Jump to content

Status på svenskekysten

ter-av

Recommended Posts

Her var det ikke mange bildene Lars. :nono:

HarTrude gitt deg innestraff.

Jeg var innom Sannes i fjor da jeg var nedover, og husker godt at jeg var råimponert over den supersolide gjestebrygga.

Det er håndtværk det, detter ikkened de første 50 årene.

Ellers var det sabla fint turtereng ved golfbanen der.

Selv sitter jeg hjemme på kontorstolen, og ferien er over. :cryin:

Turen hjem gikk veldig greit, selvom det var endel gammel sjø utenfor Hvaler.

Stoppene med overnatting ble Middagsbukta, Ranvikholmen og Gråøya.

Og kom til Oslo kl 16.00 idag.

Bilder fra disse stedene skal dere slippe, da det definitivt ikke er Svensk territorium.

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.

Hei igjen fra oss her i Sannäs.

Nå har vi nok en slik "fløyelskveld". Det er ikke et vindpust og ikke en lyd fra noe sted. Ruslet kveldsturen med skipshunden, og knipset noen stemningsbilder.

Glemte å a med skikkelig kamera, men mobilen forbløffet meg. Riktignok har jeg foretatt en viss støyreduksjon, men ellers er bildene som de ble tatt.

havn_natt1.jpghavn_natt2.jpg

Utsikt over selve havnen

skulptur.jpghavnekontor.jpg

Her en skulptur utpå neset ikke langt fra havnen, og havnekontoret der en legger 80kr. for havneavgift inkludert strøm

i en konvolutt i en postkasse

Hilsen oss på Trudelutt

Trude, Lars og skipshunden Japp

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Takk for det, vi dukker kanskje opp i Skjærhalden utpå mandagen. Nå ligger vi I Sannäs, og tenker å gå til Strömstad imorgen og ligge over der til mandag slik at vi får handlet "kvoten" på formiddagen før vi går over til Norge.

Det blir visst regn mandag og tirsdag, men hvis dagen ellers tillater det og det ikke er alt for mye vann i lufta, skal jeg ta meg en tur på gjestebrygga etter jobben mandag.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Det blir nok ingen tur innom Skjærhalden likevel. Vi ligger nå i Strömstad, og etter nødvendig "kvote" handling imorgen, blir det strake veien hjemover. Værmeldingen får ta skylden. Det er meldt ganske mye vind fra SW utover i uken med regn og gråvær, men moderat vind fra SØ imorgen, så det utnytter vi. Vil ikke risikere å bli liggende å vente, å vente å . . . Trude skal tross alt på jobb på fredag.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du får det nok litt heftig de første dagene fremover Lars. Hadde jeg vært i området så ville jeg lagt meg til ro i noen dager. God seilas hjemover.

Uff, ja. Jeg var ute og plasket og badet en halvtimes tid på Syd Hellesö i dag. Den ligger rett NW for Strömstad. Var nede og gravde frem propellen, satt inne i en ball av rur. Familiejuvelene var ikke særlig imponerende da jeg kom opp, i h.h.t. Admiralen. Finga var dessuten gulhvite og delvis følelsesløse i lengre tid etterpå.

Konklusjon: Vi har tatt kremen av sommer'n 2008. De som opplevde'n får være glad til. Vi andre får håpe på Bohuslän 2009.

Måtte bare hekte ved et bilde som kan hete "22 m/s fra siden":

tilt.jpg

Redigert av Hulda (see edit history)

Hei.

Takk for omsorgen, men det er bare fra Strömstad til Son jeg skal, ikke noen

seilas i Skagerak! Og de 5 - 6 timene skal jeg nok klare dersom jeg ser på

meteogrammet til YR for Strømtanger der det vel er mest kritisk.

stromtangen.gif

Lars H.

vårt webkamera her

Yr.no er ikke noe tess når det gjelder vind. Lukt på forholdene når du kommer N av Norskerenna. En gang for 35 år siden ble vi kastet ut av Strömstad havn en uværsdag. Vi valgte å gå over Sekken til Sandø og Skjærhalden. Vi tre som var med husker det enda.

Men du er jo en garvet skipper, du vet hva farvannet kan stelle i stand med.

Garvet og garvet, men jeg har avbrutt ved Brattestø før på vei hjem, og jeg har returnert til Grebbestad da jeg møtte Gule Humpen på vei hjem. Så noen selvplager eller dumdristig er jeg ikke. Men nå er det middag å få.

Lars H.

Vi ligger nå i Strömstad, og etter nødvendig "kvote" handling imorgen, blir det strake veien hjemover.

Lars H.

Gikk fra Strømstad ca kl 12.40 idag og et stykke ute i leden kom en Saga 27 fossende innover. Trudelutt.com lyste på siden og jaggu var det ikke Lars H. Vi hilste som kjentfolk gjør men kaffe får vi ta neste gang. :flag_sw:

Mye liv i Strømstad idag. Salgsboder i gatene men det meste var bare juggel.

Kystvakten hadde kontroller ved Herføl på Hvaler lørdag. Så en seilbåt som ble bordet .

p8300628dz1.jpg

p8300627er5.jpg

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)

Yr.no sier ikke noe om masse vind på Hvaler, men regn på tirsdag, og laber bris.

Værmeldinga på NRK TV varslet en fuktigere onsdag enn yr.

Siden jeg skal på jobb-båttur onsdag, er jeg litt tilbakeholdende med gleden over den våte onsdagen :sad:

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Hei

Er nå godt på vei hjemover, og nærmer oss Søstrene i sol og 4m/s SE vind. Har tung sjø inn aktenfra på 1 - 1,5m som vi bare surfer oss nordover på. "keine Probleme"!

Lars H.

Webkamera

Har nå passert Strømtangen. 1 - 2m/s vind og slake lange bølger på under 1m. I le av Søstrene var det null bølger.

soster1.jpg

soster2.jpg

soster3.jpg

Lars H.

Hei.

Og så var vi vel fremme i Son etter nesten 5 uker på svenskekysten, og båten fortøyd.

Muligens kommer det en liten oppsummering etter hvert, vi får se.

Her det siste bildet fra webkameraet vårt ombord:

hjemme.jpg

Lars H.

• 9 måneder senere...
Jeg har selv beordret meg et (lap)topløst liv etter å ha erfart at det ikke er noen lykke å være tilgjengelig på mail/mobil til enhver tid. Abstinensene er små - og til nød kan jeg lese Baatplassen.no på mobilen. Mer trenger jeg ikke.

Det var godt å lese.

Hadde begynt å tro. at jeg snart var den eneste som ikke hadde laptop og internett tilgang på ferie.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...