Jump to content

Båtplassvannviddet fortsetter.....


Marna

Recommended Posts

Vi har det også slik, jeg får tilbake det jeg har betalt når jeg selger min plass men neste mann som kjøper den må kanskje betale mer etter en enkel indexregulering. Hos oss er det båtforeningen som disponerer alle båtplassene og selv om jeg eier en bestemt båtplass er det i praksis bare en andel i havna slik at båten min godt kan beordres til en annens plass. Om jeg i en periode ikke har båt blir min plass leid ut til inntekt for foreningen. På denne måten utnyttes båthavna maksimalt.

Hei

Vi driver etter det samme konseptet, men hos oss er båtforeningen og båtforeningens andelslag to forskjellige organisajoner.

Medlemskap i båtforeningen, som er en betingelse for å få en andel i andelslaget er personlig og ikke arvbart.

Det er derimot andelen i andelslaget. Dette medføre en del misforståelser for barnebarn som tror de har arvet bestefars ansinitet

med medlemskap i båtforeningen.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Der hvor private arealer tas til anvendelse må selvfølgelig markedskreftene råde.
Det er nok ingen selvfølge. Her i Søgne kommune må private utbyggere akseptere klausuler for å få lov til å bygge ut.

Den havna hvor jeg har båten ligger på privat grunn og er i sin helhet betalt av andelshaverne. Likevel gjelder ventelister og fastpris hvis man skal selge eller leie ut. Resultatet er tilnærmet null omsetning av plasser.

På toppen av det hele har det vært rot med ventelistene, folk som har meldt seg på har ikke blitt registrert. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Vi har i prinsippet samme opplegg som Pjolter og SveinHa. Du setter deg på venteliste og står der til du får tildelt en plass. Denne koster fra kr 5.000 til max 8.500 i innskudd (3,5 meter med gangbar bom på en side og vanlig bom på den andre). Dersom du sier opp plassen får du det samme innskuddet tilbake, og foreningen går til neste mann på ventelista som betaler det samme innskuddet. Vi har kun 152 plasser, men bytter allikevel ut mellom 5 og 10 plasser hvert år, så noe sirkulasjon er det da.

På de minste plassene (2,5 meter) er det nesten ikke ventetid i det hele tatt. Og er du først inne så kan du sette deg på bytteliste til større plass etter to år.

Akkurat dette siste systemet med byttelistene funderer vi endel på hvordan vi skal håndtere, da en virkelig snik faktisk kan spekulere i dette. På den annen side - med en så liten forening så kjenner vi etterhvert folk, og kan vel ikke si at dette har representert noe stort problem.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Jeg ligger i privat båthavn.

 

Priser

 

10000 pr breddemeter som avskrives linjert over 10år

1000 pr breddemeter i leie. Justeres etter Konsumprisindeks.

 

Vil tro at etter 10 årkommer en ny innbetaling. Da er det vel tid for å skifte store deler igjen.

 

Dette er greie priser. Men for man tilbud å kjøpe, bør det altid vurderes nøye.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Jeg har selvfølgelig intet i mot at denne "person" får noe tilsnakk, tvert derimot!

 

Her bruker du den nedlatende holdningen som jeg har sett før . Bare for ordens skyld kan jeg opplyse at jeg ikke har fått noe tilsnakk. Det bør et par andre ta til etterrettning også som føler de kan skrive hva som helst av personlige påstander.Du har ingen rett til å opptre som et privat Skipsraad og komme med anbefalinger Mouche . Gode selskap har ofte lett for å gi seg selv utvidet myndighet, så det er sagt :cryin:

Link to post
Share on other sites

(-- reference to evil site removed --)

 

Jeg nedlater meg til å komme med følgende to forslag:

 

1. stopp her og nå

 

eller

 

2. send meg, nok en, IM og se om du sånn kan fremprovosere en videre dialog med meg der da jeg ikke tror at noen er særlig interessert i at denne "dialog" skal fortsette her på forumet!

 

Mouche

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Nå forsøker du å fortelle at jeg sender et hopetall Im'er ,noe som er helt feil. Kun 1 IM. Jeg prøver bare å fortelle at du i all din naivitet ( som du liker å bruke om deg selv) bruker flere nick, noe jeg klarer å lese meg til. Og i all din naivitet bruker du ditt egen navn i ett av dem. Det blir derfor veldig feil å antyde at jeg på noen måte avslører noe som helst. Når man har flere nick her og der, må man ha god hukommelse Mouche. Ingen flere kommentarer fra min side.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...