Jump to content

Telenor krever penger for nødhjelp


Lotus

Recommended Posts

Hej på er !

 

har följt denne tråden med spenning under dagen................

 

Har ingen erfaring med Telenor annet en 'mobben' som slår över automatiskt ner jeg

kjör över Svinesundsbron !  :wink:

 

men skulle tro att Telenor o Telia går hand i hand !!! :lol:   (utan ner dom skulle gå sammen

då var dom helt plötsligt de bittraste fiender!!!!!)  :discuss

 

 

tykker det er veldi merkligt att dom vill ha betalt för att hjälpa någon som er i nöd !

(tror att det er ett straffbart beteende isig! utan att kunne noe om norsk lov!

men på sjöen er det iallafall straffbart att ikke hjälpa till om någon er i sjönöd !  :nono: )

 

Har jag fattat saken rett så har dom redan utrustningen, og bruker den til noe annet

i vardagen........men vill ha betalt för att hjälpa til i ett nödläge!!!   :rolleyes:

 

Vilken otolig PR det hade varit för ett telefonbolag att rädda liv ! takk vare deras

redan befintliga utrustning!

 

Bilde

(det finnes en parallell-historia her i Sverige om Staten som lånar ut sine stridsbåt 90

til livreddningssällskapet, därför att dom ikke har råd att ha dom i drift....................

tils en dum djävl... minister tyckte att man burde ha leie av SSRS för dessa,

fra en frivillig organisasjon !   Nu har det äntligen klarats ut att SSRS står som

'foderverd' o lånar desse gratis!  mer info om dette her http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,311046,00.html

o kovändningen

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,311182,00.html

 

eller SSRS hjemside http://www.ssrs.se/

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Telenor er ikke et "redningsselskap" - Telenor har mulighet til å peile mobiltelefoner ja, men det er ikke det samme som at når noen (Redningsselskapet, politiet eller andre) har bruk for denne tjeneste så skal den skal være gratis.

Er det noe som er gratis i dag ?

Telenor leker vel ikke butikk som mange andre.

 

Uansett leverandør av båtutstyr eller ikke leser jeg at de raskt blir stemplet som "griske"

dersom varen/tjenesten ikke er "gratis". På den andre siden skriker arbeidstakerne etter høyere lønninger år etter år.

 

Til slutt, men ikke minst: Synes man pisen på en vare er for dyr står man heldigvis fritt til å la vær å kjøpe den eller velge annen leverandør.

 

Eriksen

Til Eriksen

 

Jeg blir rimelig provosert av slike holdninger som du utviser her. Skal vi alle legge oss på den samme linjen som deg (dvs aldri leke butikk) betyr det følgende:

 

1) Jeg skal slutte å hjelpe folk som har vært utsatt for en ulykke hvis jeg ikke vet at jeg får betalt for det. Hvorfor skal jeg leke butikk og bruke av egen tid og penger for å ringe etter ambulanse o.l når noen ligger skadet i gata?

 

2) Jeg leker ikke butikk, så jeg vil ha betalt for å lytte på kanal 16 når jeg er ute med båten min. Hva synes du er en rimelig pris? 300 kroner pr time?. Jeg bruker jo av egen strøm, og jeg bruker tid på å høre hva som blir sagt der. Synes man dette er for dyrt får man kjøpe tjenesten av noen andre.

 

3) Heretter skal jeg ta betalt når noen stopper meg på gata for å spørre etter veien eller lurer på hvor mye klokka er. Skal vi si 50 kroner? eller bør jeg vurdere prisen utfra hvilken markedsverdi jeg tror opplysningnen har for den som kjøper tjenesten der og da?

 

4) Jeg vil ha betalt når jeg reiser meg på trikken fordi en gammel dame som har vonde ben trenger sitteplass, for ikke å snakke om alle dem som trenger hjelp for å lempe av/på barnevogner. Hvis de ikke betaler får de la være å kjøre trikk.

 

Tenk på det Eriksen, neste gang du trenger en hjelpende hånd. Du får ingen hjelp av meg uten at du betaler det jeg vil ha, for jeg leker ikke butikk

Link to post
Share on other sites

Om man tar utgangangspunkt i artikkelen i Aftenposten så finnes følgende utsagn fra Telenor:

 

- Anmodningene om peiling av mobiltelefoner har skutt voldsomt i været de siste årene, og vi har nå årlige millionutgifter på å døgnbemanne en sentral der dette arbeidet gjøres.

 

Hvis det er tilfelle at de må døgnbemanne utstyr/kontrollrom spesielt for å kunne yte denne tjenesten, så er det ikke urimelig at de får dekket sine utgifter. Synes i så fall dette burde gå sammen med driften av hovedredningssentralene.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Om man tar utgangangspunkt i artikkelen i Aftenposten så finnes følgende utsagn fra Telenor:

 

- Anmodningene om peiling av mobiltelefoner har skutt voldsomt i været de siste årene, og vi har nå årlige millionutgifter på å døgnbemanne en sentral der dette arbeidet gjøres.

 

Hvis det er tilfelle at de må døgnbemanne utstyr/kontrollrom spesielt for å kunne yte denne tjenesten, så er det ikke urimelig at de får dekket sine utgifter. Synes i så fall dette burde gå sammen med driften av hovedredningssentralene.

 

Enten må det være et krav om at alle som skal ha konsesjon må kunne utføre dette gratis. Det er ikke urimelig. De tjener masse penger og får sette opp sine sendere på offentlig grunn, da kan de stille med denne servicen. Alternativt får staten betale for dette. Men da bør prisen settes til selvkost. Dette er en tjeneste man er nødt til å kjøpe og da kan de ikke sko seg på dette.

Link to post
Share on other sites

Enten må det være et krav om at alle som skal ha konsesjon må kunne utføre dette gratis. Det er ikke urimelig. De tjener masse penger og får sette opp sine sendere på offentlig grunn, da kan de stille med denne servicen. Alternativt får staten betale for dette. Men da bør prisen settes til selvkost. Dette er en tjeneste man er nødt til å kjøpe og da kan de ikke sko seg på dette.

Enig!  Og det er dette jurister i Justisdepartementet og Samferdselsdepartementet for tiden vurderer.   :smiley:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

tja hva skal en si...

utstyr for å peile telefoner er ikke gratis å anskaffe, men blir det en utgift for redningssentralen, kan det bli et kostnads spørsmål om man skal peile eller ikke. dvs er personen i stor nokk nød til at vi skal prioritere å peile vedkommende ? Satt litt på spissen men det er vel faren hvis Telenor få gjennomslag.

 

Er selv lykkelig med mobil abonnement fra Netcom (eget nett), og ADSL fra NextGenTel (NGT) hvor det ikke er noen begrensinger på bruken etc., og man trenger heller ikke betale ekstra hvis man ikke har fast telefon. NGT har mange "egne" sentraler og linjer.  :smiley:

Link to post
Share on other sites

utsyr for å peile telefoner er ikke gratis å anskaffe

Utstyret er ikke noe en anskaffer for å peile, det er en standard del av GSM systemet. Systemet selv må ALLTID holde rede på hvor hver enkelt telefon befinner seg (hvilken basestasjon den har best kontakt med) så peilingen er ikke mer enn å se i loggen hvor den aktuelle telefon befinner seg.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Utstyret er ikke noe en anskaffer for å peile, det er en standard del av GSM systemet. Systemet selv må ALLTID holde rede på hvor hver enkelt telefon befinner seg (hvilken basestasjon den har best kontakt med) så peilingen er ikke mer enn å se i loggen hvor den aktuelle telefon befinner seg.

Der er riktig, og det er sikkert en enorm jobb for stakkars Eriksen og Telenor å ta en titt på loggen når behovet dukker opp i forb. med en redningsaksjon.
Link to post
Share on other sites

Til Baatguru !

Greit at nevnte er felles ressurser, men du kan vel ikke mene at man skal benytte alle "de felles ressursene" gratis om man har et spesielt behov. Apropo veinettet så er vel veiavgift og bomstasjoner et eksempel !?!

Hvilke signaler vil det være ut i margedet om Telenor sa at det er helt greit at vi yter denne tjensten gratis ? Da kan jo alle, når de mener å ha behov for det, bruke tjenesten uten at det koster en krone og veien til misbruk vil være kort. Videre vil man da slippe å kjøpe for eksempel VHF for å være sikker på å få hjelp når man er på tur med kjærringa - Det er jo "bare å ringe Telenor" - Jeg vet ikke hvor jeg er for GPS har jeg ikke, sjøkart kan jeg ikke lese, men kan du ikke peile meg på mobilen da ?  :smiley:

 

Det koster penger å vedlikeholde både veinettet, jernbanen, telenettet og så videre og selv om noen mener at enkelte "selskap" har fått dette aldri så gratis så koster dette penger.

Tydelig at du irriterer deg over å betale for både veiavgift, bompenger, for strømmen og telefonen.

 

Videre skriver du at følgende er tull:

Videre har Telenor jevnt og trutt bygget ut nettet og sentralene med mer slik at enhver husstand skal kunne gis mulighet for tilknytning av ADSL og da i mange tilfeller langt ute i distriktene hvor utbyggingen aldri vil betale seg selv.

Til dette kan jeg bare svare at jeg selv har jobbet med utbyggingen langt ute på bondelandet - Ikke så rart kanskje når jeg har arbeidet innen verket og i drifta siden midten av 80 tallet.... Men en eller annen gang sier man stopp - Hvorfor ? Fordi det har kommet mange andre aktører på markedet som bygger ut eget nett.

 

Radiolinje med bredbånd tilknytning levert av Tele 2 kan kanskje være en løsning for der du bor.

 

At Telenor til tider bruker tvilsomme metoder for å få gamle kunder tilbake kan jeg si meg enig i, men jeg mottar lignende "reklame" fra mange andre aktører også.

Ser du har "netcom" e-mail adresse - Om du er ansatt der kan vel de hjelpe deg med bredbåndtilknytning for eksempel via mobiltelefonen ?

 

Sist men ikke minst !

Tenk over hvor mange ganger politiet i sitt søk etter ulike personer ville hatt behov for denne tjenesten ? Telenor kan kanskje ansette 100 personer til for å utføre dette gratis for de som måtte ha dette behovet ? Videre er det ikke tillatt å spore personer på denne måten uten nødvendige tillatelser - Man kan ikke uten videre spore folk, sette opp overvåkningskameraer eller lignende uten videre - Derav en papirmølle uten like før man i det hele tatt kan spore en mobiltelefon.

 

Til Lasse - Teknisk

Du må gjerne bli provosert av mine meninger, men det kan jo tenkes at jeg blir provosert av deg også og at man skal ha alt gratis :smiley:

Du strekker strikken vel langt og har falt over bord for lenge siden dersom du oppfatter mine innlegg som

1. At man skal slutte å hjelpe folk i nød -  Selvfølgelig skal man hjelpe folk i nød, men det er ikke det samme som at alle som sitter på teknologi skal hjelpe gratis. Det er ikke lenge siden det var et tema på dette forumet hvor mange mente det var idioti å belage seg på å få hjelp via mobiltelefonen og kun VHF var bra :lol:

Det blir litt mye fokusert på båtfolket her, men jeg skulle tro at politiet som nevnt i tillegg av Røde Kors i sitt søk etter folk f.eks. på fjellet også ville ha behov for denne tjenesten.

La Telenor redde hele folket i nød så blir det bra !

Hvor kom ambulansen inn i bildet ?

Men til dette kan jeg svare som følger: Jeg har mang en gang sett folk gå overende på glattisen, bli påkjørt eller lignende og folk bare går videre.................

 

2) Få betalt for å lytte på kanal 16

Til dette kan jeg svare at jeg er rimelig drit lei folk som ikke kan respektere kanal 16.

Daglig misbruk og idiotisk/unødig prat og ikke minst bruk av alle mulige kalleprosedyrer.

Du må gjerne ta betalt for å lytte på kanal 16 - Du får kanskje din "timelønn" av 10% bergningslønn............

 

3) og 4) Heretter skal jeg ta betalt når noen stopper meg på gata for å spørre etter veien eller lurer på hvor mye klokka er.

Gjaldt diskusjonen folk i nød eller ikke - Isen er forholdvis tynn enda så det er dumt å gå på den................

 

Til slutt Lasse

Jeg har mange ganger gjort hva jeg kan for å hjelpe folk (venner, bekjente, ukjente) men å være takknemelig er vist vanskelig - Ikke minst når man trenger hjelp tilbake.

Et eksempel: Hjelp jeg trenger hjelp - Har fått tauet i propellen var det en i andre enden av telefonen som sa en søndag ettermiddag. Han fikk oppgitt pris for dykket inkludert kjøring med privatbil, luftfylling med mer. Men etter endt dykk ville han betale uten diskusjon/pruting - Neida ! I slike tilfeller er det fristende å dykke ned gratis og feste tauet igjen.....

Tenk over den du Lasse

 

 

Videre !

Hvem har sagt at Telenor kan sette opp senderene gratis på offentlig grunn ?

Det er bøndene som eier de fleste områdene i nærheten av hvor folk bor og hvor det er fornuftig å sette opp senderne. Bøndene vet å ta seg betalt, men de kan vel tillate dette gratis - De har jo så mye "jord" allikevel  :cryin: Telenor har jo så mange penger og så flott bygg på Fornebu så de kan jo tilby tjenesten gratis til alle  :eek: Det er jo "gratis" å sette opp en basestasjon inkludert hytte, strøm, utstyr og mast. Til info koster en slik basestasjon i snitt 1 million før man i det hele tatt kan bære opp utstyret eller setter opp masta.

Basestasjonene sitter tett som haggel så her har investeringen vært enorm samt at bonden skal ha årlig leie av grunn og brøyting.........

 

 

Til Svein Hauge  

Tror ikke du vet hvordan dette i det hele tatt gjøres.

En mobil telefon må krysspeiles mellom 3 ulike stasjoner for å finne lokasjonen. Er det flere stasjoner i området blir det enda vasnkeligere å lokalisere enheten.

En basestasjon måler mottatt effekt og forteller telefonen hvor høy effekt denne må sende med. Telefonen blir switchet mellom stasjonene etter best mulig senderforhold som igjen ikke kun avhenger av geografisk avstand, men også interferens - Byggninger, fjell osv.

Det kan derfor være vanskelig å lokalisere telefonen om denne hopper hit og dit.

 

 

Det var alt i denne runden.

 

Eriksen

Link to post
Share on other sites

Til Svein Hauge  

Tror ikke du vet hvordan dette i det hele tatt gjøres.

Nei, jeg vet nok ikke alt jeg heller men det Telenor har sagt i tidligere "peilesaker", f.eks. Baneheia, så er ikke peilingen bedre enn at de kan si at en bestemt telefon er i dekningsområdet til en eller flere bestemte basestasjoner og det gir en sannsynlighet for at aktuell telefon  f.eks. KAN være i Baneheia. Som en annen nevnte tidligere så er dette ikke krysspeiling av den typen som redningsskøytene/kystradiostasjonene kan gjøre på VHF.

 

Går det an, Eriksen, å spørre på hvilket grunnlag du er så skråsikker på dette du skriver?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Du må gjerne bli provosert av mine meninger, men det kan jo tenkes at jeg blir provosert av deg også og at man skal ha alt gratis  

Hvor står det at jeg skal ha alt gratis?

Du strekker strikken vel langt og har falt over bord for lenge siden dersom du oppfatter mine innlegg som at man skal slutte å hjelpe folk i nød -  Selvfølgelig skal man hjelpe folk i nød, men det er ikke det samme som at alle som sitter på teknologi skal hjelpe gratis.

Jeg har ikke oppfattet deg til at man skal slutte å hjelpe folk i nød, men at man må sørge for å ta seg betalt. Når jeg har mobiltelefon, VHF eller andre teknologiske ting sitter jeg jo på teknologi ikke sant? Da må jeg jo få betalt for å ringe etter ambulanse, varsle politi, redingssentral eller lignende på samme måte som Telenor må ha betalt for å bistå i redningsarbeid ikke sant?

Jeg har mang en gang sett folk gå overende på glattisen, bli påkjørt eller lignende og folk bare går videre.................

Det er takket være folk med holdninger som deg det, Eriksen

Få betalt for å lytte på kanal 16

Til dette kan jeg svare at jeg er rimelig drit lei folk som ikke kan respektere kanal 16.

Daglig misbruk og idiotisk/unødig prat og ikke minst bruk av alle mulige kalleprosedyrer.

Hva i all verden har det med saken å gjøre  :smiley: :smiley: :eek:

Resten er unødig å kommentere hr Eriksen for er det noen som har falt overbord i denne tråden er det deg. Du er stadig drittlei av folk som .... Synes jeg har hørt disse tingene før jeg.

Du hadde også en usedvanlig usaklig kommentar i en annen posting her om arbeidsplasser knyttet til Telenor.

 

Tror ikke du har forstått mye av det jeg skrev. Det var ment som eksempler på hvordan hver og en av oss kunne praktisert "Eriksen og Telenorkulturen"

 

Denne diskusjonen er herved avsluttet fra min side.

 

Et forslag til deg:

 

Jeg synes du bør følge din egen overbevisning om at ingen ting skal være gratis, og du bør derfor betale for å poste her på baatplassen. Skal vi si 10 kroner pr. posting med fakturering en gang pr mnd ?

Link to post
Share on other sites

Til Baatguru ! Tydelig at du irriterer deg over å betale for både veiavgift, bompenger, for strømmen og telefonen.

Det er forsåvidt helt sant!  :flag: :flag: I alle fall betale en pris som er langt høyere enn de faktiske kostnadene noe som er tilfelle for bruk av vei og for strømmen!

 

Til Baatguru !

 

At Telenor til tider bruker tvilsomme metoder for å få gamle kunder tilbake kan jeg si meg enig i, men jeg mottar lignende "reklame" fra mange andre aktører også.

Ser du har "netcom" e-mail adresse - Om du er ansatt der kan vel de hjelpe deg med bredbåndtilknytning for eksempel via mobiltelefonen ?

Bredbånd via mobil? Ligger vel litt frem i tid, i alle fall til en OK pris? Jobber IKKE i netcom men har mailadresse der siden de tidligere var MYE billigere enn Telenor på oppringt tilkobling. At de feiret 10 årsjubileum med å legge ned denne tjenesten er en annen sak. Har mobilen min hos netcom og er veldig fornøyd. Laaangt bedre vilkår enn hos alle andre jeg har sjekkte i alle fall.

 

 

Men, men.....Jeg forventer som sagt ikke at Telenor skal drive med veldedighet. Det jeg kritiserer er myndightene som har gitt dem alt for gunstige vilkår. Dersom de prøver å sko seg ved å tjene penger på nødhjelp  er det derimot grovt.

Link to post
Share on other sites

Har ikke giddet å lese alle innleggene her ennu. Men har sett at noen er drittsur på Telenor og andre leverandører av "bredbånd".

Selv benytter jeg meg av en leverandør som gir meg tilgang via "radiosignaler" og jeg deler dette ut til mine naboer via Wlan. Med andre ord.....uten en tråd !!!!!!!!!!!!!!!!

 

Og nesten uten tvil. De er billigst :santcheers:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Har ikke giddet å lese alle innleggene her ennu. Men har sett at noen er drittsur på Telenor og andre leverandører av "bredbånd".

Selv benytter jeg meg av en leverandør som gir meg tilgang via "radiosignaler" og jeg deler dette ut til mine naboer via Wlan. Med andre ord.....uten en tråd !!!!!!!!!!!!!!!!

 

Og nesten uten tvil. De er billigst :santcheers:

Hej Bmo!

 

samme gör vi, 3 naboer som deler Wlan,........bare fördelar

o så kan jag ta med mig 'Laptoppen' intill TV-rommet også  :flag:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

At Telenor er flinke til å suge det de kan av kundene, er utvilsomt. De er ikke noe sosialvesen, business is business! Gikk for et par dager siden tilbake fra ISDN telefoni til vanlig analogt system for å tjene kr.960,- pr. år. For å omprogrammere dette i sentralen tok de kr.990,-! Men det gikk uten problemer på det klokkeslettet som var oppgitt. Og mitt ADSL internett abonement fungerer utmerket, aldri noen problemer. Og prisen, kr.550,- minus 20% borettslagrabatt pr. kvartal for 704 hastighet og ubegrenset overføring er etter min mening ikke så ille. Mobilabonementet har jeg imidlertid hos sense. Var raskt ute da de kom på markedet og fikk en ordning uten månedlig fastavgift. Så bruker jeg ikke mobilen en måned, koster det meg ikke et øre! En må lære å sno seg her i livet uten å irritere seg over alt rundt seg.

 

Lars H. :santcheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og så påstås det at det ikke er lov å ha meninger her på baatplassen. At alle er enige hele tiden og mener akkurat det samme. Lurer på hvor disse er hen når slike tråder som denne tar av?  :wink:

Du sier noe.

Ser iallfall ikke ut til at Eriksen tar sine egne råd særlig alvorlig, noen husker kanskje hans posting for en tid tilbake:

 Diskusjoner med guff i skal man vist holde seg unna her når man ser resultatet

for enkelte deltakere.

 

Eriksen

:wink:
Link to post
Share on other sites

Se hvilken bra diskusjon det ble utav dette. Tenk hvilken kjedelig greie det hadde vært hvis alle hadde vært enige.

 

Nå er jo ikke alt bare sort/hvitt. Det er mange nyanser av grått. Uansett mening, så har jo de fleste en del poenger både for det ene og det andre.

 

                   :smiley:

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg vet nok ikke alt jeg heller men det Telenor har sagt i tidligere "peilesaker", f.eks. Baneheia, så er ikke peilingen bedre enn at de kan si at en bestemt telefon er i dekningsområdet til en eller flere bestemte basestasjoner og det gir en sannsynlighet for at aktuell telefon  f.eks. KAN være i Baneheia. Som en annen nevnte tidligere så er dette ikke krysspeiling av den typen som redningsskøytene/kystradiostasjonene kan gjøre på VHF.

 

Går det an, Eriksen, å spørre på hvilket grunnlag du er så skråsikker på dette du skriver?

Som jeg skrev i mitt innlegg har jeg arbeidet innen drifta i Telenor siden midten av 80 tallet.

Jeg hadde faktisk hovedansvaret når det gjaldt drift, vedlikehold og feilretting på det mobile nettet i et helt fylke - Helt siden NMT systmet.

 

Eriksen

Link to post
Share on other sites

Du må gjerne bli provosert av mine meninger, men det kan jo tenkes at jeg blir provosert av deg også og at man skal ha alt gratis  

Hvor står det at jeg skal ha alt gratis?

Du strekker strikken vel langt og har falt over bord for lenge siden dersom du oppfatter mine innlegg som at man skal slutte å hjelpe folk i nød -  Selvfølgelig skal man hjelpe folk i nød, men det er ikke det samme som at alle som sitter på teknologi skal hjelpe gratis.

Jeg har ikke oppfattet deg til at man skal slutte å hjelpe folk i nød, men at man må sørge for å ta seg betalt. Når jeg har mobiltelefon, VHF eller andre teknologiske ting sitter jeg jo på teknologi ikke sant? Da må jeg jo få betalt for å ringe etter ambulanse, varsle politi, redingssentral eller lignende på samme måte som Telenor må ha betalt for å bistå i redningsarbeid ikke sant?

Jeg har mang en gang sett folk gå overende på glattisen, bli påkjørt eller lignende og folk bare går videre.................

Det er takket være folk med holdninger som deg det, Eriksen

Få betalt for å lytte på kanal 16

Til dette kan jeg svare at jeg er rimelig drit lei folk som ikke kan respektere kanal 16.

Daglig misbruk og idiotisk/unødig prat og ikke minst bruk av alle mulige kalleprosedyrer.

Hva i all verden har det med saken å gjøre  :sailing::blush: :blush:

Resten er unødig å kommentere hr Eriksen for er det noen som har falt overbord i denne tråden er det deg. Du er stadig drittlei av folk som .... Synes jeg har hørt disse tingene før jeg.

Du hadde også en usedvanlig usaklig kommentar i en annen posting her om arbeidsplasser knyttet til Telenor.

 

Tror ikke du har forstått mye av det jeg skrev. Det var ment som eksempler på hvordan hver og en av oss kunne praktisert "Eriksen og Telenorkulturen"

 

Denne diskusjonen er herved avsluttet fra min side.

 

Et forslag til deg:

 

Jeg synes du bør følge din egen overbevisning om at ingen ting skal være gratis, og du bør derfor betale for å poste her på baatplassen. Skal vi si 10 kroner pr. posting med fakturering en gang pr mnd ?

Hvem var usakelig ?

At diskusjonen med deg er avsluttet er herved imøtekommet.

 

Eriksen !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...