Jump to content

Kartproblemer ved Jomfruland


Guest Donnis

Recommended Posts

Omtrent til venstre for navnet "Sandbakken" på dette utsnittet?

 

Ja, det er da tatt ut fra "husken". Så eksakt blir det ikke.

 

Av kartutsnittet ser det ikke ut til at det skal ligge noen el-kabler i dette området. Blir litt i tvil når jeg ser på kartet om det kan være at området ligger litt lenger mot nord. Kan ikke utelukke det. Grunnen til at jeg spekulerer i dette, er jo at jeg ser den røde siksakklinjen på kartet i dette området som jeg går ut ifra viser strømkabler. Kan jeg huske feil? Skal virkelig være mer bevisst på dette ved første tur til jomfruland med båten. Et naturlig spørsmål her blir om strømkabler kan slå ut elektronikke på denne måten. Har noen opplevd dette?

Link to post
Share on other sites

Hei. Har bare lest noen få av innleggene men i forhold til emne har jeg erfart at det gamle c-map cm93 har et avvik på ca 100m. i deler av kragerøskjergården, nyere versjon av cm93 er korrekt. Men om man ønsker det er det mulig å kompensere for avviket ved å gå inn i kartprogrammet og endre visning med antall minutter og sekunder etter behov, dvs. nord syd øst eller vest eller en kombinasjon .

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

En gammel kjenning har dukket opp i Søgne igjen.

Den gamle dykkerbåten har kommet til nabohavna vår - Solta. Endel ombygd med bøyle, mesan, utvendig styring osv, men luka i hekken, rekke i 50 mm syrefast osv er på plass.

Fikk bare etpar ord med eieren som hadde kjøpt den fra et dødsbo. Han hadde lurt på om den hadde vært i Søgne før ettersom han hadde funnet et laminert kart over nærområdet ombord.

Får se om vi finner hele historien til vår gamle traver etterhvert.

 

 

Mons

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...