Jump to content

Modem eller bredbånd?


Ingar

Recommended Posts

Jeg har selv ISDN, men PC'en begynner å gå tregt p.g.a. mye rart som er innstallert. Jeg har re-innstalert noen ganger og det hjelper jo en stund...

 

Selv om PC'en og internett forbindelsen varierer mellom treg og kjempetreg, så kan jeg alltid stole på at baatplassen.no er rask.  :flag: Det er tydelig at den er "lett".

 

Det ser ut som om bredbånd seiler opp som "vinner" i denne pollen. Ikke tolk det som at dere kan legge på mer unødvendig grafikk !

 

Vi skal ikke stoppe utviklingen, men dersom dere gjør noe som øker behovet for store overføringer, så pass på at det er verdt "prisen"

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Jeg har ISDN og sider som VG har jeg omtrent gitt opp. At det skal ta så lang tid hos BM-forumet kan jeg ikke helt skjønne. Er ikke SÅ mye grafikk som skal lastes, men likvel tar det jo et halvt minutt å få opp neste svar når man leser innlegg der.

 

Baatplassen.no derimot er glimmrende!  :flag:

Link to post
Share on other sites

Selv om det ser ut som et stort flertall har berdbånd, håper jeg dere ikke legger opp siden etter det. Husk at blant oss som bor ute i distriktene er det ikke alle som engang har mulighet til å koble seg til bredbånd. Siden fungerer greit for meg som har ISDN, og det er ingen selvfølge lenger, dessverre!

Link to post
Share on other sites

Selv om det ser ut som et stort flertall har berdbånd, håper jeg dere ikke legger opp siden etter det. Husk at blant oss som bor ute i distriktene er det ikke alle som engang har mulighet til å koble seg til bredbånd. Siden fungerer greit for meg som har ISDN, og det er ingen selvfølge lenger, dessverre!

Så lenge det fremdeles er 1/3 som ikke er på bredbånd, må vi innrette oss etter hva som fungerer også for denne gruppen. Uansett er det ingen grunn til å gjøre sidene så tunge at noen sliter med dem. Det er tross alt teksten som er viktigst i denne sammenhengen. :wink: Dessverre ser det ut som stadig flere velger å totalt overse at ikke alle har bredbånd. Uten å nevne navn, så er det vel få eller ingen som slår de ulike avisene når det gjelder å dynge ned sidene med all mulig slags krims krams. For moro skyld sammenlignet jeg størrelsen på forsiden i Åpent forum og forsiden til VG.

 

Åpent forum: 103kb (Og det er etter at antall tråder i går ble øket fra 30 til 50!)

VG: 615kb

 

Selvsagt kommer reklamen i tillegg hos de som lever av dette, men det virker ikke som det er noen grenser for hva som til enhver tid må være med. :wink:

Link to post
Share on other sites

Prøv å holde sidene så små som mulig. En ting er bredbånd, men dette er nå en båtplass og de av oss som ønsker å holde oss oppdatert i ferier har gjerne bare GSM tilgjengelig og det er jo [glow=red,2,300]F R Y K T E L I G[/glow] tregt. Slik sidene er nå går det likevel rimelig greit.

Jeg regner med å bli i samme båt (:smiley:) til sommeren igjen da jeg skal ta i bruk bærbar med Nokia PCMCIA Phone Card. Så det spørs om det ikke ligger ann til ytterligere optimalisering da, for å gjøre sidene enda lettere for tregere oppkoblinger. Og det er vel ingen som blir sure for det, regner jeg med.
Link to post
Share on other sites

Jeg har ISDN og sider som VG har jeg omtrent gitt opp. At det skal ta så lang tid hos BM-forumet kan jeg ikke helt skjønne. Er ikke SÅ mye grafikk som skal lastes, men likvel tar det jo et halvt minutt å få opp neste svar når man leser innlegg der.

 

Baatplassen.no derimot er glimmrende!  :smiley:

bare et lite tips til deg: hvis du har et brannmur program, kan du legge inn og blokkere denne serveren: ”vg.ad.asap-asp.net” (ip: 195.225.3.27) som er reklameserveren til VG, du blir da kvitt mesteparten ev reklamen og VG siden blir lettere å laste :)
Link to post
Share on other sites

bare et lite tips til deg: hvis du har et brannmur program, kan du legge inn og blokkere denne serveren: ”vg.ad.asap-asp.net” (ip: 195.225.3.27) som er reklameserveren til VG, du blir da kvitt mesteparten ev reklamen og VG siden blir lettere å laste :)

Dette er et glimrende tips som alle uten bredbånd (Også de med bredbånd, for den saks skyld) bør merke seg tvert. Her skal dere få videregående 1-varianten av tipset til bph - på et par minutter kan dere ikke bare fjerne reklame fra VG, dere kan fjerne 90% av all reklame, uansett hvor man surfer. Og dette er noe man normalt kan gjøre på alle maskiner, man trenger ikke brannmur. Ikke koster trickset penger! Ikke sinker det PC'n ved at man må ha enda et program som sviver i bakgrunnen! Surfing med trege oppkobling går vesentlig raskere! På kjøpet blir du mer anonym når du surfer ved at du sperrer ute mange av de typiske nettstedene som det rapporteres til når de samler inn info om dine surfevaner slik at de kan sende deg målrettet reklame når du surfer!

 

De som har lyst til å prøve, laster ned og pakker ut denne filen. Anvisninger som enkelt forklarer hva du gjør står i Readme filen som du finner etter at du har åpnet zip filen. Ikke vær redd for å prøve - det skal en del til for at du får gjort noe galt. Og det er ikke så veldig komplisert. Det hele går ut på å erstatte ei fil på PC'n med ei ny.

 

Dette tipset må da være verdt noen :smiley:? Post gjerne en tilbakemelding hvis noen prøver det og finner at ting går raskere. Hvis noen mot all formodning ikke klarer å merke noen forbedring, bes tilbakemelding sendt til havnesjefen i Son, og ikke postet her.

 

De som er nysgjerrige på dette med tuning/tweaking/optimalisering av sin windows, for å få mer ut av eksisterende hardware, finner mye nyttig info på samme sted: x9000. Der står det også mer info om trickset jeg har beskrevet her - på nettsiden er trickset omtalt som XenHosts. Grafikken på siden kan muligens gi inntrykk av at dette ikke er noe seriøst, men jeg kan berolige med at karen som har laget siden virkelig vet hva han driver med.

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg instalert dette fra Batdilla. Er det noe jeg skal lære opp eller legge inn egne linker i denne host filen eller går det av seg selv? Har ikke gjort noe annet enn å kopiere inn selve filen og ser at en del reklame ikke lenger kommer opp

Da er du i mål! Artig å høre fra ihvertfall en som har fulgt rådet :cheers:. Kontrollen på at du er i mål, er at du ser det mangler reklame på steder hvor det normalt ville vært reklame. I noen tilfeller er siden så og si helt rensket for reklame, i andre tilfeller vil det være mindre reklame enn normalt. Forklaringen på dette er følgende:

 

Veldig mange nettsteder som lever helt eller delvis av reklame henter reklamegrafikken fra egne servere som kun har som oppgave å spytte ut reklame. Et eksempel er serveren som finnes på adressen flash.vg.no. Da er det enkelt for oss å ta med en setning i hosts filen som forteller internet programmet vårt at når dette laster ned en side hvor det er instruksjoner om å hente grafikk fra flash.vg.no, ja da skal internet programmet hente reklamen fra IP adressen 127.0.0.1, som vil si din egen maskin, hvis alt er slik det ser ut når Wild Bill sendte windows ut fra snekkerboden. Resultatet blir at internet programmet ikke finner noe som helst. Ups - der kom jeg på en ting :blush:. Da vil du istedet få en feilmelding. Denne går det ann å få vekk ved å redigere en -.dll fil slik at det blir et helt hvitt felt istedenfor feilmelding der reklamen skulle vært, men det vet jeg ikke om jeg vil våge meg på å instruere via nettet. De som er interesserte kan heller sende meg en IM, kan jeg forklare det den veien :flag:.

 

Poenget er at nå og da kjører de forskjellige nettstedene tidsbegrensede kampanjer ifbm ulike tilbud, og da er det et fellestrekk at mange da legger ut reklamen på egen server, istedenfor å hente dette fra den vanlige reklameserveren. Og da legger de det ofte på steder hvor den vanlige grafikken ligger. Dette er da grafikk som vi normalt ønsker skal komme opp - illustrasjoner til reportasjer, menyknapper, o.l. En del 'slurver' også på den måten at de ukonsekvent til enhver tid legger litt på egen reklameserver, og litt sammen med øvrig grafikk. Denne typen reklame er det verre å skjerme seg mot med hosts metoden :nonod:. Men i den store sammenhengen er dette uansett unntakene :smiley:.

 

Men det man ofte kan gjøre, spesielt ifbm nettsteder man ofte bruker, er å forske litt på reklamen som ikke stoppes av løsningen man laster ned fra nettstedet jeg tipset om lengre opp. Dette er tross alt en løsning som er laget og vedlikeholdt av en person som ikke er norsk, så man skal ikke forvente at dekningen er så bra som den kunne vært, sett med norske øyne. Hmm - skal jeg våge meg på å prøve å forklare hvordan man gjør dette da? OK.

 

Poenget er at skal man enklest stoppe reklamen uten at det får bivirkninger i form av at grafikk man ønsker skal være med forsvinner, må grafikken til reklamen komme fra en server som heter noe i retning av ads.nettsted.no. "Ads" kan hete hva som helst, men poenget er at vi ønsker at alt som begynner med nettsted.no skal få lov til å vises, samme hva som står etter nettsted.no. Men hentes grafikken fra noe som har et eller annet foran nettsted.no og grafikken det gjelder er reklame, da kan man trygt prøve å stenge denne ute og se om det får bivirkninger man ikke ønsker. Uansett tar det bare et par minutter å prøve ut, fra man har isolert en mistenkt adresse, til man eventuelt ser at også annen grafikk hentes fra samme server og til man har fjernet tillegget i fra hosts filen igjen.

 

Altså - fysst lyt vi ha ein chalohhtlauk. Åsså nå' rume :crazy:. OK - skal ikke ta det på Brimi-mål. Ser du et mistenkt reklameobjekt som ikke blir sperret ute av hosts filen du la inn tidligere, høyreklikk på reklamen, i menyen som kommer opp velger du Properties/Egenskaper. I vinduet som kommer opp ser du i feltet Address/Adresse (URL). Hvis vinduet forteller deg i dette feltet noe som ligner på ads.nettsted.no, eller en annen kryptisk variant som fr4.nettsted.no, da har du ofte fått napp. Da er det bare å snøre inn, som vil si å merke seg den delen av adressen som beskriver topp-domenet. Ahh - jeg visste jeg skulle ikke begitt meg ut på dette. Eksempel: fr4.nettsted.no/camp1/img_23.jpg - i dette eksemplet er toppdomenet alt som står før den første '/'. Uten å bli altfor teknisk, tror jeg vi kan si det så enkelt at alt som står før den første '/' er toppdomenet.

 

Altså - vi har et toppdomene som vi vil prøve å sperre ute. Da finner vi igjen hosts filen som vi la inn tidligere. Denne åpner vi i en tekst editor. I utgangspunktet er det samme hva slags tekstbehandler vi åpner filen i (Best er Notepad, men også Wordpad eller Word duger), så lenge vi passer på at filen blir lagret som ren tekst og at den ikke får noen endelser etter 'hosts' når vi lagrer den etter at endringer er lagt til. F.eks. Word insisterer på å kalle filene sine filnavn.doc hvis vi selv ikke passer på å velge et annet format når filen lagres.

 

For oversikten sin del, kan det være greit å legge til egne tillegg helt først i filen, slik at det senere er enkelt å finne igjen alle egne tillegg og ta med disse over i en nyere versjon av hosts filen. Det er mange som bruker denne metoden for å sperre for reklame og slike oppdaterte filer kan man stadig vekk laste ned fra ulike steder. Problemet er at ofte mangler mindre kjente norske reklameservere - server man ofte legger til selv etter hvert.

 

Altså - vi har filen oppe i en tekstbehandler og vi legger til, fortrinnsvis øverst i filen:

127.0.0.1    ads.nettsted.no

eller

127.0.0.1    fr4.nettsted.no

 

Så lagrer vi filen. Hvis vi mislykkes her, skjer det ikke noe annet enn at tillegget vårt ikke trer i kraft. Så her er det bare å prøve seg fram. Men for å lykkes:

 

1) Pass på å lagre filen som ren tekst

2) Pass på at teksteditoren ikke slenger på en eller annen endelse på filen - f.eks. .doc, .txt eller noe annet. Av og til er det ikke til å unngå, og da må man til med Windows Explorer/Utforsker, finne igjen filen og fjerne endelsen på filen slik at den heter hosts og ikke hosts.doc. Da får man selvsagt den vanlige advarselen om at dette bør man holde kleptopølsene unna, men i dette tilfellet er det bare å overse advarselen.

 

Noen ganger er det fin makrell man drar inn, andre ganger er det rotten vedderbukk, som vi sier hos oss, og da er det bare å bite i det sure eplet og ta vekk det man la inn :boxing::nonod:.

 

Hmm - lurer på om ikke dette er såpass at de fleste burde få det til. Hvis ikke, har havnesjefen i Son telefonvakt noen timer utover :yesnod:.

 

Et siste lite, men viktig poeng, det er ikke lenger så enkelt at alt som ser ut som vanlig grafikk er vanlig grafikk. Istedenfor å være en vanlig fil man kan skalte å vralte med som man vil, kan en annonse f.eks. være laget i Flash. Og da blir det mer kompleks. Da må man se på kildekoden for selve siden for å finne ut hvilken servere man skal kicke out. Heldigvis er dette unntakene foreløpig. Det kan vi heller komme tilbake til mot høsten når vi treffes igjen på videregående 1. Men jeg kan røpe så mye som at det er ikke værre enn at man høyreklikker på selve websiden (Pass på at du ikke peker på noe grafikk når du klikker), velg så View Source/Se kilde (Usikker på det norske uttrykket). Så er det å studere html til man mener å ha funnet adressen som f.eks. Flash lastes fra og følge pkt 1) og 2).

 

En ting til: Du vet vel at når du f.eks. surfer via mobil er det mest effektive mht hastighet å sette opp internet programmet slik at ikke noe grafikk eller multimedia lastes ned? Og når man så ser f.eks. et foto i en reportasje som man vil laste ned, så høyreklikker man på stedet hvor bildet normalt skulle vært og velger View Picture/Vis bilde (På tynn grunn her, bare gjetter meg til hva det kanskje heter). Hvis noen ønsker forklaring på hvordan man setter opp internet programmet slik at ikke bilder lastes i utgangspunktet, så post et ønske i denne tråden, så skal jeg undersøke hva havnesjefen kunne tenke seg å bidra med. :flag:

 

Til slutt: Hvis noen lurer på hvorfor jeg gnåler med dette og forklarer dette så innstendig, - dere vet ikke hvor mye tid dere kaster bort på venting før dere har opplevd forskjellen! Det gjelder både bredbånd og smalbånd.

 

Happy reklame hunting! Enda en ting: Hvilke mye brukt norsk nettsted spyr ut mest reklame som ikke er dekket av hosts filen slik vi laster den ned fra linken jeg postet :flag:? Riktig svar av minst 10 svar belønnes med et PCMCIA 56K analog modem som undertegnede personlig donerer, fritt tilsendt. Selvsagt i samråd med havnesjefen i Son. :wink:

 

(For de som er avanserte: Man kan speede opp aksessen til ofte brukte nettsteder ved å legge inn IP adressen og domenenavnet i hosts filen.. F.eks. "213.236.237.173    baatplassen.no" gjør at maskinen din slipper og ut på nettet for å finne ut at alle sidene på baatplassen hentes fra domenet baatplassen.no. IP adressen til et nettsted finner man ved å gå til DOS og skrive "ping domenenavn.no") :cool:

Link to post
Share on other sites

Meget bra Batdilla.

Selv bruker jeg et program som heter Proxomitron. Det er i særklasse fantastisk. Den gjør bruk av hostfila. I tillegg analyserer den html-koden og filtrerer det du måtte ønske. En mengde standard filtre er inkludert. I tillegg kan man lage sine egne hvis man kan litt generell html.

 

Programmet er kåret til et av de 16 beste freeware programmer på nettet uansett klasse.

 

Det aller beste er at filtreringen lurer browseren til ikke å laste ned mer enn det den blir bedt om. Resultatet er at en side son VG kan bli halvert. Det går dermed å nedlaste på halvparten av tiden og samtidig forsvinner det meste av reklamen, men ikke de bilder man ønsker å beholde.

 

Programmet er så bra at det undergraver alle forsøk på å kunne leve av en reklamefinansiert web-tjeneste. Synd for noen, bra for andre.

 

Det krever at man setter opp web-leseren til å bruke en lokal proxy eiet av Proxomitron. Lan-innstillinger settes til å peke på 127.0.0.1 port 8080.  (for bredbåndsbrukere) Utover det går selve installasjonen automatisk.

 

En perle av et program. Dønn stabilt, tar lite ressurser og har egne fan-klubber på nettet. Søk etter Proxomitron på Google. Det kan lastes ned fra et utall steder. Ordet Porxomitron gir 100.000 treff. Proxomitron download gir deg alt du trenger.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

bare et lite tips til deg: hvis du har et brannmur program, kan du legge inn og blokkere denne serveren: ”vg.ad.asap-asp.net” (ip: 195.225.3.27) som er reklameserveren til VG, du blir da kvitt mesteparten ev reklamen og VG siden blir lettere å laste :)

 

Takker så mye for et genialt tips!!!

Nå går det an å lese VG uten alt den søppel-reklamen...

 

:headbang:

Link to post
Share on other sites

Jeg har ISDN og sider som VG har jeg omtrent gitt opp. At det skal ta så lang tid hos BM-forumet kan jeg ikke helt skjønne. Er ikke SÅ mye grafikk som skal lastes, men likvel tar det jo et halvt minutt å få opp neste svar når man leser innlegg der.

 

Baatplassen.no derimot er glimmrende!  :headbang:

Sorry, men her er det stikk motsatt!! Å oppdatere en side her, tar enkelte ganger over 1 - ett - minutt!! Litt raskere er enkelte Webmailservere. BM er mange ganger raskere (!) og raskest er f.eks. slike som http://www.baatmotor.com/ samt egen hjemmeside, og f.eks.: http://www.hardy-owner.org.uk/forum/index.htm (Har Northon inne).

Måtte få "Pjolter" til å legge inn 3 poster i erfaringsdatabasen for meg, fordi det gikk så UHYGGELIG TREGT her.... Tror ikke det har noe å gjøre med at jeg kjører Mac... Kjører trådløs bredbånd, 8-10 ganger raskere enn ISDN.

Link to post
Share on other sites

Sorry, men her er det stikk motsatt!! Å oppdatere en side her, tar enkelte ganger over 1 - ett - minutt!!

Hvis dette er et konstant problem høres det rart ut. Vi har hatt noen server-problemer tidligere, men alt er i orden nå.

 

Man kan sjekke nedlastingstid etc her: http://www.websiteoptimization.com/services/analyze

 

Å laste ned index-siden for åpent forum målte jeg nå til 8.00sek, BM forumet tok 7.62.

 

Da må man også ha i tankene at vår index-side inneholder mye mer informasjon.

Link to post
Share on other sites

Sorry, men her er det stikk motsatt!! Å oppdatere en side her, tar enkelte ganger over 1 - ett - minutt!! Litt raskere er enkelte Webmailservere. BM er mange ganger raskere (!) og raskest er f.eks. slike som http://www.baatmotor.com/ samt egen hjemmeside, og f.eks.: http://www.hardy-owner.org.uk/forum/index.htm (Har Northon inne).

Måtte få "Pjolter" til å legge inn 3 poster i erfaringsdatabasen for meg, fordi det gikk så UHYGGELIG TREGT her.... Tror ikke det har noe å gjøre med at jeg kjører Mac... Kjører trådløs bredbånd, 8-10 ganger raskere enn ISDN.

:confused::headbang:

 

merkelig....Hos meg er det altså helt omvendt. Lynraskt på baatplasse.no og uutholdelig hos BM.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I forbindelse med å vurdere størrelse på sider etc. kunne det vært intr. for oss å vite mer om hvordan dere brukere er oppkoblet på internett.  :lol:

Nå har det skjedd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :sad: :sad: :lol:

 

Bredbånd har kommet til bygds, og idag fikk

jeg bestilt dette brede båndet!!! :newyearcheers:

 

Nå blir det liv i data`n igjen...

 

:sad::lol: :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Nå har det skjedd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flag: :flag: :flag: :flag: :flag: Bredbånd har kommet til bygds, og idag fikk jeg bestilt dette brede båndet!!! :newyearcheers::cool: :cool: :cool: :cool:

Hei vilhaBayliner! Gratulere!

Det samme sa jeg da Telenor endelig fikk "ut finger'n" her i området! Nå, 2 mnd etter at jeg har "fått" bredbånd, så er jeg blitt litt spakere -

:nonod: Det er ikke gull, alt som glitrer, og det er ikke "kjapt" alt som heter ADSL!!!!  :smash:

Det gikk 12 dager så fikk jeg en mail fra

Telenor Kundeservice <05000@telenor.com>

"Din månedlig tildelte mengde for nedlastning er nå brukt opp.":lol:

Du kan trygt surfe videre med 64 kbps (ISDN-hastighet) resten av måneden, uten at det koster deg noe ekstra......

   :lol: ... så, halparten av tiden surfer jeg med samme hastighet (ISDN) som jeg hadde før!!!! :sleep:  :sleep:  :sleep:

Håper at du har en annen ISP enn TeleNor! :yesnod:

 

Hilsen,

én som føler seg snytt! :lol:

 

P.S.:  :discuss har sagt opp både fasttelefon og mobiltelefon, fra Telenor, og gått over til Tele2 ..ADSL har jeg desverre bundet meg for 12 Mnd!!!  :lol:  :headbang:  :headbang:

Link to post
Share on other sites

:lol::yesnod: Veldig glad for at jeg bor i et område som ikke foreløpig har kommet inn i dette "hva det kalles"

Leste i lokalavisen om det samme som du delvis opplevde Walter S. " I dette område så må bedrifter ha førkjørsrett"  :headbang:og dermed satt vanlige kunder med ADSL abonement,  men med tempo som vanlig analogt modem. :sleep: :sleep:

Det var jo en diskusjon på TV om dette hvor det ble henvist til Sverige hvor dette var et delvis "statlig" oppgave å gi folk hvorsomhelst samme mulighet til nettet. :lol: (Rett meg Gunga Din)

I Norge var dette en oppgave  :headbang:"staten skulle se" :headbang: på, selvsagt mest interresant i områder med høy tetthet av mennesker for de som skal bygge ut.

Link to post
Share on other sites

 

Det gikk 12 dager så fikk jeg en mail fra

Telenor Kundeservice <05000@telenor.com>

"Din månedlig tildelte mengde for nedlastning er nå brukt opp.":cool:

Du kan trygt surfe videre med 64 kbps (ISDN-hastighet) resten av måneden, uten at det koster deg noe ekstra......

   :cool: ... så, halparten av tiden surfer jeg med samme hastighet (ISDN) som jeg hadde før!!!! :yesnod:  :sleep:  :sleep:

Håper at du har en annen ISP enn TeleNor! :lol:

 

 

Ja, jeg så dette problemet, og bestilte 10 gb pr mnd for kr 399,- dessverre hos sTjelenor

men det var ingen andre som tilbyr bredbånd her hos meg :lol::headbang: :headbang:

Får prøve å leve med det :sleep::smash::nonod::cool:

Link to post
Share on other sites

Det gikk 12 dager så fikk jeg en mail fra

Telenor Kundeservice <05000@telenor.com>

"Din månedlig tildelte mengde for nedlastning er nå brukt opp.":cool:

Du kan trygt surfe videre med 64 kbps (ISDN-hastighet) resten av måneden, uten at det koster deg noe ekstra......

   :cool: ... så, halparten av tiden surfer jeg med samme hastighet (ISDN) som jeg hadde før!!!! :yesnod:  :sleep:  :sleep:

Håper at du har en annen ISP enn TeleNor! :lol:

 

 

Ja, jeg så dette problemet, og bestilte 10 gb pr mnd for kr 399,- dessverre hos sTjelenor

men det var ingen andre som tilbyr bredbånd her hos meg :lol::headbang: :headbang:

Får prøve å leve med det :sleep::smash::nonod::cool:

Hei, har dere undersøkt om dere kan få ADSL Alpha fra NGT ? Det er en tjeneste som de leverer uten begrensning over Telenor linjer og sentraler (leveres kun der NGT ikke har egne sentraler).  Mer info her

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...