Jump to content

Tørking av spantene på trebåt - hvor lenge før impregnering?


kevin.glover@imr.no

Recommended Posts

Hei,

 

Kvitstein har spanter over-dekk framme i bauen (ellers aluminium rekkverk osv), og dette har tidligere vært malt sammen med kledningen der framme i bauen. Etter anbefaling har jeg skrapet vekk alt maling, og skal la det puste/tørke før det impregneres med 5-10 lag med interpreg før det evt. males opp igjen eller oljes osv.

 

Mitt sprøsmål - hvor lenge skal jeg venter mellom skraping vekk av malingen på spantene og impregnering, og hvor manage lag med impregnering er fornuftig, og hvor lenge venter man mellom inpregnering strøk?

 

Spantene virket veldig ok, og selv om det var litt fuktighet "her og der" (helt helt i overgangene for det mesete) var treverket helt ok og for det meste egentlig strøken alder tatt i betraktning.

 

Hjelp noen?

 

Kevin

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Her kommer det mye ann på hva du skal bruke å impregnere med. Owatrol D1 olje blandet 50/50 med amerikansk terpentin er mye sterkere enn vann slik at dette presses ut under påføringen av olje. Vil da anbefale å olje så raskt som mulig mens porene i treverket er åpne.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...