Jump to content

Status på svenskekysten

ter-av

Recommended Posts

Denne formen for å drive og plage folk langt inn i fjorden er meningsløst og minner mest om maktsjuke overøvrighetsmennesker som tar igjen for en vanskelig oppvekst. Jeg takker en viss mann for at vi ikke har det slik her i Norge. Det er ett av våre privilegier .

Kustbevakningen og polisen er pågående.

Hvem ??? :eek:  :eek:  :eek: 

• 4 uker senere...

Hvor på strekningen Orust-norskegrensen kan man finne servicetilbud som badestamp og/eller sauna? Väderöarnas värdshus har dette, men fremsto ved siste besøk som dyrt og dårlig. Finnes andre alternativer?

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

• 2 uker senere...

I denna vecka sätts vatten på i alla kommunens gästhamnar likaså el. Detta vill säga att Hunnebostrand Kungshamn och den kommunala hamnen på Malmön skall fungera. Smögen är det en privat entreprenör som driver och inte svarar i telefon så där är läget osäkert. Normalt ät det öppet veckan före påsk och  likaså Malmöns Marina.

• 2 måneder senere...

Her er en status på Svenskekysten - fra 35000 fod her til eftermiddag. 

Her ser vi Uddevalla nederst, Lysekil ude til højre. Gullholmen ude i horisonten. Vindön midt i billedet. 

IMG_1373.JPG.a4f68314b6c441418d141d8c73cfa19e.JPG

Her er det Tjörn til venstre og Orust til højre. Mollösund ude i horisonten. Stenungsund nederst til venstre.

IMG_1375.JPG.6973842c821440274f736f8a34da9f3a.JPG

Marstrandsfjorden med Marstrand midt i billedet.

IMG_1376.JPG.498ae5cb3080be8c74c44f25fb7d2533.JPG

Knippla, Rôrö, Hyppelen og udløbet fra Nordre Älv. GBG nederst til venstre:

IMG_1378.JPG.833ee0ff3ba40326af0186fc4cef7cc8.JPG

I dag har det vært landligge. Det blåser liten kuling med 20-21 ms i kastene. I morgen snur og løyer vinden. Regner med at det blir en liten armada mellom havnene i morgen. Humperna, rett nord for der jeg holder til er ikke morsom i dette været. Bølgene er på fire meter utenfor Ulebergshamn. Det er voksent!

• 2 uker senere...

Nå er det godt å være hjemme etter 45 dager på svenskekysten der jeg bare kunne velge og vrake blant plasser i gjestehavnene. Men en uke ut i august når felleskaoset har gitt seg, blir det nok nye uker, dog kanskje nedover mot Sørlandet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...