Jump to content

Modem eller bredbånd?


Ingar

Recommended Posts

Du glemte en ting Ingar.

Ønsker man seg vekk fra en monopolsituasjon og i stedet ønsker et marked med konkurranse, prispress, raskere utbygging og flere tjenester, velger man ikke en aktør som er mest opptatt av å tviholde på gamle rettigheter og å aldri sette ned prisen før man tvinges til det.

Godt poeng, dette er selvsagt den viktigste grunnen til å velge noe annet... :smiley:

Selv har jeg vært Tele2 kunde fra dag 1, og det er en befrielse at man nå endelig slipper å motta  noe regning direkte fra Telenor.....  :sad:

 

Ang Dillas kommentar om at telenor gir bedre ytelse enn avtalt så gjelder det konkurrentene også, iallfall ut fra min erfaring.

Link to post
Share on other sites

Har noen greie på trådløst system, med det mener jeg å si, jeg har kjøpt trådløs PC og trådløs router, men har ofte problemer med at den trådløse PC'en ikke vil på internett :smiley:

Mens min stasjonære vil på nett?

Noen ganger når den trådløse går på nett, er den treg, andre ganger like rask som den stasjonære:::

 

Har prøvd å skifte router(D-link DI614+), men med samme resultat. Har jeg gjort noe galt i oppsettet, eller er der noen som har erfaring med dette? Gode råd mottas med takk :sad:

Link to post
Share on other sites

Nei, du har jo et poeng der. Jeg var visst litt uklar. Det som er fritt er at du kan laste ned så mye du vil i perioden fra 01:00 til 09:00, uten at du "spiser" av den vanlige kvoten.

 

Men det skjønte du vel?  :sad:

Ok, skjønte og skjønte hehe.

Hadde det ikke vært mer realt av Telenor og hatt fri nedlasting mellom 09,00 til 01,00??

Må bare si at jeg er lykkelig for at jeg ikke har noe med Telenor og gjøre.

Min leverandør går heller ikke gjennom Telenors nett!

 

Jeg betaler litt dyrt kanskje, 499 pr.mnd. Men jeg har ingen begrensninger!

Båndbredde nedlasting 768 kbps og 256 kbps opplasting!

Link to post
Share on other sites

Har noen greie på trådløst system, med det mener jeg å si, jeg har kjøpt trådløs PC og trådløs router, men har ofte problemer med at den trådløse PC'en ikke vil på internett :cool:

Mens min stasjonære vil på nett?

Noen ganger når den trådløse går på nett, er den treg, andre ganger like rask som den stasjonære:::

 

Har prøvd å skifte router(D-link DI614+), men med samme resultat.

Kjente feil.

D-Link DI614+ kommer i 2 versjoner. Det eneste de har felles er navnet og produsenten. Den ene er noe av det største drit som er laget, den andre er en stor middelmådighet. Hvem av dem du har? Ikke godt å si. Har den 2 antenner, er det den største driten, er det en antenne, er det middelmådigheten.

 

Innmaten er totalt forskjellig og firmvaren er totalt forskjellig. Ikke er de spesielt billige heller.

 

Er man på jakt etter en billig brannmur/switch trådløs eller vanlig, så kjøp SMC Barricade. Den er billig, ser billig ut og har en kjip liten plastboks som innpakning. Men skinnet bedrar. Den har 3 års garanti, meget god software og menysystem. Virkelig støtte for DoS og Stateful Packet Inspection. Du kan gjøre alt du forventer av en dyr brannmur med unntak av at den ikke har innebygget VPN-server funksjonalitet (bare VPN-pass-trough)

 

Og selvfølgelig logger den alle tullingene som vil bryte seg inn hos deg. Både i logg og som SMTP-alarm direkte til din postkasse, avhengig av hva du ønsker og alvorlighetsgrad. For foreldre som vil ha et visst minimum av kontroll, kan man sette opp hvem som får lov til å bruke nett til hvilke dager og klokkeslett, hvor de ikke får surfe og hva som skal blokkes. Full mamma-kontroll med andre ord.

 

Og prisen? Drøye 400 kroner med moms sånn omtrent. Litt dyrere med trådløst. Billig beskyttelse. Bare i dag har jeg hatt 30 innbruddsforsøk på ørten porter. Har man bredbånd, er man fritt vilt. Da er det greit å se hvor de kommer fra, hva de har prøvd seg på og om det bare er tilfeldig portscanning eller mer pågående sjeler som prøver seg. Spesielt hvis du allerede har åpnet for visse porter/tjenester.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...