Jump to content

Maritim vs Biltema fritidsbatterier


JanB

Recommended Posts

Den løsningen har jeg lite tro på. Dersom du ikke får ladet batteriet blir det ganske fort ødelagt av sulfatering.

 

Hmm.. Tenkte meg at det kunne komme til å by på problemer.. Hva skal jeg gjøre :confused: !?

Bør jeg få en autorisert person til å fikse batteri koblind, dvs sette inn en likeretter/spenningsregulator i motren, eller er det arbeid som jeg kan gjøre selv ?

img0415l.jpg

 

mvh Jon Einar

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Tilbake til tråden Maritim vs Biltema fritidsbatterier

Jeg var innom MARITIM på Oslo/Slepende og kjøpte meg et av deres batterier som var på tilbud. 110AH til 999 kr.

Står på klistermerket "Maritim powered by Varta" .... vel, etterpå fikk jeg øye på merke på toppen "Sønnak Nautilus Freeline"

Mer trengs vel ikke å si .... står en del negativt om sistnevnte her.

I tillegg har Maritim sitt "Sønnak" heller ikke "Magic Eye" for kontroll av batteristatus (men det er vel bare en innebyggt syremåler).

Så få vi se hvor (miss)fornøyd jeg blir med det ... skulle kanskje heller kjøpt biltema SMF til 1199 eller et Ritar AGM til 1850 til min hytte!

Link to post
Share on other sites

I forrige uke kjøpte jeg Biltema 80-31101 (110Ah), med følgende begrunnelse.

Det er som med alt annet, det kommer fra noen få fabrikker ute i verden. Selges under forskjellige merkevarenavn til forskjellige priser.

Før hadde jeg Sønnak Nautilus, og jeg sier aldri mer!

For meg er det avgjørende at det er alminnelige gode batterier, og at det er enkelt å reklamere, da det hender at man er uheldig.

For dette batteriet er det 3 års garanti, og jeg har erfart at Biltema er både høflige, greie og saklige når det gjelder garanti. Faktisk tror jeg det er mange andre batterileverandører som har mye å lære av dem!

Nå kan det sies at Biltema har skrudd opp prisene litt for mye, ikke bra!

De har erfart at vi kjøper mer, når produktene er DYRE!

(Hva feiler det oss Normenn, må vi gå til Sverige for å kjøpe samme produktet på Biltema der?)

Link to post
Share on other sites

Nå kan det sies at Biltema har skrudd opp prisene litt for mye, ikke bra!

De har erfart at vi kjøper mer, når produktene er DYRE!

(Hva feiler det oss Normenn, må vi gå til Sverige for å kjøpe samme produktet på Biltema der?)

I Norge er kvaliteten proporsjonal med prisen :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Ja Biltema er blitt dyrere på batteriene. 110 Ah har gått opp nesten 60 % på 10 år.

Mens Maritim holder noe mere tilbake med en prisøkning på knapt 40 %.

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteri-ovrig/Vedlikeholdsfritt-batteri-2000019356/?artId=8031101

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...