Jump to content

Garmin GPSMap 420S kartplotter, erfaringer?

VO`n

Recommended Posts

gar-gpsmap420.jpg

GPSMAP 420S

4" Dagslysfarge kartplotter/Ekkolodd

* Skjerm: 6,5x8,1cm, 240x320 pkt

* Nord opp/Kurs opp

* Båtposisjon nede i skjerm

* Veipunker/ruter/sporl.: nesten uendelig.

* CANet for tilkobling av kompatible plottere

* Alarmer: anker/ankomst/kurs -alarm

* Egnos klar: ja

* Spenning: 12-24V

* Vanntett: ja

* 500W RMS utgangseffekt, 50/200kHz

* Maks dybde ca 450m

* Fysiske mål(BxHxD):14,6x12,7x7,4cm

* Norsk meny og manual

Denne er til salgs for 4990,- kroner på www.seatronic.no

Det står max dybde 450m, mulig å koble til egen giver eller et ekkolodd ?

Noen som har erfaring med denne plotteren ?

Noen som vil komme med erfaringer av andre plottere til rundt 5000,- kroner ?

Vil ha en plotter som er enkel å bruke og "meny som er å forstå"

Kommentar fra moderator:

Emnetittelen er endret, var opprinnelig Kartplotter.

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette

Jeg kjøpte en Northstar 5507 i fra boatersland.com. Det er denne.

Vi var to som bestillte sammen og endte opp i 4335 kroner pr snute for den. Det var med frakt, moms og fortollingsgebyr på 120 kroner. Er du alene om frakten kommer i 4850 kroner.

Har kjørt med den i noen dager nå og den fungerer utrolig bra, henger i hvert fall med opp i 37 knop som er maks for min båt. Skjermen er også utrolig bra!

Plotteren koster 9000 her i norge men heter da Navman 557, forskjellen er navnet og du slipper de homoblå knappene på navman plotteren...

Jeg monterte 420 for noen uker siden og er veldig godt fornøyd. Ja, skjermen er liten, men det er hva du kan forvente til den prisen. Den lille skjermstørrelsen gjør det vanskelig å ha oversikt, dermed blir det mye zooming ut og inn hvis ruta ikke er planlagt med waypoints på forhånd. Derfor prøver jeg helst å få tegnet opp før jeg reiser og så zoome inn nærme nok til å få med alle detaljer mens jeg kjører.

Ellers henger den raskt med i høy fart, menyen er enkel, kartene har all mulig info om havner, bensin, restauranter, osv.

Jeg har ikke 420s så har ikke erfaring med ekkolodd-delen.

Denne ble i hvert fall mitt valg tatt pris, plassering, og brukervennlighet med i betraktning.

• 11 måneder senere...

Fikk på tirsdag heim min nye Garmin 420 :smiley: , sporenstreks i båten og monterte, og begynne å surfe gjennom menyene, tok også med eit kort med noen ruter på som var lagd i MapSource, satte kortet i plotteren og importerte, men ingenting å finne i ruter på gps etterpå :headbang: , er det noen som har erfaring med å flytte ruter over fra MapSource til 420?

Min MapSource er versjon 6.9.2 og GPSMap420 har versjon 3.2

Redigert av Leidulf (see edit history)

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...