Sydvesten Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Vi er ankommet Skagen og her er det trangt om saligheten... Skagen festivalen startet i dag og det var ikke vi klar over.... kan nærmest gå tørrskodd over alt i havna nå.. Vi blir her til søndag, da setter vi kursen for Læsø tenker jeg.... Når det gjelder været så regner det også her.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
kurth Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 (redigert) Ser på langtidsvarselet for Danmark at de melder bedre vær fra Søndag og ut neste uke. Enkelte regnbyger ,men også endel sol.. Redigert 5.Juli.2007 av kurth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dixie 27 Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Veldig fullt i skagen Sydvesten? Regner med å dukke opp på formiddagen på søndag. Tror det er fint å ankomme da, når det er litt opprør i havna og mange skal dra. Er jo meldt litt vind på lørdag og søndag, så det er med et lite forbehold. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Har tenkt meg nedover Svenskekysten selv. Har ikke kjøpt kart for hele strekket enda, så jeg lurer på om noen kan gi meg avstanden Koster-Gøteborg ? Dette vil hjelpe meg litt i planleggingen. MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Gunga Din Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 es regnet heute abend in Marstrand.......... hörde flere tysker her på VHF'n så jag blev litt imponert......var det rett tysk??? blött er det i vartfall Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sydvesten Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Veldig fullt i skagen Sydvesten? Det kan man si ja, er Skagen festival denne helgen.... men den er ferdig søndagen tror jeg... så da er det håp å komme seg ut av havna... til Læsø Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gunga Din Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 Hej Sydvesten ta en avstikker til Saeby....det er en fin by.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 (redigert) Hej Sydvesten ta en avstikker til Saeby....det er en fin by.... Avstikker, er ikke det rundt 35-40 mil. Koselig havn med en flott fiskerest i havnen. Redigert 6.Juli.2007 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 en halv dags segling...o veldi nära Vesterö på Laesö...........men veldi koslig by Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
litt peiling Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 ikke tøft å skrive eller snakke tysk. :nono: Til deg som skal nedover svenskekysten.... skaff deg først kart så kan du planlegge.. i morgen begynner vi også ferien vi velger bort sverige og drar heller nedover norskekysten. tønsberg-grimstad god tur og sommer til alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 5.Juli.2007 Del på Facebook Svart 5.Juli.2007 ikke tøft å skrive eller snakke tysk. :nono: vi velger bort sverige og drar heller nedover norskekysten. tønsberg-grimstad Status på svenskekysten? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 6.Juli.2007 Del på Facebook Svart 6.Juli.2007 Litt avsporing, men dette er jo også blitt værtråden. Impulsturen til Tromsø har vært veldig vellykket så langt, har også forstått mer av hvorfor campingbil ikke kan måle seg meg båt, noen bruker mange timer på å pakke og organisere telt etc. før de kan kjøre videre. Ellers er det dårlig med båtliv i Tromsøs skjærgård, det er til og med lite mennesker. Til dere som har solabstinens legger jeg ved et bilde av strand i nærheten av Sommarøy (fra i går ettermiddag) - håper det lindrer litt . Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 6.Juli.2007 Del på Facebook Svart 6.Juli.2007 Hvis noen er i Sæby eller skal ditt snart så si ifra. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Fenix Svart 6.Juli.2007 Del på Facebook Svart 6.Juli.2007 Har ikke kjøpt kart for hele strekket enda, så jeg lurer på om noen kan gi meg avstanden Koster-Gøteborg ? På øyemål fra kartet - cirka 80 nautiske mil. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Juli.2007 Del på Facebook Svart 6.Juli.2007 Nordkoster - Göteborg (i følge Garmin MapSource) udenskærs: cirka 90 NM Dansken Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 6.Juli.2007 Del på Facebook Svart 6.Juli.2007 På øyemål fra kartet - cirka 80 nautiske mil. Nordkoster - Göteborg (i følge Garmin MapSource) udenskærs: cirka 90 NM Dansken Aha! Strålende og mer en god nok info. Tusen takk. Da er planleggingen av kystrisen i gang! MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Bitteliten Svart 6.Juli.2007 Del på Facebook Svart 6.Juli.2007 (redigert) Vi må ha hatt stort hell med været. Gikk fra Tanumstrand via Fjällbacka til Hunnebostrand. Flott vær fra ca kl 12 i går og hele dagen. Da vi gikk fra Hunnebostrand i dag tok vi ned kallesjen for første gang på denne turen. Sotekanalen i bare shorts og redningsvest. Gikk til Bohusmalmøn - blåste ganske kraftig da vil la til her - men nå har det løyet. Nydelig vær i hele dag - bortsett fra en 5 minutters regnbyge. Fjällbacka - det begyner å lysne på himmelen Sotekanalen i dag - nydelig vær Apropos kryssing i trange sund - om noen husker diskusjonen fra i fjor. Leia gå på innsiden av fyret - 3 seilbåter som krysset samtidig her. Bildet er tatt rett Ø for Smøgen - på vei mot Malmön Flott tur så langt. Ser ut til at været som vanlig er bedre ytterst i skjærgården enn det værmeldingen sier. Eneste som mangler nå er badetemperaturer Redigert 6.Juli.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Juli.2007 Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 Strekker svenskekysten litt lenger vest og melder fortsatt regn i Skagen, heldigvis er båten tett og varm... Fortstt mye båt her, men vi har avansert innover i rekken og ligger som nummer 3 med 4 båter utenpå.. Det er meldt opphold utpå dagen, men tror det ikke før vi ser det. Er meldt liten kuling fra Sør-vest eller vest til kvelden og natten som vil fortsette i morgen, så det kan tenkes vi tar en dag til her oig blir til mandag.. Så langt har vi hatt en dag med sol, resten stort sett regn og regn... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gunga Din Svart 7.Juli.2007 Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 Galewarning fra Lyngby R, Skagerakk o Kategatt idag Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
lano2 Svart 7.Juli.2007 Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 http://www.dmi.dk/dmi/print/index/danmark/...oe-udskrift.htm Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 7.Juli.2007 Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 Båden er pakket og klar med rødvin og læsestof. Nu venter vi kun på 8 timers pause i vinden så vi kan tage nordpå. Det ser ud som om det kan blive om en uges tid ... !! Helsingør Havn er lige så trist som alle andre steder. I dag, da jeg inspicerede båden, ventede der en lang række dyr - to og to - på at komme ombord. Jeg ved ikke hvordan jeg skal tolke det.... Dansken, Helsingør Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2007 Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 (redigert) Vi er i Lysekil nå. Gikk fra Malmön rundtkl 11 i dag. Måtte rekke en leketøysbutikk for å unngå en galaktisk katastrofe Nydelig vær her. 25 grader varmt - bygeskyene går i ring rundt oss, men ikke noe regn - bare sol og lette skyer. Noen bilder fra i dag Malmöns marina da vi gikk ut i formiddag. Malmøen - vi tok en annen rute enn hovedleia som så fin ut på kartet men var ganske kjedelig Nydelig skute på vei inn til Lysekil Lysekil - det er trangt i havna her i dag. Vi smatt inn på en longside plass og har en båt på utsiden sitter i skyggen i båten og leser aviser. var på brygga og så tett i tett med seilbåter i leia mot Gullhomen - en nydelig sommerdag nå venter vi bare på at badevannet skal bli varmt Redigert 7.Juli.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 7.Juli.2007 Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 .......nå venter vi bare på at badevannet skal bli varmt Hmm, pyse eller? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2007 Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 yepp - og har ikke noe problem med å innrømme det. Men jeg har badet i år Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Juli.2007 Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 Vinden har tatt seg kraftig opp i Skagen nå, vi har liten kuling 14 m/s i kastene nå rett vestfra og vi fortøyer for "storm" med tamper både hit og dit og til slutt i moder jord. Denne fine vinden er lovet å være her i døgn eller så.... så vi blir nok her i allefall til mandag... God musikk fra festivalteltene med øl og vin på tilbud, 90 kr. for en 3 liter med rød i papp, og 90 kroner pluss pant for 24 bokser Heineken, så en skal vel overleve et par dager til her. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.