Jump to content

Varmgang Mercruiser 1.7DTI


Sjagge

Recommended Posts

Cato76 skrev On 9.6.2023 at 9.49:

Sjøsatte båten i går, og etter å ha renset både varmeveksler og intercooler, så ser jeg at motoren fortsatt går varm. Men motoren kjennes ikke så varm ut. Etter å kjørt på full gass i ca 10 minutter (4000 RPM og 27 Knop) så sjekket jeg motoren, og her ser alt normalt ut. 

Kan det være feil på måleren? Eller er det noe annet jeg bør sjekke ut?

 

 

Hvis motor ikke føles varm og du mistenker føler, så kjøp et IR termomenter på biltema og sjekk.  Det kan være så enkelt som jording til instrumentet er irret.

Ellers så er det vel riktig som det skrives her at den motoren bør oppnå 4400omd, men bør neppe ligge konstant på mer enn 3600-3800omd over en lengre periode.

Link to post
Share on other sites

Bigdrago skrev for 18 timer siden:

Om jeg har forstått det riktig så kan jeg heve slangene marlert i rødt over motoren

Det kan du gjøre. Bare sjekk at nedere ende av slangen foran ikke er lavere vannlinja dersom båten ligger på vannet. I så fall har du et problem. 

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...