Jump to content

Hvor mange timer i uka går med til utbedring og fiksing ?


lano2

Hvor mange timer i uka går med til utbedring og fiksing ?  

180 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Burde la være å svare på denne såpe-tråden fra såpekokeren fra småbyen i sørvest, men la oss nå få høre hvor mange timer regnemesteren selv bruker på sitt slagskib? Aner av spørsmålet at det kan dreie seg om minst 500 timer i uka!!

 

Regnestykket for egen del er enkelt i 2006: 0 timer - slik er det med oss Bavaria-eiere vettu :flag:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hmm, er vel litt vanskelig å bruke 500 timer i uka på mekking av båt når det i en uke kun er 168 timer i løpet av en uke...

 

Gamla, det er slik man får penger til en Regina af Vindö 43. Du har vel hørt om Folkevogn-mekanikeren som måtte stille for St. Peter?

Link to post
Share on other sites

Har svart 50 timer.

Siden jeg har kjøpt ny båt og er med hos båtbygger så ofte som mulig blir det ofte 12 ++ timers dag. Tar avspassering og noen feriedager til dette. Det blir mange lange kvelder, men ville ikke vert foruten :rolleyes:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

:blush: Husker engang jeg sendte regning på 20 dagers utført arbeid i mnd'en mai... :blush:

Fikk fakturaen i retur, med spørsmål om hva jeg hadde utført på 17. mai ... :rolleyes:

 

Det går nok fort 5-10 timer i uka med mekking på Regina'en. Tross alt skal vel motoren ha ny olje og filter hver uke... :rolleyes: .....eller kan jeg ha blingset i Yanmar instruksjonshefte ? :lol:

Link to post
Share on other sites

Er ombord fra morgen til kveld , 7 dager i uka . Altid noe å gjøre ombord i en gammel båt , men prøver å bruke den mest mulig . Blir da noen 100 motortimer i året og noen overnattninger , sjelden vi ikke er ute i helgene . Skal ned i båten og overhale styresylinderen nå , så håper jeg den er i tipp topp stand til ferien som starter til uka .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

I tillegg tar det jo litt tid å klargjøre båten før vi legger ut på en tur.

 

Batterier og brannsluknings apparater skal bæres ombord, ( Ingen tør vel la det stå igjen i båten for hver gang ? ) alle skrog gjennomføringer skal åpnes, impeller skal ettersees, hovedbrytere skal på, seilene skal monteres, ...etc....

 

Så en kveldstur på fjorden kan fort bli en heldagsjobb. :lol:

Link to post
Share on other sites

I tillegg tar det jo litt tid å klargjøre båten før vi legger ut på en tur.

 

Batterier og brannsluknings apparater skal bæres ombord, ( Ingen tør vel la det stå igjen i båten for hver gang ? ) alle skrog gjennomføringer skal åpnes, impeller skal ettersees, hovedbrytere skal på, seilene skal monteres, ...etc....

 

Så en kveldstur på fjorden kan fort bli en heldagsjobb. :lol:

 

 

Har du båt? Isåfall hvilken? :confused::confused:

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

I tillegg tar det jo litt tid å klargjøre båten før vi legger ut på en tur.

 

Batterier og brannsluknings apparater skal bæres ombord, ( Ingen tør vel la det stå igjen i båten for hver gang ? ) alle skrog gjennomføringer skal åpnes, impeller skal ettersees, hovedbrytere skal på, seilene skal monteres, ...etc....

 

Så en kveldstur på fjorden kan fort bli en heldagsjobb. :lol:

Skal vi le nå?? Enkel humor fra en såpekoker, spør du meg :crazy:

Link to post
Share on other sites

Har hatt båten oppe nå i helgen ( torsdag - mandag ) for vårpuss. Logget 29 timer som inkluderer vask, polering av hele båten, bunnstoff, olje og filterskifte, byttet anoder. Ellers går det litt i rykk og napp med hensyn til hvor mange timer en bruker hver uke.

Link to post
Share on other sites

Den der var litt vanskelig å svare på. Det går veldig mye i rykk og napp. Denne uken fikk jeg 4 store esker med båtutstyr og det tar jo selvsagt en del timer med montering. Andre tider går det uker og måneder uten at jeg rører verktøyet. Valgte 5 i pollen selv om det nok er i betydelig overkant som årsgjennomsnitt men 0 timer blir jo absolutt feil...

Samme her :yesnod:

 

EN fordel med å være selvstendig næringsdrivende med kontorfunksjoner, er at det noen godværsdager kan bli virkelig supre: :smash:

Liten koffert med bærbar maskin + ICE-modem, mobiltelefon, noe godt å spise / drikke og raskeste vei til båten :cheers:

Kan ikke få finere arbeidsdag!! :wink::fishing::sailing:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Må jo si at dette er noe søkt å svare på. Svarte 5 timer, og da gjelder det den ferdige båten. Skulle gjerne ha svart i forhold til prosjektet også, men slike tall finnes ikke...

Link to post
Share on other sites

::

 

Det går nok fort 5-10 timer i uka med mekking på Regina'en. Tross alt skal vel motoren ha ny olje og filter hver uke... :rolleyes: .....eller kan jeg ha blingset i Yanmar instruksjonshefte ? :lol:

 

alle skrog gjennomføringer skal åpnes, impeller skal ettersees, hovedbrytere skal på

 

Hehehe den seilbåten går kun for motor skjønner jeg.... Har'u pakka ut seilene for sesongen da?

Link to post
Share on other sites

Jeg er faktisk en sånn person som seiler inn og ut av båsen. Motoren er kun til å skru på, den skal ikke brukes.

Så pass på haaaavgaaapet.... Håper du ikke er en av de 4-5 båtene jeg som regel dulter bort i , på vei inn i Skagen for fulle seil. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Motoren er kun til å skru på, den skal ikke brukes.

Den er vel svensk den også formoder jeg og dermed ikke egnet for bruk den heller

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Ja, den er svensk. Det er en grå Jalmar fra Sverige. :wink:

 

Pussig nok , så har de klart å montert en Volvo vannutskiller nede i motor-rommet.... :eek::flag_sw:

De nasjonalistiske svenskene fikk vel nok av sorte Yanmar-bokser, så de så en gylden mulighet for å lure ned en hvit boks... :lol:

 

PS! Den hvite boksen er allerede på vei ut av motorrommet.... Det var nok med en telefon .

Redigert av lano2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så pass på haaaavgaaapet.... Håper du ikke er en av de 4-5 båtene jeg som regel dulter bort i , på vei inn i Skagen for fulle seil. :smiley:

 

Henger alltid ut et par traktordekk når seilbåtene kommer for full musikk inn i havnene uten kontroll.. Ehhh hvorfor så opptatt av å skifte olje , filter , Impeller , skroggjennomføringer når du seiler inn/ut av båsen?

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...