Muggebigge Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Da er båten endelig kommet på sjøen etter grundig oppussing av treverket i vinter. Med Epifanes teaklakk ble dette resultatet: Nydelig vil jeg si! Nå er det bare å pusse og polere glassfiberen. Men med hva? Er det noen som kan anbefale poleringsmidler til glassfiber? MB Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ben Sin Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Gratulerer med nydelig båt. Når det gjelder poleringsprodukter vil du få ca 50 anbefalinger. Autosol kommer til å gå igjen. Det er et bra produkt som jeg selv bruker på steder som krever litt rubbing. Ellers har jeg i år brukt Nautic Line polish fra Würth, med påfølgende Hard voks fra samme leverandør. Har for meg gitt et resultat jeg er veldig fornøyd med, og begge produktene var veldig lette å jobbe med. Jeg bruker en poleringsmaskin (også fra Würth) til både polering og voksing. Hard voksen er også veldig grei å påføre for hånd med for eksempel bomullspapir. Lykke til! Ben Sin Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Fy flate den var nydelig. Jeg trodde at båten var helt ny. Kom med årstall, når denne vakre damen ble født. Quote Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Muggebigge Posted June 6, 2007 Author Share Posted June 6, 2007 Denne vakre damen ble født i 1967. Samme år som sin eier :-) Polar 22 med 8-10 hk Albin O21. Takk for kompliment! Jeg synes den er riktig så fin selv også :-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Ja, nydelig. Blir ny trend dette for snekker. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Nå er det bare å pusse og polere glassfiberen. Men med hva? Er det noen som kan anbefale poleringsmidler til glassfiber? MB hun er kjfin......... er skrovet bare skitigt.....bruk Turtle deep lack cleaner.....röd flaske eller Biltema motsv..... er det matt .....autosol eller rubbing.......för hand...(gelcoaten kan vare tynn på sine stellen) Quote S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Flott båt ! Når det gjelder poleringsmiddel så er faktisk ikke merke og type så veldig viktig, men det som er viktig, det er "sealeren" du smører på etter poleringen ! Det heter "gelcoat sealer" ! Det er den som lager dyp-glansen ! På lik linje med high-gloss behandling av bil-lakk ! Denne gjør at poleringen holder seg myel lenger også ! (den skal kun smøres på, ikke poleres, veldig lett å jobbe med) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts