Redigert 4.Juni.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Synd gummibåter er møkkete! Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Bitteliten Svart 5.Juni.2007 Del på Facebook Svart 5.Juni.2007 Jeg kommer aldri til å begripe noe av disse hekksjøfetisjistene. Ikke jeg heller - men det er jo litt morro - å se bildene altså. Konsekvensene av hekkbølgene til noen av disse "liksom planende båtene" er jo noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 5.Juni.2007 Del på Facebook Svart 5.Juni.2007 Åååååå ? Er dette hekkbølger.....? Jeg trodde det var bilder fra når dere tømmer septiktanken... Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 5.Juni.2007 Del på Facebook Svart 5.Juni.2007 Denne kan ødelegge en del .... tatt fra flybridgen i den Engelske kanalen Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
lano2 Svart 5.Juni.2007 Del på Facebook Svart 5.Juni.2007 Dette er bildet da bølgen traff land: Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 5.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2007 (redigert) Og her er resultatet etter at hekkbølgen hadde trekt seg tilbake fra land: Redigert 5.Juni.2007 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Blue_Dragon Svart 5.Juni.2007 Del på Facebook Svart 5.Juni.2007 Her er også et bilde av land etterpå Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 5.Juni.2007 Del på Facebook Svart 5.Juni.2007 Ok at fjellene er flotte og vannet klart men jeg ville ikke bytte bort skjærgården i østfold med noen. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 5.Juni.2007 Del på Facebook Svart 5.Juni.2007 Morsomt !!! Ingen problemer i den Engelske Kanalen ..... men vi viser skikkelig hensyn til andre sjøfarende ... Jeg vet hvilket ubehag 2 m hekksjø kan medføre, og tok disse bildene for å minne meg på hva vi drar med oss i 19-20 knop (er mye verre ved 15...). Respekt for andre skal man ha, og har man stor båt så skal en vise hensyn og holde god avstand til andre med reduksjon av fart, eller øking av avstand. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.