Honduras Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Skal ha det på plastbåten jeg også Ja for på trebåten holder vel meterstokken fortsatt for å finne hvor "bunnen" er ? Husk du har lovet oss sjøsetting av Bastarden i Mai -08 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
M/S Bastard Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Flytter over loddet senere Lovet noe i Mai 08, sikker på at det ikke var Mai 80 Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Ikke prøv deg Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Må ha vært sinnsforvirret om jeg lovet noe sånt Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Dette er noe av det verste jeg har hørt! Du må for all del ikke bli for opptatt av "yoghurtbegeret" (som du selv sa) ditt, men konsentrere deg om trebåten! Så nå er det bare en løsning; UT Å JOBB! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2008 Er mørkt ute nå, dessuten leser jeg til båtførerprøven Kaldt er det ute og, snø kom det såvidt noe av i dag også Nei, må bli litt varmere først Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 8.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2008 Nytter ikke med unnskyldninger her. Men det er flott at du vil ta båtførerprøven (det vil jeg også) men når det er gjort, så må du ut å jobbe.... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 5.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Har idag laget kasse bak i motorbrønnen slik at jeg kan ha bensin tanken stående der (kasse for å kunne låsen den) Dette da benken bak som tanken sto tar veldig mye plass. Nå lager jeg en benk der som er cirka 30 cm dyp med mulighet for å slå opp ytterlige 30 cm hvis noen skal sitte der bak. Alt dette da det ble trangt å stå bak og fiske grunnet den eksisterende benken. Slik det ble nå fikk jeg 35-40cm ekstra dørkplass bak der. Ble jo reina 18 fotingen dette. Skal se om jeg får tatt noen bilder i morgen, ble jo en smule harr men med den braketten min er det jo så harry allikevel. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Fjordrafting Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Hei Har en metode for åfeste denne hardtoppen din til båten, hvis du ikke har gjort det enda. Den er den samme som vi bruker til å feste seter i raftingbåter, det er ikke skruene som gjør jobben alene der. 1. først så plasserer man delen man skal feste der man vil ha den. 2. Borr alle hull ferdige, for skruer og andre ting. 3. marker rundt kanten av hardtopp utvendig og innvendig. Legg på maskeringstape. 4. slip vekk gelcoat på kontakt flatene mellom de 2 båttdelene. 5. rens vekk slipestøv, fett etc. med aceton, MEK eller lignende. 6. Legg på rikelig med Sika 292 7. skru ned alle skruene så hardt som råd er, uten at de glipper. 8. fjern overflødig sika 9. la herde i fred i minst 48 timer. 10.Fjern maskeringstapen. Når dette er gjort, så burde det gå ann å løfte båten etter hard toppen. selv etter at skruene er tatt ut. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Jon-Kåre Svart 6.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Har allerede festet den med popnagler så vil tiden vise hvor godt dette holder, Metoden din virker super den så jeg får se hvis dette ikke holder. Er jo endel arbeid å gjøre dette men forstår jeg deg riktig så skal ikke hardtoppen av men fuges i overgangen? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Fjordrafting Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Har allerede festet den med popnagler så vil tiden vise hvor godt dette holder, Metoden din virker super den så jeg får se hvis dette ikke holder. Er jo endel arbeid å gjøre dette men forstår jeg deg riktig så skal ikke hardtoppen av men fuges i overgangen? Du må nok smøre sika på hele kontaktflata mellom hardtopp og resten av båten. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
-Matros- Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Har du bilder av arbeidet du har gjort bak i båten? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Jon-Kåre Svart 7.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Har ikke tatt enda men på torsdag er "verktøy" kassen som bensintanken skal stå i ferdig malt og da skal jeg ta bilder og legge inn så snart dette er montert. Blir litt harry dette men det gjørde susen når det gjelder den innvendige plassen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
beauty of aqua Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 her virker det som du virkelig har gjort ett godkjøp jon-kåre! de gamle merceryene er jo kjent for å gå og gå Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Jon-Kåre Svart 7.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Nja det kan du si men akkurat nå så er jeg ikke sikker for se når jeg setter ut igjen, feilen jeg hadde forsvant etter at jeg tok opp båten. Manglet spenning til ene pluggen men da jeg skulle sjekke på ny på land var der spenning. Dette står det mere om i tråden manglende turtall på mercury Ingen kommentarer angående utseende båtgaaal Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
beauty of aqua Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 hmmm utsende messig... hva skal jeg si...har en bella 620,intersessert i å bytte? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Jon-Kåre Svart 7.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Eneste frunnen til det måtte være at den sikkert slår mindre i bølgene Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 8.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 (redigert) Her er noen bilder av tank flyttingen. Et lite låsbart rom er bevart da hydraulikk pumpen til motor brakketen står her + at det er greit å ha plass til olje etc. Bensin tanken nedi "verktøy kassa med ledninger for strømm og oljeslanger liggende over, og ja jeg kan ta ut tanken Det som er igjen av benken før utvidelse til sitte gruppe Bjelke for sitte puten og sofa ferdig pålagt Motor og tank sett fra siden, ble ikke den store harry faktoren som jeg hadde trodd, men litt ok Og tilslutt "ny" hjelpe motor og brakett montert som erstatning for den som ble stjålet Ble faktisk ikke mere en 25 cm større plass på lengden ut av dette men tro meg det virker som natt og dag plassmessig der bak Redigert 8.April.2008 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
-Matros- Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Synest det så bra ut dette her Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
beauty of aqua Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 ja,dette var jo ett skikkelig sjakktrekk! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Jon-Kåre Svart 8.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Målte litt på feil plass da jeg kun fikk 25 cm det riktige er 32cm, hvis man ser på bildet som viser drageren for å legge puten på så har jeg glemt å fjerne "spikerslaget" som front platen på benken var festet i. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 10.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Ekkolodd montert. Klart og fint bilde selv i 24 knop Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 10.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Motoren var bedre men ikke topp, fikk vel 4200 omdreininger og skal vel ha 5400-5600 på fulle guffer. Kan det være at det er sprekk i ein coil og at dette har tørket opp mens båten sto på land og at denne ikke fungerer optimalt slik at det blir feil på tenningen. Håper jeg får de nye pluggledningene imorgen slik at jeg eventuelt kan utelukke disse. Ellers ble jeg plutselig fri for strøm og lette vel og lenge med min kompetanse uten å finne noe, da jeg tilslutt ga opp og skulle sette på motordekslet ropte pojken: Der rørte vindusviskeren seg. Feil var at jeg hadde gitt for lite slakk på ledningen fra motoren og til hvedstrømbryteren slik at jeg ved sving hadde dratt denne ut av kabelskoen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 11.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 Rimelig fornøy med "forlengelsen" idag da jeg lastet inn veggplater som jeg skal ha med ut til skålvær, akkurat plass på lengden. Etter lasting var det bare å legge på sofaen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 Skulle nesten hatt deg en liten lekter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.