Jump to content

Bergen - Sandefjord i "ny" båt


bella

Recommended Posts

Etterretteligheten i media er som vanlig ... ikke til stede. Synd! At deikke engang klarerå stave et enkelt stedsnavn riktig ... jeg mener, har du vært forbi der en gang, så klarer du vel å reprodusere hva som står på skiltet? Og de fleste har vel vært til Lindesnes?

 

For å si det med en gammel filmhelt: "What the hell is the World coming to?"

 

(Premie til førstemann som innen 24 t forteller hvor sitatet er fra).

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Fra Cowboy og indianere over til båt igjen :wink:

 

Bella&Co fikk faktisk sove fra Quarten i natt :eek: Så de var nok ganske så slitne etter mange, lange timer i båten. Nå planlegger de ruten før sjarmøretappen. Ser ut til at den blir våt for det regner visst vakent på den andre siden av fjorden. Men i går snakket de om å gå Blinleia for så å gå utaskjærs - på utsiden av Jomfruland, Rakke og så inn ved Svenner og hjem :smiley:

Link to post
Share on other sites

Siste oppdatering fra Bella&Co.

 

Gikk Blindleia fra KrSand til Lillesand. Fantastisk fin tur. Været er i bedring og nå titter sola frem.Nå er de ved Grimstad og koser seg oppover :smiley:

 

Selv setter vi kursen mot Bohuslän kysten. Ser ut tilat været letter litt på denne siden også :smiley:

Link to post
Share on other sites

Da er vi vel hjemme, og den nye båten er på plass på brygga :flag:

Fint å se at så mange har fulgt oss på turen :cheers:

I dag har vi bare kost oss, og putert fra Kristiansand til Arendal via Blindleia. Inn til Arendal gikk vi inn Nidelva, dette kan virkelig anbefales, men helst med en som har gått der før, da det er meget grumsete og trangt. Etter en halvliter og noe sjømat til lunsj i Arendal bestemte vi oss for å kjøre på litt for å komme hjem. Vi gikk da ytteskjærs helt hjem. Brukte ca 2,5 timer.

Bilder kommer fra Nidelva og resten av etappen kommer i morgen.

 

:drink: fra Bella

Link to post
Share on other sites

Fin skildring!

Hvad blev samlet distance/snit-tid/brændstofforbrug?

Dansken (en af dem)

 

 

Hei,

 

distansen er jeg faktisk ikke helt sikker på, men det er garantert flere på forumet her som kan fylle inn det tallet :smash:

 

Ang tid, så brukte vi 15,5 timer på første etappen. Den gikk fra Askøy i Bergen til Kristiansand. Bra snitt fart fra Bergen til Stavanger, og lav fart resten av veien.

Andre etappe gikk unna på 7 timer. Vi gikk fra Kristiansand til Sandefjord. Vi gikk innaskjærs helt til Arendal, og bare putret i 6-7 knop mes vi koste oss med måkeskrik og FLOTTE hytter og trange sund.

Fra Arendal til Sandefjord var det full fart.

 

Drivstoff brukt under turen: Bergen - Tananger: 224 liter, Tananger - Mandal: 274 liter, Mandal - Sandefjord: 376 liter. Totalt: 874 liter.

Tro det eller ei, men jeg får da et snitt på 39 liter pr.time! Det er ikke værst synes jeg :flag:

Link to post
Share on other sites

Aha, forbikjørt av en Bavaria jajajaja :lol:

 

Det stemmer det, når vi kom ut av åpent farvann, hadde ikke jeg mulighet til å følge Bavariaen. Den kom forbi oss som et skudd. Må ha hatt to store motorer :eek: .

 

PS: etter kanalen, mot Mandal var vi igjen ute i litt sjø, da sa jeg igjen takk for følget :seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...