Jump to content

Bergen - Sandefjord i "ny" båt


bella

Recommended Posts

Bitteliten klarer som vanlig ikke å droppe drittkastingen om Bavaria. Det er patetisk.

 

Å si at man kjører fra en annen båt på sjøen sier vel ikke noe om hvordan den andre båten takler sjøen/forholdene! Her kan det være mange grunner til at han eller hun (eller hele familien for den saks skyld!) ikke ønsket å kjøre like fort som de andre.

 

Jeg for min del har kjørt fra mange Windy-båter under alle slags forhold, men dette har da ikke noe med Windy å gjøre. Sikkert bra joller det.

Link to post
Share on other sites

Bitteliten klarer som vanlig ikke å droppe drittkastingen om Bavaria. Det er patetisk.

Er ikke helt sikker på om du vet noe jeg ikke vet eller om du bare dikter opp noe her for å kunne kaste dritt. Vis meg ett sted der jeg har slengt dritt om Bavaria her på Baatplassen er du snill. Eller kanskje to ettersom du skriver at jeg som vanlig er patetisk.

 

At en BMB 37 ikke klarer å holde følge med en Fairline 30 kan like gjerne skyldes de som kjører. Jeg hadde skrevet det samme uansett hva slags båt det hadde vært.

 

Morsomt at dere synes live reportasjene er verdt å følge - jeg legger ut mer så fort jeg har det klart. Bella får fylle inn med den hele og fulle sannhet :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En Bavaria 37 har problemer med å holde følge med de :smiley:

 

Mulig forklaringen er at jeg ikke har Bavaria, men dette tok jeg som en liten spøk humoristisk ment? I hvertfall leste jeg ikke noe negativt ment om Bavaria! :nonod:

 

Morsomt med Livereportasje Bitteliten! :yesnod: Håper du har fått tid til å jobbe litt også! :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
Her går det unna. Nå er vel sjarmørettappen igjen. Blir spennende å se bildene fra

turen. Selvfølgelig å høre hvordan båten har fungert.

 

Båten fungerte utmerket!! Veldig fornøyd med hvordan båten lystrer i vannet. Som Bitteliten nevnte tidligere fikk vi en del sjø, det eneste jeg har å utsette var at toalett lokket løsnet i all humpinge, skruene falt i toalettet (noe jeg ikke så da jeg trakk ned i 3 meter bølger), så vi må nok bytte en pumpe her i morgen :-)

Litt uvanlig å kjøpe "gammel" båt, men jeg føler jeg har fått mye båt nå. Ikke helt trygg på manøvrering med 2 moterer ennå, men Bittliten har lovet meg et lynkurs :sailing:

Redigert av bella (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Klare til avreise - kl 0300 :sleep: Utrolig hva enkelte gjør bare for en båt :wink:

avreise_kleppestoe.jpg

 

Store og lille bloksen

bloksen.jpg

 

Grønfjorden på vei inn mot Sprangereid kanalen

groenfjorden.jpg

 

Sprangereid kanalen. Vel... trangt og trangt Bella :rolleyes: litt uvant med ny båt kanskje :wink:

sprangereid.jpg

 

Inn mot Ny Hellesund - vakkert også i gråvær. Aj aj aj - hva er det som ligger der da :smiley:

inn_i_ny_hellesund.jpg

 

Ny Hellesund - naturligvis helt politisk ukorrekt. Men som uhildet reporter har jeg lovet Bella å legge ut alle bilder som han sender meg :smiley: Tror dette er Freedom X. Den første W58 som ble bygget.

ny_hellesund.jpg

 

 

På plass i kristiansand. Et helvetes leven fra Quarten er siste melding fra gutta :smiley:

gjestehavn_kr_sand.jpg

 

Bella: innen vi møtes på vannet har du antakelig blitt så dreven på å manøvrere båten din at du ikke trenger noe kurs fra meg :yesnod: Slutten av juli pratet vi jo om - siste helgen - om været er bra. Om ikke du tar noe "ikke planlagt" ferie og kommer deg over til svenskekysten i ren glede og begeistring over en fin båt da

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flott reiseskildring!!

 

Fine bilder. Morro dette med Sprangereidkanalen som gjør det lettere for småbåter å runde Lindesnes.

 

Klart det tar på å kjøre slik, og att på til i en ny og ukjent båt.

 

Gratulerer med ny båt!! :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

At en BMB 37 ikke klarer å holde følge med en Fairline 30 kan like gjerne skyldes de som kjører. Jeg hadde skrevet det samme uansett hva slags båt det hadde vært.

Er vel ikke så rart at en bavariaen ikke følger Fairlinen , regner med at vi snakker om en Seilbåt her ? Og om det er en motorbåt så er det vel gjerne sånn at ikke alle motorbåter går akkurat like fort eller.....

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen!! Her er en liten hilsen fra to trøtte typer i et meget bråketet Kristiansand :-) Quart festivalen er i full gang ved siden av gjestebryggen. Jeg tror nok at vi skal klare å få sove litt uansett i dag.

 

Tenkte kanskje noen var innteresert i tid og drivstoffforbruk:

 

Bergen (Askøy) - Kristiansand: 15,5 timer ink frokost stopp og to tankinger. Diselforbruk til og med Mandal var på 480 liter :-)

 

Vi startet fra Askøy (kleppestø) ca 03.00, og gikk hovedleia til Langenuen. Den første timen gikk vi i ca 10 knop pga at det fremdeles var litt mørkt.

Langenuen gikk unna i 30 knop, og når vi kom til Sletta var det litt tåke, men denne slapp heldigvis fort taket.

Etter å ha passert Haugesund, krysset vi inn mot Dragøy og tok deretter leia mellom austre og vestre bukken. Dette gjorde at vi slapp det værste strekket over buknafjorden. Det var også en meget fin tur!! Hadde deretter en hyggelig kurs mot Stavanger. Gikk videre til Tananger hvor vi stoppet for å tanke litt på hotellet. Diesel slangen var like tykk som en hageslange så her må man ha gooood tid om man skal fylle noen liter :lol:

Fra Tananger lå vi å banket i krapp motsjø helt fram til Lindesnes. Vi kjørte da opp Grønsfjorden og tok den nye Spangereig kanalen. Fikk da også med meg at jeg har fått VHF gitt.....antennen subbbet i tunelltaket i inngangen til kanalen. Som Bitteliten har nevt var det meget trangt her. Nen unger lekte også i en gummibåt, noe som ikke gjør det noe enklere å møte andre båter.

Gikk deretter inneskjærs via Ny Hellesund til Kristiansand, men en tanking i Mandal.

Nå skal vi forsøke å få litt søvn før vi tar siste sjamørettappe i morgen fra Kristiansand til Sandefjord.

Link to post
Share on other sites

Tenkte kanskje noen var innteresert i tid og drivstoffforbruk:

 

Bergen (Askøy) - Kristiansand: 15,5 timer ink frokost stopp og to tankinger. Diselforbruk til og med Mandal var på 480 liter :-)

 

 

Tipper du er fornøyd med dieselforbruket og det blir nok mye lavere til mer vanlige båtturer :cheers:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Det er en BMB 37 - det er en motorbåt. Ser den foran i Sprangereidkanalen.

Aha, forbikjørt av en Bavaria jajajaja :lol:

 

Fikk da også med meg at jeg har fått VHF gitt.....antennen subbbet i tunelltaket i inngangen til kanalen.

Så du hvilken høyde det dreier seg om, 3-4 meter? Eller har du lang antenne?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...